۴۵۶۰۴۶
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

شکایت نامیبیا از آلمان به علت کشتار بومیان

نمایندگان ۲ گروه قومی بومی کشور آفریقایی نامیبیا از آلمان به علت کشتار و نسل کشی بومیان این قبایل توسط حاکمان استعمارگر آلمانی در بیش از یکصد سال پیش شکایت کردند.

خبرگزاری ایرنا: به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، بومیان اواهررو و ناما روز پنجشنبه افزون بر مطالبه غرامت از دولت آلمان، درخواست کردند که نمایندگان آنان نیز در مذاکرات آلمان و نامیبا در این باره شرکت داده شوند.

این دو کشور سرگرم مذاکره در باره صدور بیانیه مشترکی در باره کشتار و قتل عام سال های 1904 و 1905 هستند و با وجود اینکه آلمان، ارتکاب این نسل کشی را پذیرفته، اما تاکنون بارها از پرداخت غرامت طفره رفته است.

شاکیان گفتند: این شکایت از طرف همه بومیان اواهررو و ناما در سراسر جهان است که در آن درخواست دریافت غرامت و جبران خسارت برای نسل کشی به دست مقام های استعمارگری آلمان مطرح شده است.

این شکایت به دوره ای در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم میلادی برمی گردد که آفریقای جنوب غربی که اکنون نامیبیا نامیده می شود، مستعمره آلمان بود.

بر اساس این شکایتنامه، استعمارگران و مهاجران آلمانی در سال های ۱۸۸۵ تا ۱۹۰۳ حدود یک چهارم سرزمین های اواهررو و ناما را که بالغ بر هزاران مایل مربع می شود، بدون پرداخت مبلغی برای جبران خسارت و با رضایت آشکار مقام های حکومت استعمارگر آلمان، تصرف کرده بودند.

بر اساس این شکایت حدود 100 هزار تن از این بومیان در جریان اقدامات نابودگرانه استعمارگران آلمانی به فرماندهی لوتار فون تروتا جان خود را ازدست داده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاوشگر فضایی

      غرب وحشی یعنی این ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج