۴۵۱۷۴
۱ نظر
۵۸۲۷
۱ نظر
۵۸۲۷
پ

گرانترین تبهکاران دنیا +عکس

آنها همیشه فراری اند. هر جا که پنهان شوند پلیس رد آنها را می گیرد و بالاخره به آنها می رسد چون جایزه هنگفتی برای دستگیری آنها تعیین شده و به خاطر همین جایزه هم که شده نه تنها پلیس بلکه مردم عادی هم به دنبال آنها هستند.

گرانترین تبهکاران دنیا +عکس

همشهری سرنخ: آنها همیشه فراری اند. هر جا که پنهان شوند پلیس رد آنها را می گیرد و بالاخره به آنها می رسد چون جایزه هنگفتی برای دستگیری آنها تعیین شده و به خاطر همین جایزه هم که شده نه تنها پلیس بلکه مردم عادی هم به دنبال آنها هستند.

برای بعضی از خلافکارهایی که تاکنون از دست پلیس فرار کرده اندبیش از یک میلیارد دلار جایزه تعیین شده تا به دام قانون گرفتار شوند. هر چند آنها قانون شکنان بی رحمی هستنداما مطمئنا یک روز دستگیر و مجازات می شوند.

قاچاقچی مکزیکی

«جو آکین گازمان لوئرا» یکی از بزرگترین قاقچیان مواد مخدر تاریخ به شمار می رود که پس از دستگیری رقیبش یعنی «اوسیل کاردناس» قدرت بیشتری پیدا کرد.

بیشتر مردم او را با نام مستعار «ال کاپو» می شناسند. اصلی ترین موضوعی که باعث شد گازمان شهرت بسیاری پیدا کند این بود که در اوایل دهه 1990، او برای قاچاق کوکائین از مکزیک به آمریکا، از تونل زیرزمینی استفاده می کرد که بسیار شبیه تونل واقع در مسیر داگلاس به آریزونا بود و در ساخت این تونل تجهیزات بسیار پیشرفته ای استفاده شده بود.

گرانترین تبهکاران دنیا +عکس

در سال ۱۹۹۳ محموله کوکائین به وزن ۷.۳ تن از مکزیک راهی آمریکا شد. صاحب این محموله کسی جز گازمان نبود. او برای قاچاق این محموله دستور داد تا تمام مواد را در قوطی های کنسرو فلفل تند جاسازی کنند اما در بین راه نقشه لو رفت و محموله در منطقه باجا واقع در کالیفرنیا متوقف شد.

کشف این مواد توسط پلیس برای گازمان که در آن زمان ۳۶سال بیشتر نداشت بسیار گران تمام شد زیرا سرنوشتی جز زندان در انتظارش نبود. ۸ سال از زندانی شدن گازمان می گذشت و همه چیز آرام به نظر می رسید غافل از اینکه قاچاقچی در تمام این مدت در حال کشیدن نقشه فرار است.

او سال ۲۰۰۱ در ماشین خشکشویی زندان مخفی شد و تا نگهبان ها به خودشان بیایند که چه اتفاقی افتاده، ال کاپو همراه کارگران از زندان فرار کرد.

پس از متواری شدن ال کاپو، پلیس آمریکا برای دستگیری او تصمیم گرفت از اطلاعات مردمی استفاده کندو به همین منظور اعلام کرد هر کس اطلاعات مفیدی در مورد ال کاپو ارائه دهد که منجر به دستگیری او شود، ۵ میلیون دلار مژدگانی دریافت خواهد کرد.

در ماه مارس سال ۲۰۰۸، دولت گوآتمالا احتمال داد که تشکیلات گازمان در این کشور فعالیت دارند اما سه روز بعد دولت هندوراس گزارش کرد که جاسوس ها خبر از حضور قاچاقچی مکزیکی در کشورشان داده اند اما هیچ کدام از آنها موفق به دستگیری ال کاپو نشدند تا اینکه در ۱۸ آوریل سال ۲۰۰۹ هکتور گونزالس از اسقف های کاتولیک مکزیک خبر داد که قاچاقچی فراری در نزدیکی دورانگو از ایالت های مکزیک زندگی می کند.

چند روز پس از اعلام این خبر، جسد دو مامور مکزیکی در کنار یک ماشین ضد گلوله در همان منطقه ای که گفته می شد گازمان در آنجا زندگی می کندپیدا شدند.

گفته می شود که آنها مامورهای مخفی بودند که در لباس مردم عادی برای جمع آوری اطلاعات به حوالی روستا رفته بودند. ماموران در کنار جسد آنها کاغذی یافتند که بر روی آن نوشته شده بود «شما هیچ وقت نمی توانید ال کاپو را دستگیر کنید، نه اسقف می تواند این کار را بکند و نه دولت.» برای دستگیری گازمان ۵ میلیون دلار جایزه تعیین شده تا هر کسی از او اطلاعاتی دارد در اختیار پلیس قرار دهد.


نسل کش آفریقایی

مرد شماره یک تحت تعقیب در آفریقا «فیلیسین کابوگا» نام دارد.، کابوگا متهم به یکی از فجیع ترین نسل کشی ها در تاریخ بشریت است. دادگاه بین المللی جنایی رواندا اعلام کرده است که کابوگا به جرم نسل کشی و قتل عام 800 هزار رواندایی در مدت 100 روز، در سال 1994 تحت تعقیب قرار دارد.

گرانترین تبهکاران دنیا +عکس

کابوگا که یک تاجر ثروتمند است، در سال ۱۹۹۴ با کمک های مالی به نیروهای نظامی بومی «هوتو» باعث رقم خوردن یک نسل کشی باورنکردنی و وحشتناک شد. کابوگا که در آن زمان صاحب یک ایستگاه رادیویی بود در برنامه هایش از افراطیون هوتو حمایت می کرد و باعث برانگیختن خشم هوتوها و حمله آنها به جمعیت توتسی رواندا شد.

او برای نیروهای نظامی بومی، اسلحه، یونیفورم و وسیله حمل و نقل فراهم کرد تا هوتوها با قتل عام توتسی های رواندا هر چه بیشتر به اهداف خود برسند. برای دستگیری این قاتل آفریقایی ۵ میلیون دلار جایزه نقدی تعیین شده است.


اختلاس گر روسی

«آلیمژان توختاخونوف» تاجر روسی مظنون به فعالیت های جنایی است. او نه تنها متهم به همدستی در جنایت های سازماندهی شده است، بلکه متهم به دادن رشوه به داوران ورزش اسکی در المپیک زمستانی 2002 نیز است. توختاخونوف در سال های جوانی اش به عنوان بازیکن فوتبال در تیم دانشجویی باشگاه مشهور پاختاکور بازی می کرد. در دهه 1990، این مرد مرموز روسیه را به مقصد پاریس ترک کرد. وی در آنجا شروع به فعالیت های غیرقانونی کرد و خیلی زود به خاطر قاچاق غیرقانونی سخت افزارهای کامپیوتری به آلمان شناسایی شده و تحت تعقیب قرار گرفت. در همان زمان بودکه پلیس فرانسه متوجه شد بین این تاجر روسی و مافیای روسیه روابط نزدیکی وجود دارد.

گرانترین تبهکاران دنیا +عکس

اما دست توختاخونوف در زد و بندهای غیرقانونی در سال ۲۰۰۲ بیشتر از پیش رو شد. او در این سال متهم به دادن رشوه به داوران اسکیت در مسابقه المپیک زمستانی ۲۰۰۲ شد. پس از این اتهام وی در ایتالیا دستگیر شد اما دادگاه ایتالیا اعلام کرد که مجرمین خارجی می باید به دولت متبوعه خود بازگردانده شوند و به این ترتیب توختاخونوف توانست از چنگ قانون رهایی یابد و هنگام بازگردانده شدن به کشورش فرار کند.

از آن زمان به بعد وی تحت پیگرد قانونی قرار دارد و مقامات روسی در حال انجام تحقیقات روی پرونده توختاخونوف هستند. برای دستگیری این تبهکار روسی ۵ میلیون دلار جایزه نقدی تعیین شده است. علت زیاد بودن مبلغ جایزه این است که وی نه تنها به رشوه دادن و قاچاق کالا متهم است بلکه در پولشویی و اختلاس های زیادی دست داشته است.


رهبر جدید مافیا

«ماتیو مسینا دینارو» به «شیطان» هم مشهور است.

سال 2006 پس از اینکه پلیس، رهبر گروه مافیایی «کازا نوسترا» را دستگیر کرد، طولی نکشید که نام دینارو به عنوان جانشین او بر سر زبان ها افتاد. البته پلیس از خبر جانشینی دینارو مطمئن نبود تا اینکه سال 2001 تصویر دینارو با تیتر «او رهبر جدید مافیاست» روی جلد یکی از مجله های مشهور ایتالیایی به چاپ رسید.

گرانترین تبهکاران دنیا +عکس

به نوشته مجله «فوربس» دینارو از سال ۱۹۹۳ به دلیل فعالیت های غیرقانونی تحت تعقیب قرار داشته و با ورود او به دنیای مافیا، تبدیل به یکی از مهره های تحت تعقیب اف بی آی شده است. دینارو همچنان یک فراری است و پلیس برای دستگیری این مجرم فراری ۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.


سرباز اخراجی نیروی درایی

سوم فوریه سال 2013 «کریستوفر دارنر» سرباز اخراجی نیروی دریایی آمریکا که در سال 2008 به جرم شهادت دروغ اخراج شده بود، با شلیک گلوله، دختر یک پلیس بازنشسته و نامزد او را به قتل رساند و این آغاز قتل عام های سرباز آمریکایی بود.

دارنر، چهار روز پس از قتل «مونیکا کوان» و «کیت لاورنس»، افسر پلیس دیگری به نام «میشل کراین» را که در تعقیب او بود به قتل رساند. با ارتکاب این سه قتل، پلیس برای دستگیری دارنر یک میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

گرانترین تبهکاران دنیا +عکس

دارنر پس از ارتکاب این قتل ها برای مخفی شدن به یک پیست اسکی در ۱۳۰ کیلومتری لس آنجلس رفت، او در کلبه ای چوبی ساکن شد و خیلی خوب می دانست که دیر یا زود پلیس مخفیگاه او را پیدا خواهد کرد.

پس از گذشت ۱۰ روز، ماموران پلیس رد او را در اقامتگاه پیست اسکی پیدا کردند، گروه ویژه پلیس به منطقه مورد نظر حمله ور شد و گازهای اشک آور به داخل کلبه ای که دارنر در آن بود انداخته شد تا شاید او از کلبه خارج شود اما خبری از دارنر نشد و چند دقیقه بعد صدای شلیکی به گوش رسید که در پی آن آتش از کلبه چوبی زبانه کشید.

دارنر با شلیک گلوله، آتش سوزی را به پا کرد و با این کار پیش از اینکه دست پلیس به او برسد خود را به کام مرگ کشاند. او پیش از کشتن خود، در تماسی آنلاین، انگیزه قتل ها را وجود رفتارهای نژادپرستانه در اداره پلیس لس آنجلس اعلام کرد.


کودک ربای تحت تعقیب

در اوگاندا، جنگجویان غیرنظامی به سرکردگی «جوزف کانی» به فجیع ترین شکل ممکن مشغول فعالیت های غیرقانونی و جنایت هستند.

در پرونده جنایت های جوزف کانی، نام او به عنوان فردی که بیشترین آدم ربایی را در جهان مرتکب شده به ثبت رسیده است. در میان افرادی که کانی ربوده، 30 هزار نفر آنها کودک هستند. کانی کودکانی را که می رباید مجبور به قتل والدین خود می کند تا آنها را در گروه راه دهد.

گرانترین تبهکاران دنیا +عکس

کودکانی که وارد گروه کانی می شوند به عنوان جنگجویان بومی دست به هر کاری از قتل عام گرفته تا همنوع خواری می زنند. جوزف کانی اکنون به جرم نسل کشی و جنایت علیه بشریت تحت تعقیب قرار دارد و جایزه ای که برای دستگیری او تعیین کرده اند مبلغ مشخصی ندارد، یعنی دستگیری وی آنقدر مهم است که مبلغ جایزه به اختیار فردی گذاشته می شود که بتواند کانی را دستگیر کند.


سارق بانک تحت تعقیب

«ویکتور مانوئل» اهل پورتریکو بود اما همراه خانواده اش در آمریکا زندگی می کرد. او چند سالی به عنوان یکی از نیروهای امنیتی شرکت مالی و اعتباری ولز فارگو مشغول به کار بود و در همین زمان بود که با گروه خلافکار «لس ماچتروس» نیز ارتباط نزدیکی برقرار کرد.

این گروه خلافکار با کمک مانوئل نقشه سرقت از شرکت را کشیدند و در یکی از روزهای ماه می سال 1984، به شرکت ولز حمله مسلحانه شد. مانوئل وظیفه کشتن دو نفر از همکارانش را برعهده داشت. او به دو نفر از مامورهای امنیتی شرکت ماده ناشناخته ای تزریق کرد که موجب مرگ آنها شد.

با مرگ ماموران، نقشه سرقت به راحتی اجرا شد و مانوئل و همدستانش موفق شدند هفت میلیون دلار از شرکت مالی و اعتباری سرقت کنند.

پس از این سرقت، پلیس هیچ سرنخی از مانوئل و همدستانش پیدا نکردو به این ترتیب در چهاردهم ماه می همان سال نام او به عنوان 10 فراری برتری که اف بی آی به دنبال آنها می گردد به ثبت رسید و همچنین یک میلیون دلار جایزه نقدی برای فردی که بتواند مانوئل را تحویل پلیس دهد تعیین شد.


پسر یک پلیس

«داود ابراهیم کاسکار» را همه در هندوستان می شناسند. رسانه ها نام پایگاهی که داود ابراهیم در آن فعالیت های غیرقانونی خود را انجام می دهد، «شرکت د» گذاشته اند. داود ابراهیم پسر یک پلیس است و دامنه فعالیت های او تا مرزهای فراتر از هندوستان نیز کشیده شده است.

گرانترین تبهکاران دنیا +عکس

وی متهم به قاچاق مواد مخدر، قاچاق اسلحه و قتل های زیادی است. همچنین به گفته پلیس هندوستان داود ابراهیم مظنون به بمب گذاری بمبئی در سال ۱۹۹۳ است که موجب کشته شدن ۲۵۷ نفر و زخمی شدن ۷۱۳ نفر شد. گفته می شود که این جنایتکار اکنوندر پاکستان زندگی می کند اما دولت پاکستان چنین ادعایی را رد کرده است. اف بی آی برای دستگیری داود ابراهیم ۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است اما ادعا می شود او برای اینکه شناسایی نشود جراحی پلاستیک کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید امیر عباس

      عاله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج