۴۵۲۲۶۳
۱ نظر
۵۰۸۱
۱ نظر
۵۰۸۱
پ

جنجال سازهای بالیوود در سال ۲۰۱۶

محبوبیت فیلم‌هاى هندى در کشورهاى آسیایى، از جمله ایران سابقه‌‌اى طولانى دارد اما محبوبیت روزافزون سینمای بالیوود و راه یافتن ستارگان آن به هالیوود اکنون به جایی رسیده که خبرهای مربوط به آن در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز جنجال آفرین شده است.

برترین ها: محبوبیت فیلم‌هاى هندى در کشورهاى آسیایى، از جمله ایران سابقه‌‌اى طولانى دارد اما محبوبیت روزافزون سینمای بالیوود و راه یافتن ستارگان آن به هالیوود اکنون به جایی رسیده که خبرهای مربوط به آن در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز جنجال آفرین شده است.

پریانکا چوپرا در هالیوود

راه یافتن پریانکا چوپرا به هالیوود از خبرهای پر سر و صدای ۲۰۱۶ بود. این بازیگر در اوایل سال برای بازی در مجموعه تلویزیونی کوانتیکو در جوایز منتخب مردم به عنوان بهترین بازیگر زن مجموعه‌های تلویزیونی آمریکا انتخاب شد. به این ترتیب او اولین بازیگر آسیایی است که موفق به کسب این جایزه می‌شود.
جنجال سازهای بالیوود در سال 2016

او از سال ۲۰۰۰ که بعنوان ملکه زیبایی جهان انتخاب شد تاکنون در بیش از ۵۰ فیلم هندی بازی کرده است. پریانکا چوپرا بخش اعظم ۲۰۱۶ را در آمریکا مشغول فیلم‌برداری اولین فیلم هالیوودی خود بود که نسخه‌ای سینمایی از مجموعه تلویزیونی 'بی واچ' است و بازیگران دیگر آن دواین جانسون و زک افرون هستند.

تبرئه سلمان خان از اتهام کشتن حیوانات

در ماه ژوئیه دادگاهی در هند سلمان خان، ستاره بالیوود را از اتهام تیراندازی و کشتن حیوانات در معرض خطر در دو دهه پیش تبرئه کرد. سلمان خان به همراه هفت نفر دیگر به قتل یک غزال و دو بز کوهی تحت محافظت در راجستان در سال ۱۹۹۸ متهم شده بود.
جنجال سازهای بالیوود در سال 2016

این بازیگر پیشتر در دادگاه بدوی به جرم دو مورد شکار غیرقانونی به ترتیب به یک و پنج سال تحمل زندان محکوم شده بود که متعاقبا وی از دادگاه درخواست تجدید نظر کرده بود. سلمان خان که پنجاه ساله است از درخشان‌ترین ستاره‌های بالیوود است که در بیش از ۸۰ فیلم ظاهر شده است.
بازداشت شاهرخ خان در فرودگاه لس‌آنجلس

شاهرخ خان، از مشهوترین و محبوب‎ترین بازیگران بالیوود در ماه اکتبر در فرودگاه لس‎آنجلس بازداشت شد. شاهرخ خان پس از بازداشتش در فرودگاه لس‌آنجلس در توییتی گفت: "کاملا شرایط فعلی جهان را درک می‌کنم و به مسائل امنیتی احترام می‌گذارم. اما اینکه هر باردر بخش مهاجرت آمریکا بازداشت شوم خیلی خیلی یاس‌آور است." مقام‎های آمریکایی از اینکه شاهرخ خان برای ساعاتی در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس بازداشت شد، ابراز تاسف کردند.
جنجال سازهای بالیوود در سال 2016

او بعدا در جمع دانشجویان در دانشگاه ییل در آمریکا به شوخی گفت: "هر وقت دچار حس غرور و تکبر می‌شوم، به آمریکا سفر می‌کنم. بخش مهاجرت آمریکا تو را از حس ستاره بودن خارج می‌کنند." این سومین بار بود که این بازیگر به هنگام سفر به آمریکا بازداشت می‌شود. او در سال ۲۰۱۲ میلادی به مدت ۹۰ دقیقه به هنگام ورود به فرودگاهی در نزدیکی نیویورک بازداشت شد. در سال ۲۰۰۹ هم به مدت دو ساعت پس از ورود به فرودگاه بین‌المللی نیوآرک آمریکا از خروجش از این فرودگاه جلوگیری کردند، اما بعدا با مداخله سفیر هند مسئله فیصله یافت.
توقف پخش فیلم‌های هندی در پاکستان بر سر تنش‎ها در کشمیر

در ماه اکتبر سینماهای اصلی پاکستان در اقدامی که حمایت از نیروهای مسلح این کشور خوانده شده، پخش فیلم‌های سینمایی تولید هند را متوقف کردند. همزمان در هندوستان هم اقدماتی مشابهی علیه بازیگران پاکستانی صورت گرفت و گروهی از فیلم سازان هندی و انجمن صنفی تهیه کنندگان سینمایی هند اعلام کردند استفاده از بازیگران پاکستانی در بالیوود ممنوع است.
جنجال سازهای بالیوود در سال 2016
حدود دو ماه بعد، پایان ممنوعیت نمایش فیلم‌های بالیوود در پاکستان رفع شد، اما این اولین بار نبود که تنش میان دهلی و اسلام آباد گریبانگیر فعالیت‌های فرهنگی میان دو کشور شد.
مرگ "مادر هند"

جایارام جایالالیتا، بازیگر سابق و بالاترین مقام سیاسی در ایالت تامیل نادو در جنوب هند به دلیل سکته قلبی، در سن ۶۸ سالگی درگذشت. این سیاستمدار در میان مردم بسیار محبوب بود و حامیانش او را «مادر» خطاب می کردند. او نماد قدرت زنان در سیاست مردسالار ایالت تامیل نادو به شمار می رفت.
جنجال سازهای بالیوود در سال 2016

در ایالت تامیل نادو هفت روز عزای عمومی اعلام شد و دولت هند هم به احترام او یک روز تعطیل ملی اعلام کرد. جایارام جایالالیتا در بیش از ۱۰۰ فیلم هندی بازی کرد و در اواخر دهه ۱۹۸۰ به سیاست روی آورد. او در موارد متعدد به فساد متهم شد و دو بار به مدت کوتاه در اواخر سال ۲۰۱۴ به زندان افتاده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجیبه به چوپرا به عنوان اولین زن از اسیا تو امریکا جایزه دادن بهش. اخه اونا تا کسی باهاشون نباشه جایزه نمیدن.کلا ملاکشون فقط همینه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج