۴۵۰۲۷۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

این فناوری میزان صداقت افراد را می سنجد!

اگر خبرهای حوزه فناوری را طی ماه های اخیر دنبال کرده باشید، به احتمال زیاد نام شرکت Brainwave به گوش تان خورده است. این شرکت که در بوستون آمریکا مستقر است در حال توسعه فناوری با نام “اثر مغزی” است. هدف از فناوری اثر مغزی ، سنجیدن میزان صداقت افراد به هنگام بازجویی است.

وب سایت تک شات: اگر خبرهای حوزه فناوری را طی ماه های اخیر دنبال کرده باشید، به احتمال زیاد نام شرکت Brainwave به گوش تان خورده است. این شرکت که در بوستون آمریکا مستقر است در حال توسعه فناوری با نام "اثر مغزی" است. هدف از فناوری اثر مغزی ، سنجیدن میزان صداقت افراد به هنگام بازجویی است.

این فناوری میزان صداقت افراد را می سنجد!

در وب سایت این شرکت آمده: اثر مغزی با بکارگیری روشی پیچیده با نام P۳۰۰ MERMER به بررسی الگوهای شناخت حافظه معنایی می پردازد. این الگوریتم می تواند به طور هوشمندانه اطلاعات ذخیره شده در مغز را شناسایی کند.

به طور خلاصه، فناوری اثر مغزی با پرسیدن چند سوال درباره موضوع بازجویی شروع به کار می کند و سپس با استفاده از الکترودها به ثبت سیگنال های EEG مغز می پردازد و الگوریتمی آن را تحلیل می کند و مشخص می کند که آیا فرد تحت بازجویی راست می گوید یا نه. این فناوری برای نهادهای قانونی بسیار امیدبخش است، چرا که می توانند به سادگی به اعماق مغز مظنونین نفوذ کنند و جزییات هر پرونده را بدست بیاورند.

این شرکت ادعا دارد دقت این فناوری تقریبا صد در صد است، اما هنوز هم تردیدهایی نسبت به موثر بودن آن وجود دارد. هنوز آزمایش عمومی آن انجام نشده و برخی ادعا دارند گزارش های صادر شده از سوی این شرکت امکان اعتبارسنجی ندارند. گروهی از دانشمندان نیز ضمن انتقاد از رویکرد این روش، گفته اند مدیران Brainwave در حال ارائه جلوه ای نادرست از فناوری اثر مغزی هستند.

با این حال، این ایده همچنان جذاب است و افراد مهمی را نیز به خود مشغول ساخته. از جمله این افراد، آقای فلین از دستیاران آقای ترامپ است. هدف او از پیوستن به این مجموعه، تلاش برای فروختن این فناوری به نهادهای دولتی آمریکا است. آقای فلین تا به اینجای کار مجذوب این فناوری شده است. البته آقای فلین پس از پیوستن به کارزار انتخاباتی آقای ترامپ از شرکت Brainwave بیرون آمده و تمرکز خود را بر فعالیت های سیاسی متمرکز ساخته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج