۴۵۰۶۵۷
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«خانه ای در خیابان چهل و یکم» به کارگردانی حمید رضا قربانی دستیار سابق اصغر فرهادی به تازگی اکران شده. فیلم داستان برادر کشی است.

برترین ها - ایمان عبدلی:
تماشاخانه: نمایش «کلاغ» به کارگردانی سمانه زندی نژاد با بازی مرتضی اسماعیل کاشی و سهیلا گلستانی در تئاتر شهر در حال اجراست. نمایش، داستان دختری ۱۲ ساله است که مورد تجاوز یک مرد قرار می گیرد و حالا در سن و سالی بالاتر به دنبال مرد می گردد تا گذشته اش را پس بگیرد و البته زندگی اش را که به یغما رفته. کاری که بنا به موضوع ملتهبی که دارد دچار ممیزی های فراوانی شده و گاها حتی در رساندن مفهوم به مخاطب دچار مشکل می شود. متن نمایش بر اساس نمایشنامه ای از دیوید هروئوم است که وحید رهبانی آن را برگردان کرده.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

میزانسن ساده و موجز و روند خطی روایت از جمله مختصات این اجراست که برای دیدنش باید کمی حوصله به خرج دهید تا درون متن آن را بهتر درک کنید. شاید برای مخاطب کمتر حرفه ای کار کمی کسل کننده و حوصله سر بر باشد، اما خب نمی شود انکار کرد که این گونه نمایش ها به ماهیت اصلی تئاتر نزدیک تر است، چون تکانه دارد و مخاطب را می گزد. آن هم وقتی که سوژه ملتهب هم باشد.

اکران: «خانه ای در خیابان چهل و یکم» به کارگردانی حمید رضا قربانی دستیار سابق اصغر فرهادی به تازگی اکران شده. فیلم داستان برادر کشی است. بر سراختلافاتی که از ارث پدر نشات شده. برادری برادر دیگر را می کشد و تمامی اعضای خانواده را درگیر می کند. خانواده دچار بحران می شود و در این میان مادر داستان باید تمام وقایع را کنترل و مدیریت کند.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

قربانی در اولین کارش به شکلی واضح از سینمای فرهادی فاصله دارد و قصه ی خودش را تعریف می کند. قصه ای با ریتم کند و با نزدیکی به شخصیت های داستان، قصه که قصه ای ازلی است و می ماند ذوقی که قربانی در استفاده از نشانه ها به خرج می دهد. از نمای آغازین فیلم و تا سکانس پایانی ک هر دو با ظرافت کار شده و البته تیرگی هایی که در جای جای فیلم وجود دارد و بازی هایی فراتر از حد تصور مثل: سهیلا رضوی. البته کسان دیگری هم مثل علی مصفا و مهناز افشار هم در این اثر بازی می کنند. «خانه ای در خیابان چهل و یکم» شاهکار نیست اما از سطح متوسط کمی بالاتر است.

خورجین: «مارتا مارسی می مارلین» اثر شان درکین، فیلمی متفاوت و مسحور کننده داستان خانه ای روستایی در حوالی نیویورک به رهبری پاتریک که کلی دختر جوان را حول خودش جمع کرده، رهبر گروه با همبستر شدن شخصیت زنان را تسخیر می کنند و با القای اعتماد به نفسی کاذب و دروغین آن ها را مانند برده تسخیر می کند. فیلم به طور آشکار در نقد فرقه گرایی های جعلی است که شخصیت دومی و دروغین از آدم ها می سازد.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

مارتا پس از خروج از این فرقه دچار پارانویا است و نسبت به جهان اطرافش بد گمان است او به لوسی خواهرش پناه می برد. کارگردان با رفت و برگشت میان گذشته و حال مارتا ما را در موقعیت همسان و قابل قیاس قرارمی دهد، در دنیای مارتای واقعی و دنیای دیگر مارتای تسخیر شده.

تلویزیون: «لیسانسه ها» به کارگردانی سروش صحت در شبکه سوم پخش می شود. سریال به مانند کارهای پیشین صحت مثل: شمعدونی و ساختمان پزشکان کلی آدم درمانده و پر رو دارد که در عین بی عرضگی اعتماد به نفس کاذب دارند. سریالی در نقد وضعیت رقت انگیز برخی از جوانان نسل جدید که از عالم و آدم طلبکار هستند. هنوز برای قضاوت زود است اما به نظر موقعیت ها جفنگ کار خوب از آب در آمده و مزه دارد و البته از لودگی فاصله زیادی دارد.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
آلبوم: «طرح نو» با صدای سهیل نفیسی که پیش از این آلبوم های چون «ری را» را به بازار موسیقی عرضه کرده به بازار آمده. سبک کاری نفیسی جالب توجه است. قطعاتی آرام و با تنظیمی خلوت که شعر و کلام بر روی آن غالب است. قطعاتی چون «دانی که چیست دولت»، «هرگزم مهر تو» و «بخت از دهان دوست» از جمله قطعات شنیدنی آلبوم هستند که همگی از اشعار و غزلیات حافظ می باشد که با هنر نفیسی در کنار تک نوازی گیتار شنیدنی تر شده.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

نمایش خانگی: «فروشنده» ساخته ی اصغر فرهادی قرار بوده که دیروز به شبکه نمایش خانگی بیاید. اگر اتفاق خاصی نیفتاده باشد امروز باید در دسترس باشد. تولید کنندگان فیلم تصمیم گرفته به فاصله کم از اکران فیلم، اثر را راهی بازار کنند. فیلم نیاز به معرفی خاصی ندارد مطمئنا آن قدر از این فیلم شنیده اید که نیازی به توضیح و تفسیر نداشته باشد. «فروشنده» بهترین کار فرهادی نیست، اما با همه ی معایبش یک سرو گردن از خیلی آثار سینمایی روز ایران بالاتر است. می دانید که شهاب حسینی و ترانه علیدوستی در فیلم بازی می کنند داستان تعرض به یک خانم هنرپیشه است و...
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
کیوسک: «تجربه» حالا مرتب تر منتشر می شود و شماره جدید روی کیوسک آمده با تصویر روی جلدی از هوشنگ ابتهاج به بهانه انتشار «بانگ نی» منظومه بلند شاعر بلند آوازه ایرانی. پرونده ابتدایی هم راجع به ابتهاج است. «سوگواری برای شوالیه ها» نوشته مرتضا کربلایی لو در بخش ادبیات امروز ایران بررسی شده و گذری به دنیای نویسندگی کاظم رضا پرونده دیگر این بخش است.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

ترجمه تازه ای از بیگانه کامو و در گذشت لئونارد کوهن و انتشار کتاب تازه ای از احمد پژمان در حوزه موسیقی از مطالب این شماره است.

«می سی سی پی نشسته می میرد» پرونده ی صحنه است و بهرام دبیری و نمایشگاهش در بخش گالری در کنار نمایشگاه آثار پیمان هوشمندزاده و «نفس» که پرونده سینمایی این شماره است. «تجربه» به مانند همیشه در صفحات انتهایی کلی پیشنهاد فرهنگی در حوزه سینما و کتاب و موسیقی دارد به علاوه داستان کوتاه هایی برای خواندن و اشعاری برای تمرین لطافت.

کتاب: «در باب مشاهده و ادراک» کتاب کوچک و جمع و جوری است. از آلن دوباتن با ترجمه امیر امجد در انتشارات نیلا. کتاب ده بخش خواندنی با سر فصل های جذاب دارد. «در باب اعتبار»، «در باب کار و خشنودی»، «در باب کمدی» و «در باب مردان مجرد» که همگی روان و خواندنی جذاب است. کتاب کلا صد صفحه دارد وهر جایی می شود مطالعه اش کرد.

بریده ای از کتاب: «هیچ کس عاشق مآب تر از آن کس نیست که کسی ندارد تا عاشقش شود»
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عنقا

      سلام خسته نباشید تشکر

    • بدون نام

      فروشنده هنوز به شبکه نمایش خانگی نیومده هااا.احتمالا مشکلی پیش اومده

    • بدون نام

      فروشنده که هنوز به شبکه نمایش خانگی نیومده که

    • بدون نام

      نقد لیسانسه ها خیلی خوب بود مچکرم.آدمهای بی عرضه و پرررررو....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج