جاباما
۴۵۴۰۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

فلفل نبین چه ریزه!

مینی آی پد، کوچک اما کارآمد

آی‌پد مینی، آخرین عضو خانواده تبلت های اپل است که کمی با بقیه فرق دارد. این تبلت از نظر اندازه کوچک تر از دیگر آی‌پدهاست و فقط ۷.۹ اینچ اندازه دارد.

مینی آی پد، کوچک اما کارآمد

برترین ها: آی‌پد مینی، آخرین عضو خانواده تبلت های اپل است که کمی با بقیه فرق دارد. این تبلت از نظر اندازه کوچک تر از دیگر آی‌پدهاست و فقط 7.9 اینچ اندازه دارد. با اینکه قیمت این تبلت در مقایسه با تبلت های هم اندازه خود کمی زیاد است اما عملکرد بی نقص آن چیزی نیست که کاربران به راحتی از کنار آن عبور کنند. همین یک دلیل کافیست که شاهد فروش بیش از 3 میلیون دستگاه در هفته نخست عرضه این دستگاه باشیم. طراحی زیبا و عملکرد عالی پردازنده و سیستم‌عامل همه دست به دست هم داده اند تا محصول موفق دیگری برای اپل رقم بزنند.

مینی آی پد، کوچک اما کارآمد

طراحی و ساخت

بدنه آی‌پد مینی از آلومینیوم یکپارچه ساخته شده است. این تبلت ۲۰۰×۱۳۵ میلی‌متر اندازه و ۷.۲ میلی‌متر ضخامت دارد. آی‌پد مینی از رقبای ۷ اینچ خود همچون نکسوس ۷ و کیندل فایر فقط یک اینچ بزرگ تر است اما باریک تر و سبک تر از آنهاست. به طوری که با وزن ۳۱۰ گرم خود از نکسوس ۷ با ۳۴۰ گرم و کیندل فایر با ۳۹۵ گرم وزن، سبک تر و حدود ۳ میلی‌متر از هر دوی آنها باریک تر است.

در بالای صفحه‌نمایش سوکت ۳.۵ میلی‌متری صدا بعلاوه کلید پاور، در سمت راست کلیدهای کنترل صدا و در زیر آن درگاه Lightning قرار دارند. این تبلت به اندازه کافی سبک هست تا بتوان با یک دست با آن کار کرد. تقریبا همه وب‌سایت هایی که نقدی برای آی‌پد مینی نوشته اند، متفق القول از طراحی بسیار زیبا و کیفیت ساخت عالی این دستگاه تعریف کرده اند. آی‌پد مینی از این دو نظر یک سر و گردن بالاتر از دیگر رقبای هم اندازه خود قرار دارد و این افتخاری دیگر برای اپل است.

مینی آی پد، کوچک اما کارآمد

صفحه‌نمایش

آی‌پد مینی صفحه نمایش ۷.۹ اینچ از نوع IPS با وضوح ۱۰۲۴×۷۶۸ پیکسل دارد. تراکم تصویر این نمایشگر ۱۶۲ پیکسل در هر اینچ است. رزولوشن این نمایشگر با آی‌پد ۲ برابر است و در مقابل نسل سوم و چهارم آی‌پد هیچ حرفی برای گفتن ندارد. این صفحه نمایش در مقایسه با رقبایی همچون نکسوس ۷ و کیندل فایر نیز کیفیت ضعیف تری ارائه می دهد.

با همه این اوصاف، کیفیت صفحه نمایش بسیار مناسب است، زیر نور مستقیم آفتاب خوانایی لازم را دارد و زاویه دید آن نیز عالیست. البته رزولوشن آن برای خواندن متون نوشتاری نیز تا حدی ضعیف به حساب می آید.

سخت‌افزار

از نظر قدرت سخت افزاری نیز این تبلت کاملا مشابه آی‌پد ۲ است. یک پردازنده دو هسته ای با سرعت یک گیگاهرتز از نوع A۵ به همراه ۵۱۲ مگابایت حافظه رم و البته پردازشگر گرافیکی PowerVR SGX۵۴۳MP۲ که باعث می‌گردد عملکرد سخت‌افزاری این تبلت نیز همانند دیگر محصولات اپل، بدون نقص و بسیار عالی باشد. از نظر قدرت سخت‌افزاری، این تبلت بدون هیچ نقصی به روان‌ترین شکل ممکن همه دستورات را اجرا می کند. آی‌پد مینی در سه ظرفیت ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایت عرضه می شود.

با وجود قدیمی بودن مشخصات فنی این محصول، عملکرد آن از اجرای برنامه‌ها گرفته تا کارکرد کلی در سیستم‌عامل، مناسب است و هیچ گونه تاخیر یا افت فریمی در عملکرد آن دیده نمی شود. البته باید توجه داشته باشید که برخی از برنامه‌های سنگین تا حدی برای اجرا شدن به زمان نیاز دارند.

مینی آی پد، کوچک اما کارآمد

دوربین

دوربین آی‌پد مینی، iSight نام دارد و ۵ مگاپیکسل است. این دوربین لنز F۲.۴ و حسگر نور پس زمینه دارد. با این دوربین شاهد کمترین نویز در تصاویر هستیم. عکس ها بسیار زنده و شفاف هستند. با اینکه این دوربین فلاش ندارد اما عکس های گرفته شده در محیط های کم نور و تاریک نیز کیفیت بدی ندارند.

به طوری که می توان گفت به راحتی می تواند رقبای خود را از رده خارج کند. این دوربین می تواند با کیفیت فول‌اچ‌دی ۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه نیز فیلم‌برداری کند.همچنین دوربین دومی نیز در جلوی تبلت با کیفیت ۱.۲ مگاپیکسل برای مکالمات تصویری قرار دارد. به طور کلی باید گفت این دوربین‌ها برای کارهای عادی روزانه مناسب هستند.

نرم‌افزار

سیستم‌عامل آی‌پد مینی نسخه ششم iOS است. این نسخه تغییرات بسیاری نسبت به نسخه های پیشین داشته است. از جمله می توان به بهبود نرم‌افزار Siri اشاره کرد. به طور مثال، سیری جدید می تواند بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر، مکان های تفریحی نزدیک را به کاربر پیشنهاد بدهد. سرویس FaceTime نیز برای مکالمات تصویری با سرعت بالاتر روی آی‌پد مینی قرار گرفته است. شاید به راحتی بتوان گفت، iOS ۶ سریع‌ترین و روان‌ترین سیستم‌عامل موجود روی تبلت هاست.

مینی آی پد، کوچک اما کارآمد

باتری

پاشنه آشیل نسخه سوم آی‌پد، باتری آن بود و دلیل آن نیز بدون شک صفحه نمایش رتینای آن بود که بسیار باتری مصرف می کرد. اما آی‌پد مینی بهترین باتری را میان دیگر آی‌پدها دارد. این باتری با استفاده مداوم حدود یک روز کاری شارژ دارد که بسیار عالیست. این دستگاه برای شارژ کامل از طریق یواس‌بی حدود ۴ ساعت زمان نیاز دارد. بر اساس آزمایشاتی که سایت انگجت در مورد باتری آی‌پد مینی انجام داده است، باتری نسخه وای‌فای حدود ۱۲ ساعت و ۴۰ دقیقه استفاده مداوم را پاسخ‌گوست.

قیمت

شاید بتوان یکی از معایب آ‌پد مینی را قیمت آن دانست. تقریبا همه صاحب نظران قیمت انتخابی اپل را تا حدی بالاتر از رقبا می‌دانند. هر چند که باید توجه داشته باشید، شما با پرداخت پول بیشتر تجربه بهتری نیز خواهید داشت. اما آنچه مشخص است این است که اپل قصد رقابت قیمتی را نداشته است و هدفش تولید یک محصول تمام اپلی بوده است. در غیر این صورت می توانست قیمت ارزان تری برای این تبلت دوست داشتنی تعیین کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج