۴۴۹۷۰۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

زورآزمایی ۳ لپ تاپ برتر ۲۰۱۶

در این مطلب قصد داریم به مقایسه سه لپ تاپ برتر سال ۲۰۱۶ یعنی MacBook Pro ۲۰۱۶، Dell XPS ۱۳ و Razer Blade Stealth از لحاظ قدرت، پورت ها و عمر باتری بپردازیم و در پایان نیز بهترین لپ تاپ را مشخص خواهیم کرد.

وب‌سایت کلیک - احمدرضا فرهبد: در این مطلب قصد داریم به مقایسه سه لپ تاپ برتر سال ۲۰۱۶ یعنی MacBook Pro ۲۰۱۶، Dell XPS ۱۳ و Razer Blade Stealth از لحاظ قدرت، پورت ها و عمر باتری بپردازیم و در پایان نیز بهترین لپ تاپ را مشخص خواهیم کرد.

سال ها بود که مک بوک های MacBook Pro اپل برای افرادی که به دنبال یک لپ تاپ زیبا با طراحی شیک و در عین حال قدرتمند بود، یک انتخاب خوب محسوب می شد و در این مک بوک ها توازن خوبی بین طراحی زیبا و شیک و همچنین قدرت بالا وجود دارد؛ اما در کنار MacBook Pro اپل، لپ تاپ های دیگری هم هستند که می توانند همین خصوصیات را داشته باشند و انتخاب خوبی باشند.
زورآزمایی 3 لپ تاپ برتر 2016

ما در ادامه قصد داریم دو لپ تاپ برتر سال ۲۰۱۶ یعنی Dell XPS 13 و Razer Blade Stealth را معرفی کنیم و آن ها را با مدل پایه MacBook Pro 2016 اپل که قیمت آن ۱۵۰۰ دلار است و فاقد نوار لمسی است، مقایسه کنیم. می توان گفت که این دو لپ تاپ توانایی رقابت با MacBook Pro 2016 را دارند. هر دو شرکت Dell و Razor لپ تاپ هایی عرضه کرده اند که سرعت زیاد، طراحی خوب و کیفیت ساخت بالا در آن ها با یکدیگر ترکیب شده اند. ما در ادامه سه لپ تاپ Razer Blade Stealth با قیمت ۱۲۵۰ دلار، Dell XPS با قیمت ۱۶۰۰ دلار و مدل ۱۳ اینچی لپ تاپ MacBookPro (بدون نوار لمسی) را با یکدیگر از جنبه های مختلفی (از قدرت آن ها گرفته تا عملکرد آن ها در کارهای روزانه مانند وبگردی) مقایسه می کنیم و در نهایت بهترین لپ تاپ را به شما معرفی می کنیم. ممکن است برخی از موارد بررسی شده برای شما خیلی ابتدایی و مضحک به نظر برسند؛ اما به هر حال در نهایت بهترین دستگاه را به شما معرفی می کنیم.

مقایسه از لحاظ قدرت و پورت های مختلف

زمانی که مشخص شد در لپ تاپ MacBook Pro از پردازنده سال گذشته اینتل استفاده شده است، کاربرانی که به قدرت لپ تاپ اهمیت می دادند، کمی ناامید شدند، از سویی دیگر پورت های مختلف در این مدل از MacBook Pro حذف شده اند و تنها سه پورت در آن به کار گرفته شده است که شامل دو پورت USB-C می شود و یک پورت هدفون می شود. پورت های USB-C می توانند هم به عنوان پورت USB-C و هم به عنوان پورت تاندربولت مورد استفاده قرار گیرند و از سویی دیگر این پورت ها هم می توانند برای شارژ سریع مورد استفاده قرار گیرند و هم می توان اطلاعات را با سرعت بسیار بالایی به وسیله آن ها انتقال داد؛ اما مشکلی که در این رابطه وجود دارد این است که برای اتصال نمایشگرها، کارت حافظه دوربین خود، وسایل جانبی و حتی گوشی های آیفون به این لپ تاپ، باید از مبدل استفاده کنید.
البته در صورتی که قبلا هم هیچ کدام از این وسایل را به مک بوک خود متصل نمی کردید، شاید حذف پورت های غیرضروری در مک بوک جدید، حتی شما را خوشحال هم کرده است و این موضوع را گامی به سوی آینده توسط اپل بدانید.

مبدلی که می تواند برای اتصال وسایل دارای پورت USB-A به مک بوک جدید مورد استفاده قرار گیرد، ۲۰ دلار است. البته لازم به ذکر است که هر دو لپ تاپ Razer Blade Stealth و Dell XPS 13 دارای این پورت هستند. برای اتصال کارت های حافظه SD به مک بوک جدید نیز می توانید از یک مبدل ۱۰ دلاری استفاده کنید (لپ تاپ Dell XPS 13 به پورت رم ریدر نیز مجهز است) و برای اتصال نمایشگرهای دارای پورت HDMI به MacBookPro 2016 نیز می توانید از یک مبدل ۱۰ دلاری استفاده کنید و این در حالی است که هر دو لپ تاپ Razer و Dell مجهز به پورت HDMI هستند.

شاید پرداخت پول اضافه برای خرید مبدل های مختلف برای بسیاری از کاربران چندان خوشایند نباشد. در ضمن در لپ تاپ Dell XPS 13 نمی توان از پورت USB-C برای شارژ آن استفاده کرد؛ زیرا پیدا کردن پورت شارژ USB-C برای این لپ تاپ کمی دشوار است؛ در صورتی که MacBookPro 2016 و Razer Blade Stealth از طریق همین پورت شارژ می شوند و به دلیل اینکه پورت USB-C می تواند باتری را سریعا شارژ کند، یکی از نقاط قوت این دو لپ تاپ محسوب می شود.

در مورد پردازنده هم باید گفت که هر سه لپ تاپ دارای پردازنده های رده بالایی هستند. البته دو لپ تاپ Dell XPS 13 و Razer Blade Stealth دارای پردازنده Kaby Lake core i7 7500 u اینتل هستند و در مقابل جدیدترین مک بوک اپل مجهز به پردازنده سال گذشته اینتل یعنی Sky Lake core i5 6360u است. البته در عمل تفاوتی بین این سه لپ تاپ دیده نمی شود و بسیاری از کارها را با سرعتی مشابه انجام می دهند و تا زمانی که چند کار واقعاً سنگین به صورت همزمان با آن ها انجام ندهید، متوجه تفاوت آن ها نخواهید شد.

هر سه لپ تاپ در رندر کردن فایل های GIF، ساخت ویدیوها و پردازش حجم وسیعی از صفحات گسترده در نرم افزار اکسل و سایر نرم افزارها، با سرعت مشابهی عمل می کنند. البته هر سه لپ تاپ با پردازش ۲۰ عکس خام به صورت همزمان در فوتوشاپ، مورد بررسی و آزمایش قرار گرفتند و عملکرد MacBook Pro 2016 در انجام این کار نسبت به دو لپ تاپ دیگر بهتر بود. همچنین این لپ تاپ در بنچمارک WebXPRT نیز نسبت به دو لپ تاپ دیگر نیز نتایج بهتری را به دست آورد. در این بنچمارک کارهایی که کاربران در مرورگرهای خود انجام می دهند، شبیه سازی می شود که شامل اسکرول کردن صفحاتی پر از عکس همانند فیس بوک، بارگزاری سایت های سنگین پر از تبلیغات و سایر موارد می شود.

زورآزمایی 3 لپ تاپ برتر 2016

زورآزمایی 3 لپ تاپ برتر 2016

اما در نرم افزار بنچمارک ترکیبی Geekbench که موارد مختلفی در آن مورد آزمایش قرار می گیرند، لپ تاپ Dell کاملا بر MacBook Pro برتری داشت و توانست آن را شکست دهد و زمانی که عملکرد هر دو لپ تاپ با اجرای بازی Civilization VI مورد بررسی قرار گرفت، لپ تاپ Dell، جدیدترین مک بوک اپل را کاملا قلع و قمع کرد. در ضمن وضوح صفحه نمایش۱۸۰۰*۳۲۰۰ لپ تاپ Dell XPS ۱۳ از وضوح ۱۴۴۰*۲۵۶۰ صفحه نمایش دو لپ تاپ دیگر بالاتر است که تا حدودی باعث برتری آن شده است.

برنده این بخش: Dell XPS ۱۳

مقایسه از لحاظ عمر باتری و عملکرد هر سه لپ تاپ در هنگام پخش فیلم

هر سه لپ تاپ دارای صفحه نمایشی با کیفیت خیره کننده است و می تواند فیلم ها و محتواهای گرافیکی مختلف را به خوبی نمایش دهند. البته باید به یاد داشته باشید که صفحه نمایش با کیفیت، مخصوصا صفحه نمایش لمسی مصرف باتری را نیز بالا می برد. دو لپ تاپ Razer Blade Stealth و Dell XPS ۱۳ دارای صفحه نمایش لمسی هستند (البته یکی از مدل های لپ تاپ XPS ۱۳ Dell فاقد صفحه نمایش لمسی است).

کاربران لپ تاپ Razer Blade Stealth که دارای صفحه نمایشی با کیفیت با وضوح ۱۴۴۰*۲۵۶۰ است، می توانند با یک بار شارژ آن، هفت ساعت از آن برای تماشای ویدیو استفاده کنند. البته صفحه نمایش مدل گران قیمت تر که دارای وضوح ۴K است، مصرف باتری بیشتری دارد.

زورآزمایی 3 لپ تاپ برتر 2016

یکی از مدل های لپ تاپ Dell XPS ۱۳ که فاقد صفحه نمایش لمسی است و وضوح صفحه آن هم به جای ۱۸۰۰*۳۲۰۰، ۱۰۸۰*۱۹۲۰ (Full HD) است، نیز گزینه بسیار خوبی برای فیلم دیدن است و با یک بار شارژ و میزان روشنایی ۲۰۰ نیت، می توان ۹٫۵ ساعت به صورت مداوم با آن فیلم تماشا کرد و صورتی که به صورت متوسط برای امور روزمره استفاده شود، عمر باتری تا ۱۰ ساعت نیز افزایش پیدا می کند.

اما چنانچه می خواهید تمام روز را به تماشای فیلم بگذرانید و یا می خواهید در یک پرواز خارجی طولانی مدت، تمام وقت خود را با فیلم دیدن با لپ تاپ خود بگذرانید، جدیدترین مک بوک اپل می تواند گزینه بهتری باشد؛ زیرا در یک آزمایش میزان روشنایی این مک بوک روی ۲۰۰ نیت تنظیم شد (تقریبا سه چهارم حداکثر روشنایی) و با این میزان روشنایی توانست دو ساعت بیشتر از Dell XPS ۱۳ فیلم پخش کند.

در کل هر سه لپ تاپ توسط سه آزمایش باتری مورد بررسی و آزمایش قرار گرفتند که شامل پخش فیلم یک بار با روشنایی ۲۰۰ نیت و بار دیگر با روشنایی کامل و همچنین استفاده متوسط از لپ تاپ برای استفاده های روزمره می شد و در نهایت لپ تاپ Dell در هر سه آزمایش بهترین عملکرد را از خود نشان داد. با وجود اینکه مشخص شد جدیدترین مک بوک اپل در شرایط بهینه، بهترین عمر باتری را دارد؛ اما لپ تاپ Dell XPS ۱۳ در این بررسی ها نشان داد که پایدارترین عمر باتری را دارد؛ بنابراین در صورتی که دائما نور صفحه نمایش لپ تاپ خود را کاهش می دهید، MacBook Pro ۲۰۱۶ انتخاب خوبی برای شما است؛ اما در صورتی که در مورد تنظیم نور صفحه نمایش خود، همیشه به یک صورت عمل نمی کنید، خرید Dell XPS ۱۳ را به شما توصیه می کنیم.

برنده این بخش: Dell XPS ۱۳

بهترین لپ تاپ برای انجام کارهای روزانه

اول از همه باید بگوییم که جدیدترین مک بوک اپل از صفحه کلید و تاچ پد بسیار خوبی برخوردار است

اما موضوعی که می تواند در مورد صفحه کلید جدیدترین مک بوک اپل کمی آزار دهنده باشد، این است که هنگام کار کردن با آن سر و صدای زیادی ایجاد می شود. ممکن است این صدا برای خود کاربر زیاد آزاردهنده نباشد؛ اما شاید این سر و صدا اطرافیان او را آزار بدهد؛ اما مزایای این صفحه کلید این است که کلیدهای آن با کوچکترین فشاری عمل می کنند و کاربر با استفاده از آن ها می تواند با سرعت بالایی تایپ کند.

راحتی استفاده از صفحه کلید جدید اپل باعث می شود که این مک بوک در آزمایش تایپ کردن نسبت به دو لپ تاپ دیگر برتری کامل داشته باشد از سویی دیگر نیز فضای زیاد موجود برای حرکت کلیدهای صفحه کلید لپ تاپ Dellt موجب شده است که کاربر در هنگام استفاده از آن احساس رضایت بخشی داشته باشد. در مورد صفحه کلید لپ تاپ Razer Blade Stealth نیز قضیه کمی فرق می کند. صفحه کلید این لپ تاپ از نور پس زمینه برخوردار است که در محیط های کم نور می تواند بسیار مفید باشد؛ اما از سویی دیگر حساسیت بسیار زیاد آن می تواند کمی آزاردهنده باشد.

مک بوک جدید اپل برای ویراشگران متون هم می تواند انتخاب خوبی باشد؛ زیرا تاچ پد آن فوق العاده خوب است و سریعا به لمس کاربر واکنش نشان می دهد. در هنگام استفاده از تاچ پد این مک بوکt کلمات به طور تصادفی توسط نشانگر موس انتخاب و یا درگ نمی شوند. عملکرد تاچ پد دو لپ تاپ دیگر نیز تقریبا همانند عملکرد تاچ پد MacBooK Pro ۲۰۱۶ است؛ اما طراحی تاچ پد Razer Blade Stealth کمی شیک تر است و نوار لاستیکی در اطراف تاچ پد Dell که برای قرار دادن کف دست، در اطراف تاچ پد قرار داده شده است، می تواند حواس کاربر را پرت کند.

برنده این بخش: MacBook Pro ۲۰۱۶

برنده نهایی

زورآزمایی 3 لپ تاپ برتر 2016

طبق مقایسات انجام شده در این مطلب، لپ تاپ Dell XPS ۱۳ برنده نهایی این رقابت تنگاتنگ است.

هر کدام از این سه لپ تاپ می تواند حس خوب و رضایت بخشی را به کاربر بدهمد؛ مثلا ممکن است عده ای مجذوب لوگوی سبز جذاب Razer شود و لوگوی درخشان اپل نیز می تواند افرادی را که همیشه به دنبال وسایل جدیدی هستند و دوست دارند صاحب وسایل لوکس باشد، به خرید مک بوک جدید وسوسه کند.

اما با تمام این تفاسیر، Dell XPS ۱۳ باز هم قهرمان این میدان رقابت است؛ زیرا این لپ تاپ دارای عملکردی پایدار و عمر باتری بسیار خوب است و از قدرت بسیار بالایی نیز برخوردار است. یکی از مزایای خوب این لپ تاپ این است که به پورت های مختلفی مجهز است و مجبور نیستید برای اتصال وسایل گوناگون به آن، از مبدل های مختلفی استفاده کنید. در ضمن لازم نیست برای شارژ این لپ تاپ، از کابل USB-C استفاده کنید. قیمت پایه این لپ تاپ از ۹۰۰ دلار شروع می شود و قیمت بالاترین مدل آن، ۱۰۰ دلار کمتر از Razer Blade Stealth و ۶۰۰ دلار کمتر از MacBook Pro است. در پایان می توان گفت بی تردید لپ تاپ Dell XPS ۱۳ یکی از بهترین لپ تاپ های ویندوز در سال ۲۰۱۶ است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج