جاباما
۴۵۵۰۲
۲۲ نظر
۵۰۰۳
۲۲ نظر
۵۰۰۳
پ

خوراکی هایی برای کاهش اشتها

با این خوراکی ها می توانید اشتهای خود را کاهش دهید. تقریبا همه آنهایی که قصد لاغر شدن دارند، به دنبال یافتن بهترین و کارآمدترین راهکارها هستند. اما با اضافه کردن مواد غیرمشخص به غذای خود نمی تواند به طور معجزه آسایی باعث آب شدن چربی های اضافه بشوید.

خوراکی هایی برای کاهش اشتها

برترین ها: با این خوراکی ها می توانید اشتهای خود را کاهش دهید. تقریبا همه آنهایی که قصد لاغر شدن دارند، به دنبال یافتن بهترین و کارآمدترین راهکارها هستند. اما با اضافه کردن مواد غیرمشخص به غذای خود نمی تواند به طور معجزه آسایی باعث آب شدن چربی های اضافه بشوید. اما برخی از خوراکی ها هستند که وقتی آنها را درست و با هم مصرف می کنید باعث کاهش یافتن اشتهای شما می شوند.

خوراکی هایی برای کاهش اشتها

۱. خوردن یک سیب به طور روزانه

برای نظم بخشیدن به اشتهای خود بهتر است خوراکی هایی مصرف کنید که فیبر بالایی دارند. غذاهای سرشار از فیبر خیلی دیر هضم می شوند و باعث می شوند تا مغز در برابر وسوسه غذاخوردن مقاومت بیشتری داشته باشد. در ضمن، غذاهای فیبردار باعث تثبیت میزان قند خون می شوند که کمک می کند تا متوجه شوید چقدر گرسنه هستید. با اضافه کردن حدود ۱۴ گرم فیبر اضافه به غذای روزانه خود، می توانید میزان کالری را تا ۱۰ درصد کاهش دهید. فیبر موجود در سیب و مرکبات کمک می کنند تا معده احساس پر بودن پیدا کند. بنابراین، برای میان وعده های خود پیش از شام می توانید از سیب به همراه کره بادام زمینی استفاده کنید.


2. انتخاب کربوهیدرات مناسب

دانه های لوبیا، عدس، موز سبز و سیب زمینی سرد در خود چه دارند؟ آنها سرشار از نشاسته و کربوهیدرات هایی هستند که به طور هضم نشده از معده عبور می کنند و در روده بزرگ تخمیر می شوند. این پروسه باعث انتشار اسیدی می شود که برای انرژی، چربی ذخیره شده در بدن (به ویژه پهلوها) را می سوزاند. بعلاوه، نشاسته باعث می شود تا به طور موقت احساس پر بودن داشته باشید و تا یک ساعت پس از مصرف، اشتها نداشته باشید.

اگر برایتان سوال است که سیب زمینی گرم با سرد چه فرقی دارد باید بدانید وقتی سیب زمینی سرد می شود، مولکول های نشاسته در آن سفت تر می شود. اما با گرم کردن آنها دوباره این کریستال ها از هم باز می شوند. بهترین منبع نشاسته، سیب زمینی هندی، نخود فرنگی، نخود آبگوشتی و جو است.


۳. اضافه کردن مقداری سرکه

برای جلوگیری از دل ضعفه های میانِ وعده های غذایی، دو قاشق غذاخوری سرکه به غذاهای مملو از فیبر خود اضافه کنید. اسید استیک موجود در سرکه موجب کاهش میزان قند موجود در کوبوهیدرات ها می شود که از افزایش میزان قند خون نیز جلوگیری می کند. این کار باعث می شود تا لزوم مصرف میان وعده و اشتهای شما از بین برود. تحقیقات نشان داده اند افرادی که هنگام صبح با صبحانه خود یک و نیم قاشق غذاخوری سرکه سیب می نوشند، ۲۵۰ کالری کمتر از دیگران غذا می خورند.


خوراکی هایی برای کاهش اشتها

۴. خوردن شکلات تلخ

آیا به دنبال غذای آرامش بخش می گردید؟ شکلات تلخ را انتخاب کنید. شکلات تلخ باعث فرونشاندن میل شدید به غذاخوردن در انسان می شود زیرا مغز را مملو از ایندورفین - نوعی ماده شیمیایی که باعث افزیش احساس شادی و آرامش در انسان می شود - می کند. تحقیقاتی ثابت کرده است زنانی که شکلات تلخ می خورند یا حتی آن را بو می کنند، میل کمتری به غذا خوردن دارند.

خوردن شکلات همچنین باعث کاهش میزان قرلین - هورمون گرسنگی - می شود. البته از این نکته برای مصرف بیش از حد شکلات استفاده نکنید. هر مربع ۲۸ گرمی شکلات حدود ۱۷۰ کالری و ۱۲ گرم چربی دارد. بنابراین، خوردن هر که از آنها هنگامی که احساس گرسنگی می کنید باعث افزایش کالری در بدن شما می شود.


5. فلفل قرمز و تند

اضافه کردن فلفل قرمز و تند به غذا باعث کمتر خوردن غذا می شود، البته این یک علاج قطعی نیست. تحقیقات نشان می دهد فلفل قرمز متناسب با احساس سوختگی در دهان، باعث کم شدن اشتهای شما می شود. اگر همیشه غذاهای تند مصرف می کنید و در برابر تندی فلفل ایمن هستید، این راهکار برای شما کارساز نیست.

این سوزش زبان شماست که باعث کاهش اشتها می شود. اگر تصور می کنید مصرف فلفل های هندی باعث آب شدن چربی های اضافه می شود، سخت در اشتباه هستید. شاید مواد تشکیل دهنده آن باعث افزایش متابولیسم بدن شود اما فقط 20 کالری اضافه را از بین می برد.


۶. بشقاب خود را پر کنید

یکی از روش های سیر شدن با کم غذا خوردن، گول زدن مغز است. باید به گونه ای عمل کنید که مغز احساس کند شما زیاد غذا خورده اید. تحقیقات نشان داده اند یکی از رازهای کم کردن وزن، اندازه و حجم غذاست. به جای کم کردن میزان غذای خود غذاهایی مصرف کنید که حجم زیادی از بشقاب شما را اشغال می کند و در ضمن، کالری کمتری نیز دارد.

غذاهای زیادی همچون سوپ های آبکی، میوه ها و سبزیجات هستند که حجم آب زیادی دارند. ابتدا این غذاها را پیش از غذای اصلی خود میل کنید. برای کاهش وزن این قوانین را رعایت کنید. این غذاها هم به زمان زیاد نیاز ارند هم حجم معده شما را پر می کنند. افرادی که اینگونه غذا می خورند، در هر وعده حدود ۸۰۰ کالری کمتر از بقیه مصرف می کنند.


خوراکی هایی برای کاهش اشتها

۷. زیاد خوردن میوه کاج

اشتهای خود را با خوردن دانه های کاج کاهش دهید. روغن مفید و اسید پینولنیک این دانه ها به دو روش باعث کنترل اشتها می شوند: باعث تحریک هورمون هایی می شود که اشتها را کاهش می دهند و باعث می شوند تا غذاها برای مدت بیشتر در معده شما باقی بمانند در نتیجه زمان بیشتری احساس سیری خواهید داشت.

یافته های علمی ثابت کرده اند، دانه های کاج تا ۳۶ درصد احساس گرسنگی را در فاصله زمانی چهار ساعته کاهش می دهند. این دانه ها چربی و کالری بالایی دارند در نتیجه آنها را به میزان زیاد مصرف نکنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • روشن

      لاغری اراده می خواهد که متاسفانه ندارم

    • really

      بهترین راه لاغری پیاده روی تند و مستمر است.

    • بدون نام

      اینا همش حرفه الکیه تا زمانی ک تحرک نباشه وزن کم نمیشه .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف الکی که نیست همه ی اینا در کنار هم جواب میده

    • بدون نام

      واقعامیشه انگیزه میخواد

    • بدون نام

      مهم ترین چیز اراده است که من ندارم ولی دارم سعی میکنم

    • احسان

      خوب بود

    • بدون نام

      منم اراده ندارم

    • بدون نام

      ممنون خوب بود

    • Asall gashange

      من اصلا اراده ندارم اشتهام خیلی زیاده به هیچ وجه سیر نمیشم صبح تا شب هم دهنم پر باشه قابلیتشو دارم
      خیلی ناراحتم ازین قضیه موندم چکار کنم

    • شراره

      اراده من نوسان داره یا هیچی نمیخورم یا میتروکونم

    • یاسر

      من اراده ام خیلی قوی ست

    • هانیه

      من وزنمو به راحتی با روزه تر کم میکنم در هفته یک رو روزه تر میگیرم فقط چای و آب میخورم غذا تطیل

      پاسخ ها

      • مریم

        چه مسخره:|

    • بدون نام

      من خیلی دوست دارم وزن کم کنم.
      ولی اشتهای زیاد من نمیزاره.هیچ چیزی هم نمیتونه اشتهای من را کم کنه.
      همه چی رو امتحان کردم.
      برای خودم متاسفم که اراده ام صفره

    • در ب در

      ارادتو ........... اشکال نداره درست میشه منم جدیدا یخورده شکم اوردم دارم مطالب میخونم برا اب کردنش

    • مژگان

      مطالب بسیار مفید و کاربردی هست
      ممنون و سپاسگزارم

    • سمیه

      من ۶ کیلو کم کردم

    • سمیه

      من با ورزش و رژیم وزن کم کردم

    • بدون نام

      منم خیلی میخورم

    • علی

      مواد غذایی تاثیر بسیار زیادی در لاغری دارد من درمجله اینترنتی سرکه سیب رو خوندم که برای لاغری بسیار خوبه من انجام دادم خیلی تاثیر داشت

    • ریحانه

      من الان خوندم انشاالله تاثیر گذار باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج