۴۵۳۶۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

گزارشی از نمایشگاه CeBIT ۲۰۱۳

CeBIT هر سال در هانوفر آلمان برگزار می شود و فعالان عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات دور هم جمع می شوند و محصولات خود را به نمایش می گذارند. نمایشگاه امسال را آنگلا مرکل - صدر اعظم آلمان – افتتاح کرد.

گزارشی از نمایشگاه CeBIT 2013

برترین ها: شاید هانوفر همچون هامبورگ (بیتل ها)، برلین (سیاست) یا فرانکفورت (صنعت آشپزی) شهرت نداشته باشد اما یک هفته در ماه مارچ میزبان یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های فناوری در جهان است و نام آن سر زبان ها می افتد.

برخلاف نمایشگاه های CES و کنفرانس جهانی موبایل، این نمایشگاه ژرمنی چندان بخاری ندارد و هیجانی برای پوشش خبری آن در وب سایت های مختلف دیده نمی شود. اما ما سعی کرده ایم محصولات و فناوری های جدید سبیت که از 5 مارچ آغاز شد و تا 9 مارچ ادامه داشت را برایتان معرفی کنیم.

CeBIT هر سال در هانوفر آلمان برگزار می شود و فعالان عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات دور هم جمع می شوند و محصولات خود را به نمایش می گذارند. نمایشگاه امسال را آنگلا مرکل - صدر اعظم آلمان - افتتاح کرد. موضوع نمایشگاه امسال نیز shareconomy (اشتراک گذاری اطلاعات در دنیای مجازی) اعلام شد.

• نمونه اولیه تبلت فوجیتسو

اگر بخواهیم صادق باشیم، باید بگوییم سبیت در مقایسه با کنفرانس جهانی موبایل که هفته پیش پایان یافت، نمایشگاه بی حالی است.

فوجیتسو تا به امروز یک اسمارت‌فون 5 اینچ و دستگیره جی‌پی‌اس معرفی کرده است. اما این شرکت یک سوپرایز دیگر نیز در آستین خود دارد: یک تبلت با قابلیت کف‌خوان داخلی. اگر پیگیر اخبار فناوری باشید، شاید به یاد داشته باشید که سال گذشته میلادی فوجیتسو در حال طراحی نوعی تبلت بود که بتواند کف دست انسان را به منظور نوعی تایید، اسکن کند. اما هیچگاه خبری از ساخت یا تولید نمونه اولیه آن به گوش نرسید. اما امسال بالاخره این اتفاق رخ داد.

گزارشی از نمایشگاه CeBIT 2013

این تبلت صفحه نمایش ۱۰ اینچ دارد که در مقایسه بزرگ تر از دیگر ۱۰ اینچی های موجو در بازار است. این تبلت می تواند کف دست انسان را اسکن کند. فوجیتسو برای این قابلیت حسگر بسیار کوچکی طراحی کرده است که در لبه بالایی تبلت کار گذاشته می شود. البته این تبلت تا انتهای سال عرضه نخواهد شد. جنس بدنه این پروتوتایپ، پلاستیک و منیزیوم است و خود تبلت شبیه Arrows V F-۰۴E است.

کاربر برای استفاده از این تبلت باید دست خود را روی حسگر موجود قرار دهد. این حسگر دقیقا مانند حسگر تشخیص اثر انگشت است و برای تایید ورود مورد استفاده قرار می گیرد. در این سیستم کاربر می تواند از هر دو دست راست و چپ خود استفاده کند و اگر دست اشتباه را روی حسگر قرار دهید، آن را رد می کند.

هنوز قیمتی برای این تبلت اعلام نشده است. اما فوجیتسو اعلام کرده است این تبلت نخست در کشور ژاپن، سپس در ماه ژوئن وارد بازار کشورهای اروپایی خواهد شد.


• دستگیره جی‌پی‌اس Stylistic S01

Stylistic S01 فوجیتسو شبیه ابزار و تجهیزاتی است که در فیلم های علمی-تخیلی می بینیم. این وسیله دستگیره مانند در واقع محلی برای تجمع فناوری هایی همچون بلوتوث، جی‌پی‌اس، وای‌فای و رادیو سلولی است. در جلوی این دستگیره نیز صفحه نمایش کوچکی وجود دارد که ردیفی از لامپ های چند رنگ LED دارد. این حباب های کوچک در رنگ های سبز و قرمز روشن می شوند و از طریق تصویرنگاری با کاربر ارتباط برقرار می کند. قابلیت اصلی این دستگاه، GPS است.

گزارشی از نمایشگاه CeBIT 2013

LEDها با نمایش لامپ های سبز به شما می گویند راه را ادامه دهید و رسیدن به محلی که باید بیچید را با چراغ قرمز هشدار می دهد. GPS دستگاه حرکات کاربر را ردیابی و دیگر قابلیت ها، دما، رطوبت و ضربان قلب را مانیتور می کنند.


• به روزرسانی Galaxy S II سامسونگ
سامسونگ گلکسی اس 2 را در همه فروشگاه های موبایل می توان پیدا کرد. این شاهکار سامسونگ جدید نیست اما سامسونگ برای اینکه مطمئن باشد همچنان این گوشی فروش دارد، آن را به روزرسانی کرده است. از مشخصات این گوشی باید به پردازنده دوهسته ای 1.2 گیگاهرتز، یک گیگابایت رم و نسخه 4.1.2 اندروید (آب‌نبات ژله ای) اشاره کرد.

گزارشی از نمایشگاه CeBIT 2013

این گوشی همچنین صفحه نمایش ۴.۳ اینچ WVGA با وضوح ۸۰۰x۴۸۰ پیکسل، دوربین ۸ مگاپیکسل پشت و دوربین ۲ مگاپیکسل در جلو برای برقراری تماس تصویری اشاره کرد. همچنین از GSM و HSPA+ نیز پشتیبانی می کند. فرق این گوشی با نسخه اصلی چیست؟ این گوشی واکنش پذیری بیشتر و سرعت بالاتر دارد و سیستم‌عامل آن باعث می شود تا مصرف باتری تا حد زیادی کاهش پیدا کند.


• تبلت های جدید Coby

شرکت Coby در ماه ژانویه سال جاری نخستین تبلت خود را با گواهی نامه گوگل عرضه کرد و اکنون با سه تبلت 8، 9 و 10 اینچی جدید روانه نمایشگاه سبیت شده است. ایده این کمپانی نیز این بوده که دایره مشتری های خود را گسترده تر کند. با اینکه این تبلت ها اندازه های مختلفی دارد، اما قابلیت های آنها یکسان است. از جمله باید به پردازنده Amlogic 8226-MX، یک گیگابایت رم، 8 گیگابایت حافظه داخلی، ریدر میکرو اس‌دی با پشتیبانی از کارت حافظه 32 گیگابایت و وب‌کم 0.3 مگاپیکسل اشاره کرد. این مدل های جدید همه دوربین 2 مگاپیکسلی نیز در پشت خود دارند که نسخه 7 مگاپیکسل نداشت.

گزارشی از نمایشگاه CeBIT 2013

مدل های ۸ و ۹ اینچ ساختار پلاستیکی همچون نمونه ۷ اینچ دارند. اما مدل ۱۰ اینچ، از جنس فلز ساخته شده است و نمایشگر آن از نوع IPS با رزولوشن ۱,۲۸۰ x ۸۰۰ پیکسل است. زاویه دید این نمایشگر بهتر از دیگر مدل هاست اما باز هم هنگام چرخاندن تبلت، با تاخیر واکنش مواجه هستیم. مدل های ۸ و ۱۰ اینچ با قیمت های ۱۸۰ و ۲۳۰ دلار آمریکا روانه بازار آمریکا می شوند. نسخه ۹ اینچ، اواخر ماه جاری میلادی با قیمت ۲۱۹ یورو عرضه خواهد شد.


• لپ‌تاپ S30 شرکت MSI

وقتی شنیدیم MSI لپ‌تاپ با نام S30 را در نمایشگاه سبیت امسال معرفی کرده است، تصور کردیم جانشین بعدی S20 - نخستین اولترابوک ویندوز هشتی این شرکت - است. اما متاسفانه این محصول، اولترابوک نیست و قابلیت های ویژه S20 را ندارد.

S30 در اصل یک لپ‌تاپ 13 اینچ سبک و باریک است و با پردازنده Core i3 یا i5، چهار گیگابایت رم و انتخاب های مختلف برای حافظه داخلی عرضه خواهد شد. بهترین مدل این لپ‌تاپ با حافظه 500 / 64 گیگابایت SSD کومبو عرضه خواهد شد.

گزارشی از نمایشگاه CeBIT 2013

نمایشگر ۱,۳۶۶ x ۷۶۸ پیکسلی دستگاه لمسی است که با توجه به قیمت پایین خود بسیار خوب به نظر می رسد. تاچ‌پد لمسی دستگاه به خوبی از عهده انجام همه قابلیت های ویندوز ۸ بر می آید. بدنه این دستگاه حدود ۲۳ میلی‌متر ضخامت دارد و به پورت های HDMI و VGA تجهیز شده است. در ضمن باید گفت یک پورت یواس‌بی ۳.۰ نیز دارد.


• نمایشگر پوشیدنی GlassUp

GlassUp، در واقع نمایشگر پوشیدنی است. کاربر از این عینک می تواند به عنوان نمایشگر دوم گوشی هوشمند خود استفاده کند. تصاویر در لنز سمت راست این عینک ساخته و نمایش داده می شوند و به کاربر اجازه می دهند تا متن، توئیت ها و ایمیل های خود را هنگام راه رفتن به راحتی بخواند. شیشه های زرو و مشکی این نمایشگر تصاویر را با کیفیت 320 x 240 پیکسل نمایش می دهند. البته تنظیمات لمسی این نمایشگر خیلی خوب کار نمی کند و با آن نمی توان تصاویر بیرون را به وضوح دید.

گزارشی از نمایشگاه CeBIT 2013

شرکت سازنده قرار است دو نسخه از GlassUp را عرضه کند. یک نسخه با بلوتوث ۴.۰ و دیگری با بلوتوث ۳.۱ تا بتوان آن را با انواع گوشی های اندرویدی و iOS تطبیق داد. این محصول قرار است در نمایشگاه بین المللی واقعیت افزوده در ماه ژوئن نیز نمایش داده شود. قیمت این محصول حدود ۴۰۰ دلار آمریکا تخمین زده شده است.


• صفحه لمسی 84 اینچ چندلمسی

گزارشی از نمایشگاه CeBIT 2013

صفحه نمایش ۸۴ اینچ شرکت MyMultitouch، به گونه ای طراحی شده است که می توان از ۳۲ انگشت به طور همزمان استفاده کرد. به این معنا که می توان از چند دست برای لمس این نمایشگر بزرگ استفاده کرد. این صفحه نمایش بزرگ، کیفیت تصویر UHD با وضوح ۳,۸۴۰x۲,۱۶۰ پیکسل، قابلیت چندلمسی مبتنی بر اینفرارد و پایه استیل دارد و شما می توانید آن را در زوایای مختلف تنظیم کنید. از این صفحه نمایش بزرگ می توانید به جای مانیتور دسک‌تاپ هم استفاده کنید. قیمت این نمایشگر ۴۳ هزار و یکصد دلار آمریکا است.


• هلی کوپتر شخصی 18 پروانه ای

گزارشی از نمایشگاه CeBIT 2013

VC۲۵ شرکت E-volo یک مالتیکوپتر است که ۱۸ پروانه دارد. این هلی کوپتر برای حمل ۲۵ کیلوگرم بار طراحی شده است. این نمونه می تواند راهی برای ساخت VC۲۰۰ باشد که شرکت سازنده امید دارد بتواند با آن مسافر جابه جا کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج