۴۵۳۲۵۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

امیرعبداللهیان: نگرانی ها درباره سوریه باقی است

دستیار ویژه رئیس مجلس گفت: نگرانی های جدی همچنان برای برقراری ثبات و آرامش در سوریه وجود دارد، تضمین لازم باید از اراده جهانی و بازیگران جهانی و کنش گران اصلی در این موضوع گرفته شود.

خبرگزاری مهر: حسین امیرعبداللهیان شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران درباره سفر وزیر امورخارجه سوریه به ایران گفت: قطعنامه ای که در حمایت از آتش بس در سوریه صادر شد یک اقدام موثر در راستای تکمیل روند سیاسی و کمک به مبارزه با تروریسم در سوریه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه نفس این حرکت قابل تمجید است، تصریح کرد: نقش روسیه و همراهی ترکیه دراین مسئله بسیار مهم و به مقدار زیادی می تواند تعیین کننده باشد اما اولا اگر اراده جدی بین المللی در ورای این مسئله وجود نداشته باشد، می شود از عدم تضمین صحبت کرد. ثانیا آمریکایی ها علی رغم اینکه قطعنامه را وتو نکردند هنوز نقش شان در بازی با کارت تروریسم نقش دوگانه و پاردوکسیال است، لذا یکی از عوامل عدم تضمین رفتار آمریکا است که همواره نشان داده اند که بدعهدی می کنند و رفتار حساب شده و سنجیده ای را هیچگاه در مبارزه با تروریسم اتخاذ نکرده اند که در راستای مصالح منطقه باشد و عمدتا منافع خود را در نظر می گیرند.

وی افزود:‌ در عین حال باید به این مجموعه نگرانی ها رفتار غیرسازنده عربستان و برخی از دوستان این کشور در منطقه را اضافه کرد، لذا به نظر می آید که ضمن اینکه اقدامی خوب و شروع خوبی است، اما برای تضمین بیشتر برای اجرای این قطعنامه، نیازمند اقدامات زیاد بعدی هستیم.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل همچنین درباره نشست قزاقستان نیز اظهار داشت:‌ طبیعی است این نشست یک سری مقدماتی را داشته است و مقدمه اول آن پیروزی بر تروریستها در حلب است که خود یک گام مهمی به شمار می رود و از این منظر باید به مردم و دولت سوریه تبریک گفت.

وی ادامه داد: مقدمه دوم این مسئله آتش بس است که قطعنامه سازمان ملل هم از آن حمایت کرده و این موارد بستری را فراهم کرده است که بتوان نشستی را در قزاقستان برگزار کرد و گام های جدی تری را برای تحقق راهکار سیاسی در سوریه دنبال کرد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: شخصا فکر می کنم این گام ها، گام های امید بخشی است اما نگرانی های جدی همچنان برای برقراری ثبات و آرامش در سوریه وجود دارد که تضمین لازم باید از اراده جهانی و بازیگران جهانی و کنش گران اصلی در این موضوع گرفته شود.

وی همچنین درباره اوضاع آینده یمن پس از شکست تروریست ها در منطقه گفت: تحولات سوریه قطعا اثر مثبتی بر اوضاع یمن خواهد داشت اما نکته مهم این است که تجاوز سعودی ها به یمن باعث شد که تروریست بویژه در جنوب یمن به صورت فزاینده ای افزایش پیدا کند و نکته مهم وقابل توجه این است که هرگونه موفقیت در راه حل سیاسی در سوریه در دو موضوع مبارزه با تروریسم و تقویت روند سیاسی می تواند به عنوان یک الگو مورد توجه کنشگران منطقه ای و بین المللی برای تمرکز بر راه حل سیاسی در یمن قرار گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج