۴۵۴۶۹۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آیت الله مکارم: اسلام، خالی از مسائل خرافی است

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مطاعی که شیعه برای عرضه دارد از مطاع تمام مذاهب و مکاتب بالاتر است، گفت: دین اسلام یک مکتب عقلانی متکی بر کتاب و سنت و خالی از مسایل خرافی است.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مطاعی که شیعه برای عرضه دارد از مطاع تمام مذاهب و مکاتب بالاتر است، گفت: دین اسلام یک مکتب عقلانی متکی بر کتاب و سنت و خالی از مسایل خرافی است.

این مرجع تقلید عصر سه‌شنبه در دیدار جمعی از دانشمندان دینی در فرانسه گفت: اگر انسان درد خود را پیدا کند، ۵۰ درصد راه درمان پیدا می‎شود.

وی افزود: فرانسه ویترینی برای دنیا و حلقه اتصالی بین مناطق مختلف است؛ فرانسه حلقه وصل آسیا و آفریقا و اروپا است و از قدیم نیز مهاجران الجزایری و... به سمت فرانسه آمدند. متاسفانه هنوز کار قابل ملاحظه‎ای در این کشور انجام نشده است؛ باید خیرینی که در ایران حضور دارند و از این مسایل اطلاع ندارند را نیز از این ظرفیت مطلع کنیم.

این مرجع تقلید بیان کرد: باید خیرینی را در خارج از کشور فعال کنیم؛ ۲۰ تا ۳۰ مرکز اسلامی شیعی در انگلستان وجود دارد ولی مسجدی ویژه شیعیان وجود ندارد و جوانان برای اعتکاف به آلمان می‎روند.

آیت‎الله مکارم شیرازی گفت: در این زمینه باید یک مجمع از خیرین ایجاد شود که فعالیت‎های فرهنگی در خارج از کشور انجام دهد؛ عده‎ای از خیرین وجود دارند که بیشتر فکر آنها معطوف به داخل است ولی عده‎ای نیز وجود دارد که فکر بلندی دارند و به فعالیت‎های خارجی نیز توجه دارند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: سلفی‎ها با خرافه‌گرایی خود باز هم در حال تبلیغ و کار هستند؛ اکثر آنها قائل به جبر هستند و به حسن قبح عقلی نیز قائل نیستند و در کار آنها عقلانیت به چشم نمی‎خورد.

وی گفت: اگر بتوان مسایل و مطاع خود را به خوبی عرضه کنیم قطعا خریدار بسیاری برای این نظرات وجود دارد؛ گام‎هایی برداشته شده است ولی این گام‎ها دیر آغاز شده است که امیدواریم که این کار با شتاب بیشتری انجام شود و دیگران نیز به کمک المصطفی(ص) بیایند.

این مرجع تقلید در پایان تصریح کرد: در کشورهای آفریقایی زمینه‎های بسیار مستعدی برای شکوفا کردن مردم و یدخلونها فی دین‌الله افواجا وجود دارد که باید به خوبی در این مسیر گام برداریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج