۴۵۶۵۲۸
۷ نظر
۵۰۳۸
۷ نظر
۵۰۳۸
پ

این ساعت ها جایزه اسکار برده اند!

اسکار ساعت سازها یا به طور دقیق تر «جایزه بزرگ ساعت سازی ژنو» (Grand Prixd’ Hprlogerie de Geneve) جایزه سالانه مشهوری است که اهدای آن از سال ۲۰۰۱ (۱۳۸۰) شروع شده است.

مجله همشهری دانستنیها - محمدحسین جهان پناه: اسکار ساعت سازها یا به طور دقیق تر «جایزه بزرگ ساعت سازی ژنو» (Grand Prixd' Hprlogerie de Geneve) جایزه سالانه مشهوری است که اهدای آن از سال ۲۰۰۱ (۱۳۸۰) شروع شده است.
این جایزه به بهترین ساعت ها و ساعت سازهای دنیا داده می شود؛ ساعت هایی در هر رنگ و فرم از مردانه، زنانه و ورزشی با پیشرفته ترین تکنیک ها و تکنولوژی ها و طراحی های خاص که براساس رای داوران انتخاب می شوند، داورانی که خود از جمله حرفه ای ترین و بزرگ ترین کلکسیونرهای دنیای ساعت ها هستند.

این جایزه با وجود عمر نسبتا کوتاه خود، آن قدر مشهور شده که مطبوعات به آن لقب غیررسمی اسکار ساعت ها را داده اند. جایزه برندگان هر رشته، دست طلایی است که انگشت اشاره خود را به سوی آسمان نشانه رفته است و منتظر است تا ساعتی دور مچ آن بسته شود. با این که ساعت های هوشمندی که اجزای مکانیکی دارند ،مجاز به ورود به این رقابت هستند، اما در میان برندگان از ساعت های هوشمند خبری نبود.

بریده اسکار ساعت ها

CHRONOMETRIE
FERDINAND BERTHOUD FBI
جایزه؛ جایزه بزرگ بهترین ساعت
این ساعت ها جایزه اسکار برده اند!
بدنه ساعت از طلای سفید ساخته شده است و 120 قطعه مکانیکی مینیاتوری دارد. نتیجه سه سال تحقیق و توسعه سازندگان این ساعت، یکی از دقیق ترین ساعت های سوییسی بوده است. تعداد بسیار کمی از این ساعت ساخته شده است که با قیمتی 212 هزار دلار به فروش می رسد.

بهترین ساعت مکانیکی

AUDEMARS PIGUET
ROYAL OAK CONCEPT
جایزه: استثنایی ترین ساعت مکانیکی
این ساعت ها جایزه اسکار برده اند!

ساخته شده از تیتانیم و سرامیک؛ به قول سازندگانش این ساعت تلفیقی از موسیقی صنعتی با جذابیت بصری است که هزینه و زمان قابل توجهی صرف ساخت آن شده است. این ساعت از نظر تکنولوژی گام بزرگی در پیشرفت ساعت های «minuter repeaters» است.

Repeaters یا تکرارکننده ها، با تکرار صدای زنگ های متفاوت، ساعت و دقیقه را به شما گوشزد می کنند، تنها کافی است کلید کوچک حاشیه ساعت را فشار دهید.

minuter repeaterها بسیار پیچیده اند و همین موضوع هم ساخت انواع جدید آن ها را به کاری مشکل بدل می کند. این ساعت جدید ضمنا ۵۲۰ هزار دلار ناقابل قیمت دارد.


پازلی روی مچ دست

PROTOCOLE XXL
SECRETS & LIGHTS "VENICE"
جایزه: هنری ترین ساعت مچی
این ساعت ها جایزه اسکار برده اند!

تصویر کلیسای مشهور «سنت ماریا دلاسلوته» در ونیز ایتالیا که آذین بخش صفحه این ساعت است از پنج هزار قطعه شیشه رنگی ساخته شده است که به صورت دستی کنار هم قرار داده شده اند.

از این جهت این ساعت یکی از مینیاتوری ترین کاردستی های دنیا هم به شمار می رود. ابعاد صفحه ساعت 42 در 46 میلی متر است و رنگ قطعات شیشه ای به کار رفته در آن هم با وسواس فراوانی انتخاب شده است.

این ساعت یک نمونه اختصاصی است که گفته می شود فقط سه نسخه از آن با قیمت ۲۵۰ هزار دلار ساخته می شود و به فروش می رسد.

روزنگهداری به زبان تیک و تاک

MB & FLEGACY MACHINE PERPETUAL
جایزه: بهترین ساعت تقویم دار
این ساعت ها جایزه اسکار برده اند!

به قول طراحانش، این ساعت طراحی شده است تا هر کسی، حتی بی حواس ترین آدم های دنیا هم تاریخ روز را گم نکنند. سیستم مکانیکی تقویم ساعت طوری طراحی شده است که اختلاف روزهای ماه های مختلف ۲۹، ۳۰ یا ۳۱ روزه را می شناسد (ماه فوریه در تقویم میلادی، گاهی ۲۸ روز و گاهی ۲۹ روز دارد)، در نتیجه در نشان دادن روزهای پایانی ماه هم اشتباه نمی کند، این ساعت از ۵۸۱ قطعه ساخته شده است، به صورت حرکتی شارژ می شود و ۷۲ ساعت هم شارژ ذخیره در خود دارد.

دستبندی جواهری

CHANEL SECRET WATCH SIGNATURE GRENAT
جایزه: زیباترین ساعت جواهری
این ساعت ها جایزه اسکار برده اند!

همان طور که از ظاهرش پیداست این ساعت بیشتر یک دستبند جواهرنشان است تا یک ساعت مچی مکانیکی، بدنه ساعت از طلای سفید ساخته شده است و روی آن با الماس، یاقوت نارنجی و یاقوت سرخ تزیین شده است. صفحه ساعت زیر تکه بزرگی از یاقوت سرخ، پنهان شده است و این یاقوت، نقش در ساعت را بازی می کند که با بستن آن، ساعت فرم یک دستبند جواهرنشان را به خود می گیرد. این ساعت در تعدادی محدود با قیمت ۷۵۰ هزار دلار به فروش می رسد.

ساعت الماس نشان

GIRARD- PERREGAUXCAT'S EYE TOURBILLON
جایزه: هنری ترین ساعت مچی
این ساعت ها جایزه اسکار برده اند!

تزیین شده با ۵۰ قطعه الماس روی بدنه ای از طلای سفید و صفحه ای مزین به مروارید؛ این ساعت بیشتر از هر چیزی به یک دستبند جواهرنشان گرانبها شبیه است. مکانیسم خودکار داخلی آن براساس حرکت دست شارژ می شود، ضمن آن که تا ۷۰ ساعت انرژی ذخیره هم دارد. این ساعت دو مدل مختلف دارد که یکی همین مدل مزین به الماس است و دیگری با مروارید برش خورده و حاشیه اش، تزیین شده است.

ساعت سفری

FABERGE VISIONNAIRE DTZ
جایزه: بهترین ساعت مسافرتی
این ساعت ها جایزه اسکار برده اند!

ساعتی ساخته شده از ۱۸ قیراط طلای سفید که نیاز به شارژ ندارد و همزمان می تواند زمان را در دو منطقه زمانی (دو زمانه) نشان دهد. از نظر مکانیکی، ساعت مکانیسم خودکاری دارد که با تکان های دست کار می کند و تا ۵۰ ساعت هم انرژی خیره درون باتری خود دارد. این ساعت دو زمان را نشان می دهد؛ یکی که با عقربه های ساعت نشان داده می شود و دیگری هم در مرکز ساعت به صورت عددی دیده می شود. این ساعت که ۳۰ هزار دلار قیمت دارد، در دو رنگ متالیک و رز گلد ساخته شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرناز

      پووووف اینا ساعتن ؟؟؟؟ کلکسیون ساعتهای منو ببینید میمیرید ایشالا

    • پریا

      واااوو چه خوشگل مخصوصن اون که شبیه دستنبد طلا بووود.=O

    • بدون نام

      اینا به گردپای ساعتای منم نمیرسه مثلا:-):-)

    • شیما

      وااای برترینها اگه تو نبودی مردم کجا مسخره بازی در میاوردن؟

    • شهریوری

      احساس می کنم بیشتر جنبه طنز داشت این عکسا خیلی افتضاح بودن یعنی چی آخه تو بازار دستفروشا ساعتای 20 هزارتومنی خیلی شیک تر و قشنگ تر از اینا هستن

    • بدون نام

      اونایی که دستفروشا 20هزار تومن می‌فروشن جنسشون مثل اینا است؟مارکشون چیه؟منظورت همون هاست که دو روزه خراب میشن یا می‌شکنن؟ چرا انقدر ظاهر بینی عزیزم؟

    • شیما

      شهریوری جان درسته شیک و زیبان ولی هیچوقت پبش نمیاد که جنسشون عااالی باشه و مارکشم خوب باشع

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج