۴۵۲۱۰۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

قدرتمند ترین خودروهای سال ۲۰۱۶ (۲)

با نگاهی به تمام وقایع سال ۲۰۱۶ از جمله خودرو هایی که در این سال تولید و به بازار عرضه شدند، در می یابیم که جمعی از پر قدرت ترین خودرو های تولید شده شرکت های مختلف در این سال روانه بازار خودرو در سر تا سر جهان شده اند.

مجله سخت افزار - سینا شریعتی راد: در اولین بخش از مطلب ۲۲ خودروی قدرتمند سال۲۰۱۶ میلادی ۵ گزینه انتهای لیست را با هم دیدیم، یک آلمانی، دو ایتالیایی، یک انگلیسی و یک آمریکایی ماشین هایی بودند که در مطلب قبل از رده ۲۲ تا ۱۸ را به خود اختصاص دادند و رده بندی ماشین ها از ۵۰۰ اسب بخار به ۵۳۰ اسب بخار رسیده بود. اکنون نگاهی خواهیم انداخت به ۵ رده بعدی ۲۲ خودرو قدرتمند سال ۲۰۱۶.

۲۰۱۷ Porsche Panamera Turbo - پانصد و پنجاه اسب بخار

پانامرا اگرچه در نسخه اول بخاطر ظاهر نچندان دلچسبش مورد کم لطفی واقع شد و مشخصات فنی خوب آن در سایه طراحی بد ظاهرش پنهان ماند اما در نسخه جدید با اعمال تغییرات در طراحی ظاهری زندگی دوباره ای به پورشه پانامرا بخشیده شد. این خودرو در نسخه توربو مدل ۲۰۱۷ دارای موتوری V۸ با حجم ۴ لیتر می باشد که ترکیب جدید قرار گرفتن توربو شارژر در کنار موتور باعث شده تا لگ منیفولد اگزوز تا حد زیادی کاهش پیدا کند. پانامرای جدید با این موتور قدرت ۵۵۰ اسب بخاری و گشتاوری معادل ۵۶۷ قوت-پوند در اختیار دارد که باعث می شود تا این ماشین به شتاب صفر تا صد ۳.۴ ثانیه ای دست پیدا کند.
قدرتمند ترین خودروهای سال 2016 (2)

2016 Superformance GT40 Mk. II - پانصد و پنجاه اسب بخار

جی تی افسانه ای این بار در قالب شلبی بازگشته تا خاطرات شکست انزو فراری توسط همکاری فورد و شلبی در مسابقات 24 ساعته لمان بعد از 50 سال دوباره زنده شود. فورد جی تی 40 مارک 2 به پکیج سوپرفورمنس ساخت شلبی مجهز شده و یک سرباز تا دندان مسلح تمام عیار به حساب می آید. این ماشین در قلب خود موتور 427 FE V8 ساخت شلبی را همراه دارد و به همین دلیل بیشتر شایسته نام شلبی است تا فورد. قدرت 550 اسب بخاری این نسخه از فورد جی تی بعلاوه وزن تقریبی 1133 کیلوگرمی بدنه باعث شده تا شتاب برای رسیدن به سرعت100کیلومتر بر ساعت از حالت سکون تنها 3.5 ثانیه باشد، زمانی این شتاب خیره کننده به نظر می رسد که فاصله تنها چند سانتی متری راننده با کف جاده را هم در نظر بگیریم.
قدرتمند ترین خودروهای سال 2016 (2)

۲۰۱۷ Ferrari California T Handling Speciale - پانصد پنجاه و سه اسب بخار

مطمئنا فراری کالیفرنیا تی معمولی نه تنها در سال ۲۰۱۶ وارد بازار نشده بلکه قدرت موتور متفاوتی نیز دارد اما فراری با اضافه کردن آپشن ۸۱۲۰ دلاری Handling Speciale به این ماشین و ارائه نسخه محدودی از آن در سال ۲۰۱۶ توانست وارد لیست قدرتمند ترین ماشین های سال ۲۰۱۶ شود. موتور ۳.۹ لیتری V۸ فراری در دور موتور ۴۷۵۰ به سقف گشتاور ۵۵۷ فوت-پوند دست پیدا کرده و در دور موتور ۷۵۰۰ نهایت قدرت ۵۵۳ اسب بخاری آن در دسترس خواهد بود. شتاب گیری این خودرو از حالت سکون تا صد کیلومتر بر ساعت تنها در ۳.۶ ثانیه انجام خواهد شد و برای رسیدن از ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز تنها به ۷.۶ ثانیه نیاز خواهد داشت.
قدرتمند ترین خودروهای سال 2016 (2)

2017 McLaren 570GT - پانصد شصت و دو اسب بخار

بسیاری بر این باورند که مکلارن 570 جی تی نسخه نرم تر و شیک تر از 570 اس می باشد و ایده آن ها چندان هم بی ربط نیست. موتور هشت سیلندر با آرایش V شکل و حجم 3.8 لیتری این خودرو که قادر به تولید 562 اسب بخار قدرت و 443 فوت پوند گشتاور می باشد کاملا مشابه مدل 570 اس بوده و بدون تغییر در مدل 570 جی تی نیز گنجانده شده است. حتی جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه این دو ماشین هم یکی بوده و تنها سیستم تعلیق آنها با هم متفاوت است که باعث می شود تجربه رانندگی نرم تری در هنگام استفاده از 570 جی تی داشته باشید.
قدرتمند ترین خودروهای سال 2016 (2)

۲۰۱۷ Rolls-Royce Dawn - پانصد شصت و سه اسب بخار

تفاوت دو انگلیسی در بخش دوم از لیست قدرتمند ترین ماشین های سال ۲۰۱۶تنها ۱ اسب بخار است. رولزرویس داون یکی از خاص ترین ماشین هایی است که هر انسانی ممکن است تجربه رانندگی با آن را داشته باشد. موتور این ماشین قدرت ۵۶۳ اسب بخاری خود را در اختیارتان میگذارد تا هر زمانی از رانندگی در کمال آسایش که با این ماشین تجربه میکنید نیاز به سبقت از خودرویی دیگر داشتید با فشار کوچکی بر پدال گاز تنها تصویری کوچک از خودروی مورد نظر در آینه بغل داشته باشید. اعجاب انگیز ترین چیز درباره رولزرویس داون شتاب خارق العاده ای است که به واسطه گشتاور ۵۷۵ فوت-پوندی آن در دور موتور ۱۵۰۰ RPM در اختیارتان قرار میگیرد تا این هیولای ۲۵۶۰ کیلوگرمی را مانند گلوله ای که از منجنیق رها شده به جلو پرتاب کنید.
قدرتمند ترین خودروهای سال 2016 (2)

10 خودروی انتهایی لیست 22 خودروی قدرتمند سال 2016 مشخص شده اند و عدد قدرت موتور ها تا کنون با 63 اسب بخار تفاوت از 500 تا 563 اسب بخار میان این 10 خودرو تقسیم شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج