۴۵۱۲۹۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

مراسم ارتحال آیت الله واعظ زاده برگزار شد

مراسم ارتحال آیت الله شیخ محمد واعظ زاده خراسانی شامگاه پنجشنبه با حضور مراجع و بزرگان حوزه و کشور در دفتر بیت رهبری در قم برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا: مراسم ارتحال آیت الله شیخ محمد واعظ زاده خراسانی شامگاه پنجشنبه با حضور مراجع و بزرگان حوزه و کشور در دفتر بیت رهبری در قم برگزار شد.

در این مراسم که پس از نماز مغرب و عشا برگزار شد، آیات عظام جوادی آملی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، علوی گرگانی، علوی برجردی، اعرافی، کعبی، تسخیری، شاه آبادی، علیدوست و... حضور داشتند.

از دیگر شخصیت‌هایی که در این مراسم حضور داشتند می‌توان به حجج اسلام نواب، ملکا،مبلغی، اختری، خمینی و شخصیت‌های ملی چون حسین فریدون و استاندار قم اشاره کرد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صمدی از اساتید حوزه با اشاره به شخصیت این عالم برجسته گفت: خاندان واعظ زاده از ۲۰۰ سال پیش از واعظان و اساتید به نام حوزه بودند و ایشان نیز خدمات شایانی به مکتب تشیع و همگرایی و وحدت اسلامی انجام داد.

آیت الله واعظ زاده خراسانی در سال ۱۳۰۴ شمسی در مشهد متولد شد و تحصیلات خود رادر حوزه علمیه نجف اشرف به مدت سه سال و سپس در حوزه‌های مشهد و قم سپری کرد.

اساتید سطح ایشان آقا ضیاء الدین عراقی، آقا شیخ محمدحسین اصفهانی، آیت اللّه سید محسن حکیم، آقا موسی خوانساری، شیخ عباس قمی و آقا شیخ مرتضی طالقانی بودند و از شاگردان برجسته مرحوم حاج شیخ هاشم قزوینی، حاج شیخ کاظم دامغانی، حاج میرزا احمد مدرس یزدی بود.

وی درس خارج فقه و اصول را در محضر مرحوم حاج سید محمد حجت، مرحوم حاج میرزا احمد آقازاده کفایی (پسر آخوند خراسانی)، مرحوم آقا سید یونس اردبیلی، آیت اللّه بروجردی ، آیت اللّه گلپایگانی و امام خمینی (ره) گذراند و فلسفه و علوم عقلی را از شیخ سیف‌الله ایسی و شیخ مجتبی قزوینی و علامه طباطبایی آموخت.

شروع تدریس ایشان در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد از سال ۱۳۳۹ در زمینه‌های فقه، تاریخ فقه، تاریخ حدیث، شرح حدیث، تفسیر قران، تاریخ تفسیر، کلام، فلسفه، بوده و به عنوان اولین دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزیده شد. از دیگر فعالیت‌های ایشان می‌توان به عضو هیئت مدیره و مدیر گروه علوم قرآن در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، اشاره کرد.

آیت الله واعظ زاده خراسانی در میزگردها و کنفرانس‌های تقریب مذاهب در قاهره، حلب، روسیه، اردن، ازبکستان، اوکراین، امارات متحده عربی، اندونزی، بحرین، بلژیک، ترکیه شرکت کرد و آثار متعددی در زمینه فقه واصول در کارنامه خود داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج