۴۵۶۲۹۲
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

ده ها سرقت مسلحانه در پرونده دایی و خواهرزاده تبهکار

دایی و خواهرزاده که باند زورگیری و سرقت‌های مسلحانه راه انداخته بودند سرانجام با ردیابی‌های گسترده کارآگاهان شعبه یکم پلیس آگاهی تهران دریکی ازمحله‌های شهرستان شهریار دستگیر شدند.

ایران نوشت: دایی و خواهرزاده که باند زورگیری و سرقت‌های مسلحانه راه انداخته بودند سرانجام با ردیابی‌های گسترده کارآگاهان شعبه یکم پلیس آگاهی تهران دریکی ازمحله‌های شهرستان شهریار دستگیر شدند.
شامگاه ۱۳آذر، زن جوانی درتماس با پلیس ۱۱۰ ضمن اعلام شکایت ازتبهکاران ناشناس گفت: «دقایقی قبل در بلوار میرداماد به‌عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو سمند سفید رنگ شدم اما پس ازحرکت خودرو ناگهان سرنشین صندلی جلو با تهدید اسلحه و چاقو، گوشی تلفن همراه، انگشتر طلا، ۳۰۰ هزار تومان پول نقد داخل کیفم و کارت عابربانک حاوی ۱۳ میلیون تومان و رمز آن را گرفت.بعد هم مرا در میدان آرژانتین پیاده کرده ومتواری شدند.»
ازآنجا که زن جوان شماره پلاک خودرو را یادداشت کرده بود، بلافاصله خودرو مورد نظرتحت بررسی قرارگرفت تا اینکه مشخص شد خودرو مذکور در رامسرسرقت شده است.
درهمین حال کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی که مسئول رسیدگی به این پرونده شده بودند با بررسی حساب زن جوان مالباخته پی بردند دزدان مسلح بلافاصله پس از سرقت، تمامی پول‌های نقد حساب را برداشت کرده اند؛ پس از شناسایی مراکز برداشت پول از حساب مالباخته، کارآگاهان با مراجعه به این مراکز به تحقیقات تخصصی پرداخته و تصاویر مرد جوانی را به‌دست آوردند.

سرقت مسلحانه با خودرو سمند مسروقه
درحالی که دستور توقیف خودرو سمند مسروقه و دستگیری سرنشینان آن در سیستم جامع پلیس ثبت شده بود، کارآگاهان از سرقت مسلحانه یک دستگاه خودرو سواری سانتافه توسط سرنشینان خودرو سمند تحت تعقیب خبردارشدند.
شاکی پرونده پس از حضور در اداره آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: «همراه خواهرم به درمانگاه رفته بودیم که ساعتی بعد از درمانگاه خارج شدیم تا به خانه برویم، اما به محض سوارشدن به خودرو، ناگهان مرد جوانی روی صندلی عقب خودرو پرید و با اسلحه‌ای که دردست داشت خواهرم را نشانه گرفت.با این حال پس ازسرقت خودرو سانتافه و بیرون انداختن ما متواری شد.این درحالی بود که همان موقع متوجه شدم یک دستگاه خودرو سمند سفید رنگ نیز درتعقیب‌مان بوده است.»
سرقت‌های مسلحانه از رانندگان خانم
در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان از چند سرقت مسلحانه درجریان تصادف‌های ساختگی با زنان خبردارشدند.
یکی ازشاکی‌ها در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت ۲بامداد ۴دی در اتوبان شهید حقانی با خودرو شخصی در حال حرکت بودم که ناگهان یک دستگاه خودرو مگان مشکی با خودروام تصادف کرد که بلافاصله کناربزرگراه توقف کردم اما همان موقع یکی ازسرنشینان خودرو «مگان» داخل ماشینم پرید و با تهدید چاقو و اسلحه کمری، گوشی تلفن همراه، کیف حاوی مدارک شناسایی و مقداری پول نقد و دو حلقه انگشتر طلا دردستانم را به سرقت برد.بعد هم سوار برخودرو «مگان» درچشم برهم زدنی متواری شدند.همزمان با اعلام شکایت‌های مشابه از زنان در تصادف‌های ساختگی، تحقیقات پلیسی وارد مرحله تازه‌ای شد.کارآگاهان که دریافته بودند سرقت مسلحانه خودروها وعوامل تصادف‌های ساختگی ازسوی اعضای یک باند صورت گرفته به تحقیقات نامحسوس ادامه دادند. تا اینکه سرانجام روز ۱۴دی، دومرد جوان به نام‌های سعید. خ (۳۳ ساله) و علی. هـ (۲۶ ساله) را دریکی ازمحله‌های شهریار دستگیرکردند.
بلافاصله پس از دستگیری ۲ متهم، بازرسی از خانه آنها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و در بازرسی‌ها نیز موفق به کشف کلت کمری، مدارک شناسایی و اموال تعدادی از مالباختگان شدند.
دایی و خواهرزاده تبهکار نیز در تحقیقات تخصصی به سرقت مسلحانه چند خودرو و سرقت درتصادف‌های ساختگی اعتراف کردند.
همچنین سومین عضو گروه به نام «حامد. ط» (دوست علی ۲۶ ساله) نیز از سوی همدستانش معرفی، مخفیگاهش در منطقه شادآباد شناسایی و او ۱۴دی ماه دستگیر و به همراه همدستانش به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
هشدار به زنان و دختران
سرهنگ کارآگاه حمـید مکرم معاون مبارزه با جرایم جنایی تهران بزرگ دراین باره گفت: «متهمان تاکنون به ده‌ها فقره سرقت مسلحانه به شیوه ایجاد تصادف ساختگی و در پوشش مسافرکشی با استفاده از خودروهای مسروقه اعتراف کرده‌اند که البته تعدادی از شاکی‌ها شناسایی شده و پس ازمراجعه به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ و مواجهه حضوری با متهمان، آنها را شناسایی کردند.»معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: «با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده ها فقره سرقت مسلحانه در مناطق غرب و شمال غرب تهران بویژه از خانم‌ها، از شاکی‌ها و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد هدف تهدید و سرقت قرار گرفته‌اند خواست برای پیگیری شکایت هایشان و شناسایی متهمان به نشانی اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.»
وی همچنین درباره استفاده خانم‌ها از خودروهای عبوری بویژه در ساعت‌های پایانی شب، هشدار داد و اعلام کرد: « این کار، رفتاری پرخطر برای تمامی شهروندان بویژه بانوان است و زمینه وقوع بسیاری از جرایم خشن از جمله سرقت‌های مسلحانه، سرقت‌های تحت پوشش مسافرکشی، آزار و اذیت مسافران و... را فراهم می‌کند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      خب چرا نام خلافکارا با نام م خ،،ع خ یا هر زهروماری دیگه معرفی میکنین چرا نباید آبروشون ببرین؟تادرس عبرتی براشون بشه وشاید براحفظ آبرو دیگه کارای خلاف کمتربشه..

    • حمزه

      در عجبم تو این اسلامشهر و شهریار و رباط کریم و شهرهای اینچنینی چه خبره؟یا مخفیگاه متهمین فراری و دزد و قاتل و قاچاقچی اونجاست یا اینکه کلا ساکن اونجاها هستند.چرا؟

    • بدون نام

      حلال زاده به داییش رفته

    • بدون نام

      همه جا خوبو بد داره من خودم برا اسلامشهرم این انگلا تو شهر نباشن جایه عالی هستش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج