جاباما
۴۵۰۷۹۹
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

ناگفته های محسنی اژه ای ‌از فتنه ۸۸

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه مدعیان تقلب باید دلیلی برای تقلب بیان می‌کردند، گفت: ‌دلیل آن‌ها این بود که ما رأی نیاوردیم، در واقع آن‌ها مدعا داشتند دلیلی برای این ادعا نداشتند.

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای امشب در نشست بصیرتی بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم در قم با اشاره به اینکه یکی از قدرت‌های الهی که توانستیم با چشم ببینیم و با تمام وجود وعده "ان تنصرالله ینصرکم" را در حماسه ۹ دی ماه ۸۸ درک کردیم اظهار داشت: این واقعه چیزی نبود که بتوان آن را انکار کرد، هر کسی که این واقعه را شاهد بود قدرت خدا در قامت ملت تجلی پیدا کرد و شد یوم الله.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه در ۹ دی فتنه بزرگی از نظام دفع شد افزود: آنچه خودم در این واقعه دیدم و شنیدم که قابل اعتنا و تکیه بود را در این نشست بیان می‌کنم اخبار بی‌واسطه‌ای است که درک کردم.

وی با اشاره به اینکه آنچه بعد از انتخابات ۸۸ در ایران رخ داد توطئه از پیش طراحی شده دشمن بود تصریح کرد: در سال ۸۸ انتخاباتی رخ داد و رقابت شدیدی بین کاندیداها رخ داد، جمعیت کثیری در این انتخابات شرکت کردند. این انتخابات آزاد و پرشور بود که افرادی که رأی نیاوردند ادعای تقلب کردند.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه مدعیان تقلب باید دلیلی برای تقلب بیان می‌کردند تصریح کرد: دلیل آن‌ها این بود که ما رأی نیاوردیم، در واقع آن‌ها مدعا داشتند دلیلی برای این ادعا نداشتند؛ یکی از نامزدها گفت من در دوره قبل بیشتر از این دوره رأی آوردم پس این اختلاف آرا نشان می‌دهد تقلب شده است.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: هاشمی رفسنجانی گفت آقای ری‌شهری گفته در یکی از شهرها جمعه قبل از انتخابات صندوق رأی گذاشتند و رأی مردم را جمع‌آوری کردند؛ ادعاهای از‌ این دست بود.

وی افزود: در جلسه‌ای که اساتید برجسته حقیقی و حقوقی از قوه قضائیه و دستگاه‌های مختلف حضور داشتند. در این جلسه گلایه‌ای کردم و خطاب به آقای ری‌شهری گفتم شما سابقه فعالیت در وزارت اطلاعات دارید چگونه چنین سخنی گفتید؟ و ایشان گفتند من چنین چیزی نگفتم. بلکه گفتم شنیدم به برخی پول دادند که به احمدی‌نژاد رأی بدهند. و این حرف بسیار بی‌پایه و اساس است.

محسنی‌اژه‌ای با طرح این سؤال که آیا امکان دارد در جمهوری اسلامی در روز روشن در شهری صندوق رأی قرار دهند و رأی مردم را جمع‌آوری کنند؟ خاطرنشان کرد: برخی هم دروغ‌های بزرگی داشتند و وزارت کشور را متهم کردند، خطاب به آن‌ها گفتیم در سال ۷۲ یا ۸۴ وزارت کشور در دست چه کسانی بود و نتیجه انتخابات چه شد؟ شما چندین بار از این راه انتخاب شده‌اید چگونه حالا چنین ادعایی دارید؟

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه از مدت‌ها قبل در مؤسسات مختلف آمریکا در راستای جنگ نرم و به راه انداختن انقلاب مخملی در ایران برنامه داشتند تصریح کرد: ۱۰ ماه در مؤسسات آمریکایی برخی عناصر سیاسی و امنیتی آن برای این انتخابات برنامه ریزی کردند و گزینه‌های خود را برای ادامه مبارزه با جمهوری اسلامی برای براندازی داشتند.

وی اظهار داشت: غربی‌ها و در رأس آن آمریکا می‌گفتند جنگ سرد در ایران جواب نمی‌دهد، محاصره اقتصادی شکست خورده اما اگر بخواهیم کاری انجام دهیم باید در انتخابات ایران انقلاب مخملی را رقم بزنیم. چنانچه کاندیدای مورد نظر هم رأی آورد باید این مبارزه را ادامه دهیم.

محسنی اژه‌ای با تأکید بر اینکه ۸ ماه قبل از انتخابات از خارج و برخی در داخل کشور گفتند انتخابات در ایران آزاد نیست عنوان کرد: برخی هم ادعا کردند باید ناظر بین‌المللی بر انتخابات ایران نظارت کند، برخی هم از همان قبل از انتخابات ادعای تقلب را مطرح کردند.

سخنگوی قوه قضاییه با تأکید بر اینکه نخستین کسی که در داخل به صورت رسمی از تریبون عمومی مراقب بود تقلب نشود آقای هاشمی رفسنجانی در تریبون نماز جمعه تهران بود گفت: در آن سال به دلیل ایجاد این مسائل ستاد انتخاباتی را زودتر تشکیل و چتر اطلاعاتی را در موضوعات مختلف گسترش دادیم، از مرحله ساخت و حمل صندوق‌های آرا تا پلمب صندوق‌ها و طرح و تعداد تعرفه‌ها همه با کنترل کامل بود.

وی با اشاره به اینکه هر کسی که ادعا کرده تقلب کرده حاضریم بحث کارشناسی و استدلالی کنیم چون ۸ ماه تمام بر این مسائل نظارت داشتیم افزود: می‌گفتند ما نگفتیم در اخذ آرا و شمارش تقلب شده بلکه دولت کارهایی کرده که مردم به آن‌ها گرایش پیدا کنند، من این مسئله را نفی نمی‌کنم ممکن است دولت‌ها کارهایی هم برای جذب آرا داشته باشند مثل پرداخت معوقات فرهنگیان و... اما این مسئله نمی‌تواند دلیلی برای ادعای تقلب باشد.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: به آن‌ها گفتیم شما ادعا می‌کنید تقلب شده است این سؤال را پرسیدیم اگر همه صندوق‌های آرا بازبینی شد باز هم شما برنده نبودید آیا قبول دارید؟ باز هم گفتند قبول نداریم. گفتیم اگر انتخابات مجدد باز برگزار شد و رأی نیاوردید چه؟ باز هم گفتند قبول ندارند.

سخنگوی قوه قضائیه رفتار مدعیان تقلب را بدعتی در انتخابات در ایران نامید و خاطرنشان کرد: بسیاری از دلسوزان نظام با سران فتنه صحبت کردند و این در شرایطی بود که هنوز آمریکا و غربی‌ها علنی وارد میدان نشده بودند و تعداد قابل‌توجهی از خارج‌نشینان و غیر ایرانی‌ها تحت عنوان تاجر وارد می‌شدند؛ این رفت‌وآمدها نشان می‌داد خبری است.

وی با اشاره به اینکه سران آمریکایی و غربی حرف‌هایی زدند که دخالت در امور کشور بود عنوان کرد: سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی با اهداف دیگری توسعه دادند، آموزش رسمی برای مبارزه با نیروهای انتظامی در ایران برگزار کردند و هسته‌های چند نفری از اراذل‌واوباش برای درگیری با بسیج و نیروی انتظامی تشکیل دادند.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه برخی از ستادهای انتخاباتی کانونی برای تشکیل مبارزه با سلاح شد تصریح کرد: غربی‌ها آن‌قدر مطمئن بودند که در مسئله سال ۸۸ کار نظام اسلامی تمام است که علناً وارد میدان شدند، همه مقدسات را هدف قرار دادند؛ هتک حرمت ماه رمضان و ماه محرم کردند و ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کردند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: نمی‌توانیم قضاوت کنیم همه از ابتدای امر با غربی‌ها همراه بودند یا نه، اما آنچه مسلم است بعد از آن خیانت، جرم و جنایت بود که اصل نظام و انقلاب و اصول انقلاب را زیر سؤال بردند و مردم را به کشتن دادند.

وی خاطرنشان کرد: ادعا کردند دختری که تنها فرزند یک خانواده بوده بالای بام رفته تا الله اکبر بگوید اما نیروهای حزب‌اللهی او را به زور برده‌اند و به او تجاوز کردند و برای از بین بردن آثار جرم او را با اسید از بین برده‌اند و بدون حضور خانواده دفن کرده‌اند. چنین دروغی به چه قیمتی به نظام و مردم می‌توانند نسبت دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زنده باد جناب آقای اژه ای عزیز و زحمت کش و دلسوز

    • بدون نام

      فتنه گران باید نابود کنید ما مردم ایران هزاران هزار نفر شهید دادیم این انقلاب به راحتی از دست نیاوردیم که به راحتی از دست بدهیم دشمن کور خوانده است هر کس در این مملکت اسلامی ایران فتنه گری کند عاقبتشان گورستان است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج