۴۵۲۶۰۳
۳ نظر
۵۰۲۰
۳ نظر
۵۰۲۰
پ

جزییات قرارداد ۷ بازیکن خارجی استقلال در زمان فتح الله زاده

از جمله قرادادهای منعقد شده در دوران مدیریت علی فتح اله زاده با بازیکنان در باشگاه استقلال، قرارداد مربوط به ۷ بازیکن خارجی است که به دلیل عدم پرداخت در زمان مناسب، باشگاه را با جرایم مالی در کمیته انضباطی فیفا رو به رو کرد که در این بین همچنان تمامی پرونده ها مختومه نشده است.

شفقنا ورزشی: در زمان مدیریت علی فتح اله در باشگاه استقلال قراردادهای متفاوتی با بازیکنان خارجی منعقد شد که در این بین عدم پرداخت ها به این بازیکنان چیزی جز جرایم سنگین و شکایت های متفاوت از این باشگاه را به همراه نداشت چرا که عموم این بازیکنان از کیفیت فنی لازم برخوردار نبودند و به محض فسخ قرارداد به دلایل مختلف از جمله اتمام قراداد یا عدم تمایل باشگاه به ادامه همکاری با این بازیکنان، از باشگاه استقلال شکایت کرده و با اضافه شدن جریمه دیرکرد پرداخت، حقوق خود را مطالبه کردند. در ذیل جزییات کامل قراداد ۷ بازیکن خارجی با باشگاه استقلال را در دوره مدیریت علی فتح اله زاده آورده ایم که خواندنی است.

۱) رودریگو آنتونیو توزی:

قرارداد این بازیکن برزیلی در زمان مدیرعاملی فتح اله زاده و سرمربی گری قلعه نویی بوده است. مدت قرارداد یک فصل و شروع قرارداد از تاریخ ۱۴ تیرماه ۱۳۹۱ منعقد شده است. مبلغ قرارداد جمعا ۳۹۰ هزار دلار بوده است که ۳۷۰ هزار دلار سهم بازیکن و ۲۰ هزار دلار سهم محسن ابراهیمی مدیر برنامه های این بازیکن بوده است.

متعاقب شکایت این بازیکن توسط وکیل سوییسی خود به فیفا در سال ۲۰۱۳ کمیته حل اختلاف و کمیته انضباطی فیفا باشگاه استقلال را محکوم به پرداخت ۳۷۰ هزار دلار به همراه جریمه دیرکرد آن نموده است که مبلغی معادل ۴۱۰ هزار دلار بود که در نهایت در دوره افشارزاده پرداخت شد.

۲) گوران یرکوویچ:

قرارداد این بازیکن از تاریخ اول دی ماه سال ۱۳۹۰ به مدت نیم فصل و به ارزش ۱۳۰هزار دلار و در زمان تصدی فتح اله زاده و سرمربی گری پرویز مظلومی بوده است. به دلیل عدم پرداخت کامل مبلغ قرارداد نامبرده در سال ۲۰۱۲ به فیفا شکایت و کمیته حل اختلاف فیفا، باشگاه استقلال را محکوم به پرداخت مبلغ ۶۰ هزار دلار به همراه جریمه ۵ درصدی دیرکرد و حق الزحمه وکالت جمعا به مبلغ ۶۶ هزار دلار کرد. در این راستا بخش حقوق بین الملل باشگاه با مکاتبات و مذاکرات فراوان با وکیل این بازیکن موفق شد مبلغ ۱۶ هزار دلار تخفیف اخذ کند و متعاقبا باشگاه استقلال با پرداخت مبلغ ۵۰ هزار دلار در آذر ماه ۱۳۹۳ پرونده این بازیکن را در فیفا مختومه کرد.

۳) لیام ردی:

قرارداد این بازیکن از تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۳۹۱ و به مدت یک نیم فصل به ارزش ۲۳۰ هزار دلار بوده است. این قرارداد در زمان تصدی مدیرعاملی فتح اله زاده و سرمربی گری قلعه نویی امضا شده است. همچنین مدیربرنامه این بازیکن رضا فیض بخش بوده که متاسفانه به دلیل کیفیت ضعیف هیچگاه در مسابقات رسمی برای استقلال به میدان نرفت.

در تاریخ ۲۸ آذرماه ۱۳۹۱ باشگاه استقلال و بازیکن مذکور تفاهم نامه ای را مبنی بر خاتمه قراردادن قرارداد به امضا رساندند و مقرر شد چنانچه ظرف ۲۰ روز مبلغ ۸۴ هزار دلار به بازیکن پرداخت شود در آن صورت قرارداد لغو گردد و در غیر این صورت باشگاه استقلال می بایست باقی مانده مبلغ قرارداد که بالغ بر ۱۶۵ هزار بود را به لیام ردی پرداخت کند.

این در حالی است که مبلغ توافقی در موعد مقرر به بازیکن پرداخت نشد و لیام ردی از طریق شکایت به فیفا خواستار دریافت ۱۶۵ هزار دلار شد. با مکاتبات صورت گرفته با فیفا در طول یکسال گذشته توسط باشگاه کمیته حل اختلاف فیفا نظر خود را تغییر داد و به جای مبلغ ۱۶۵ هزار دلار مبلغ ۸۴ هزار دلار را تعیین کرد که پرونده مربوطه کماکان در کمیته انضباطی فیفا جریان دارد.

۴) ویسنته آرزه کاماچو:

قرارداد این بازیکن به مدت نیم فصل و در تاریخ ۲۱ آزدماه ۱۳۹۳ به ارزش ۱۵۰ هزار دلار بود که در زمان مدیرعاملی فتح اله زاده و سرمربی گری قلعه نویی عملیاتی شد و مدیربرنامه های این بازیمن نیز محسن ابراهیمی بود.

به علت عدم پرداخت کامل حق و حقوق این بازیکن، وکلای بلژیکی ا ش شکایت خود را به فیفا و دادگاه عالی ورزش منعکس کردند و دادگاه عالی ورزش نیز باشگاه استقلال را محکوم به پرداخت مبلغ ۵۰۸۰۰ دلار کرد که این مبلغ در آبان ماه سال ۹۳ توسط باشگاه استقلال پرداخت و پرونده مربوطه مختومه شد.

۵) گوران لاوره:

قرارداد این بازیکن به مدت یک فصل و در تاریخ ۲۰ تیرماه سال ۱۳۹۲ به ارزش ۲۰۰ هزار دلار منعقد شد. این بازیکن در زمان مدیرعاملی فتح اله زاده و سرمربی گری امیر قلعه نویی به استقلال امد و مدیربرنامه های وی نیز رضا فیض بخش بود.

به دلیل مشکلات مالی پیش امده و عدم دریافت کامل ۴۰ درصد اولیه قرارداد، نامبرده شکایت خود را به فیفا اعلام کرد و کمیته حل اختلاف باشگاه استقلال را به پرداخت باقیمانده مبلغ قرارداد و همچنین غرامت لغو قرارداد و جریمه دیرکرد محکوم کرد. کمیته انضباطی فیفا ضمن محکوم کردن باشگاه تا تاریخ سوم اسفندماه ۱۳۹۴ به باشگاه فرصت داد تا نسبت به پرداخت مبلغ ۱۹۰ هزار دلار به حساب بانکی گوران لاوره اقدام کند و در غیر این صورت با کاهش امتیاز و سایر جرایم محکوم می شود.

در نهایت پس از مذاکرات انجام شده بین باشگاه و گوران لاوره مبلغ ۱۰ هزار دلار تخفیف اعمال شد و مقرر شد باشگاه علی رغم مشکلات متعدد مالی مبلغ ۱۸۰ هزار دلار تا تاریخ سوم اسفندماه ۱۳۹۴ به حساب بانکی این بازیکن حواله کند که متعاقبا مراتب آن به فیفا اعلام شود و در نهایت پرونده مختومه گردید.

۶) آنتونیو کاروالیو:

این بازیکن برزیلی در تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۳۹۲ قراردادی به مدت نیم فصل به ارزش ۱۱۰ هزار دلار امضا کرد. این قرارداد در زمان مدیرعاملی فتح اله زاده و سرمربی گری قلعه نویی بوده و محسن ابراهیم نیز مدیریت برنامه های این بازیکن را بر عهده داشته است.

باشگاه استقلال در پرداخت باقی مانده قراداد این بازیکن به مبلغ ۴۵ هزار دلار کوتاهی کرد و در نتیجه وکلای برزیلی این بازیکن طی شکایت به فیفا خواستار محکومیت باشگاه استقلال به مبلغ ۴۵ هزار دلار به همراه ۵ درصد جریمه دیرکرد و همچنین جریمه ۲۰ درصدی دیگری بابت حقوق قانونی خود شدند که جمع مبلغ در خواستی انان معادل ۵۸ هزار دلار بود.

در نهایت با توجه به مستندات ارائه شده توسط باشگاه استقلال به کمیته حل اختلاف فیفا باشگاه استقلال صرفا محکوم به پرداخت مبلغ ۴۷۲۵۰ دلار شد. در نهایت این پرونده به حساب کاروالیو واریز شد تا پرونده مربوطه مختومه شود.

۷) جی لوید ساموئل:

این بازیکن از تاریخ ۱۴ دی ماه سال ۹۱ به مدت دو نیم فصل با استقلال قرارداد امضا کرد که مربوط به دوره علی فتح اله زاده بود. مبلغ قرارداد این بازیکن با باشگاه استقلال معادل ۴۵۰ هزار دلار بود که به دلیل عدم پرداخت با جریمه ای معادل ۴۱۲ هزار دلار بعلاوه ۵ درصد جریمه دیرکرد رو به رو شد. پرونده مربوط به شکایت این بازیکن درفیفا کماکان در کمیته انضباطی فیفا است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مدیر برنامه نه بهتره بگی دلال ۵بازیکن دو تا دلال محسن و رضا معرفی کردن یکی از یکی دیگه گندتر پول بیت المال و چطور به فنا دادن حرومتون باشه

    • بدون نام

      حاجیشون ترکونده با این مدیریتش
      بعد ادعا می کند بهترین مدیریت را انجام داده و بدهی نداشته
      این بدهی ها هم از جیب خودش داده

    • بدون نام

      دوستان خیلی زود خام این تیترهای هدفمند میشید .حاجی همون کسی بود که تا بودش همه بازیکنان خوب را ازچنگ لنگ میکشید بیرون .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج