۴۵۱۵۲۶
۸ نظر
۵۰۰۸
۸ نظر
۵۰۰۸
پ

افزایش یک تا دو میلیون تومانی قیمت خودرو

شایعه افزایش قیمت خودرو به دنبال ابلاغ جدول دونرخی ایران خودرو به نمایندگی‌ها در حالی مطرح می‌شود که قیمت خودروی داخلی ۱ تا ۲ میلیون تومان و قیمت خودروی خارجی به علت نوسان نرخ ارز ۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

خبرگزاری فارس: در پی ابلاغ جدول دونرخی ایران خودرو به نمایندگی‌های فروش این شرکت که شامل قیمت فروش کارخانه و قیمت مصوب شورای رقابت بود، شایعه احتمال افزایش قیمت خودروهای داخلی قوت گرفت و همین مسئله بر قیمت بازار آزاد محصولات ایران خودرو تأثیرگذار بوده است.

هرچند در جدول ابلاغی ایران خودرو جدول ابلاغی ایران خودرو به نمایندگی‌ها آمده که قیمت‌های جدید (نرخ‌های مصوب شورای رقابت) تا زمان اعلام، نباید اجرایی شود، اما انتشار نرخ‌های جدید می‌تواند با هدف تحریک بازار خودرو صورت گرفته باشد.

در عین حال سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل در گفت‌‌وگو با فارس از اعمال محدودیت در فروش محصولات ایران خودرو از ۴ دی ماه خبر داده و می‌گوید: این اتفاق باعث رشد یک تا ۲ میلیون تومانی قیمت خودروهای ایران خودرو در بازار شده است.

به این ترتیب، طی روزهای اخیر قیمت سمند ال‌ایکس از ۳۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

همچنین قیمت تندر ۹۰ اتوماتیک نیز با افزایش یک میلیون تومانی طی روزهای اخیر به ۴۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

در مورد پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V۸ نیز باید به افزایش قیمت ۱.۵ میلیون تومانی این خودرو اشاره کنیم که در حال حاضر به قیمت ۳۹.۵ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

طی روزهای اخیر، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار با افزایش قیمت یک میلیون تومانی همراه بوده و در حال حاضر قیمت این خودرو در بازار به ۳۴.۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت پژو ۴۰۵ مدل GLX نیز با رشد یک میلیون تومانی به ۳۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. قیمت پژو پارس هم با افزایش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی روبه‌رو بوده و در حال حاضر این خودرو با قیمت ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

قیمت دنا در روزهای گذشته با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی همراه شده و هم اکنون این خودرو با قیمت ۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

در بررسی بازار محصولات سایپا نیز باید گفت: قیمت محصولات این شرکت طی روزهای اخیر در بازار تغییر چندانی نداشته و در حال حاضر سایپا ۱۳۱ با قیمت ۲۱ میلیون تومان و سایپا ۱۱۱ با قیمت ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

همچنین قیمت ساندرو با افزایش یک میلیون تومانی به ۵۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته که به گفته مؤتمنی دلیل این مسئله، کاهش عرضه از طرف شرکت خودروساز است.

در روزهای گذشته قیمت تیبا تغییر چندانی نداشته و در حال حاضر این خودرو با قیمت ۲۵ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

بازار خودروهای داخلی در حالی با نابسامانی روبه‌رو است که به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل، نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز نیز به افزایش قیمت خودروها در بازار دامن می‌زنند.

مؤتمنی معتقد است: نمایندگی‌ها، سبد خودروها را با تخفیف از کارخانه تحویل می‌گیرند و باید این محصولات را با نرخ مصوب شورای رقابت عرضه کنند، نه اینکه با قیمت آزاد در بازار بفروشند.

* افزایش تا ۵ میلیون تومانی قیمت خودرو خارجی‌

به گزارش فارس، در مورد بازار خودروهای خارجی نیز باید به تأثیر نوسان نرخ ارز بر قیمت‌ها طی روزهای اخیر اشاره کنیم، به طوری که قیمت خودروهای خارجی که طی ۹ ماه اخیر روند ثابتی را در پیش گرفته بود، حالا با روندی افزایشی روبه‌رو شده است.

نوسان نرخ ارز نیز بر قیمت خودروهای خارجی تأثیرگذار بوده و نرخ این خودروها تا ۵ میلیون تومان افزایش داشته است.

بر این اساس، قیمت سانتافه با افزایش ۵ میلیون تومانی روبه‌رو بوده و در حال حاضر این خودرو در آپشن‌های مختلف با قیمت‌هایی بین ۲۳۸ تا ۲۴۵ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

همچنین قیمت توسان با رشد ۳ میلیون تومانی همراه شده و این خودرو بر اساس مدل و آپشن‌های مختلف ۱۶۵ تا ۱۹۴ میلیون تومان در بازار به مشتریان عرضه می‌شود.

در مورد سراتو هم باید به افزایش قیمت ۲ میلیون تومانی این خودرو اشاره کنیم که در حال حاضر با قیمت ۱۴۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت تویوتا NX نیز با افزایش ۳ میلیون تومانی همراه شده و در حال حاضر نوع هیبریدی این خودرو ۳۴۳ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. نوع بنزینی این خودرو نیز با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۳۶۰ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

در مورد سورنتو نیز باید به قیمت ۲۴۵ میلیون تومانی خودرو اشاره کنیم که تغییر چندانی را طی روزهای اخیر تجربه نکرده است.

بازار خودروهای خارجی در حالی تحت تأثیر نوسان نرخ ارز قرار گرفته که این تأثیر، روانی است و به گفته کارشناسان بازار خودرو، در صورت فروکش کردن قیمت ارز، قیمت این خودروها نیز کاهش خواهد یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه چی روز ب روز داره گرون میشه

    • بدون نام

      بدرک زیاد شه کی فرقون میخره

    • وجدان

      دولتمردان درخواب زمستانی.انشاءالله که یخهاآب شد به تیم اقتصادی جایزه خواهندداد.خداراشکرکه همشون تحصیلات عالیه دارندکه وضعیت کشوراینقدرآشفته است.

    • بدون نام

      مملکت داری یک هنره ،باید قیمت ها صد سال اندکی تغییر کنه

    • احمد

      افزایش قیمت در دراز مدت رکود به بار میارد ممکنه شب عید ی چندتای بفروشند جیب مصرف کننده، خالی با حداقل حقوق که نمیشه ماشین گرونتر خرید

    • میلاد

      خواستید قیمت خودرو را ببرید بالا میلیونی ببرید بالا وقتی میخواهید قیمتش را پایین ببرید هزارتومان هزارتومان بیارید پایین ولی سر هم رفته میخواهید مردم رو تحریک کنید که برای خرید ماشین هجوم بیارند این نقشه ها دیگه کهنه شده

    • بدون نام

      ضعف در مدیریت دیگه عادی شده.همه عادت کردن به قیمت های گزاف و کیفیت نازل محصولات .چاپیدن جیب مردم به هر دلیلی.کاش به جای افزایش قیمت و جرایم کمی به فکر جاده ها و جون مردم باشن.

    • نامی

      روحانی میخاد بیاد چی بگه میخاد ی کلید دیگه درست کنه برای چهار سال آینده اگه دری بیاره من که رای بهش نمیدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج