جاباما
۴۵۶۵۳۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ارتباط بین چاقی والدین و تاخیر در رشد کودکان

بررسی های محققان انستیتو ملی سلامت نشان داده است که کودکانی که مادران چاق دارند، احتمال این که در تست های مربوط به مهارت های حرکتی موفق نباشند بیشتر است. مهارت های حرکتی به توانایی کنترل حرکات عضلات کوچک مانند انگشتان و دست ها گفته می شود.

خبرگزاری مهر - میترا سعیدی کیا: طبق مطالعه ای در انستیتو ملی سلامت، کودکان دارای والدین چاق ممکن است در معرض خطر تاخیر در تکوین باشند.
ارتباط بین چاقی والدین و تاخیر در رشد کودکان

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، در این مطالعه محققان داده های مربوط به بیش از ۵ هزار زن که بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ در بیمارستان نیویورک زایمان کرده بودند را جمع آوری کردند.

برای ارزیابی تکوین، والدین پرسشنامه ای را در مورد سن و وضعیت شان و مجموعه فعالیت های مربوط به کودکانشان پر کردند.

بررسی های این محققین در انستیتو ملی سلامت نشان داده است که کودکانی که مادران چاق دارند، احتمال این که در تست های مربوط به مهارت های حرکتی موفق نباشند بیشتر است. مهارت های حرکتی به توانایی کنترل حرکات عضلات کوچک مانند انگشتان و دست ها گفته می شود.

همچنین این بررسی ها نشان داده است که کودکانی که پدر چاق دارند در برقراری روابط اجتماعی و آن چه شایستگی اجتماعی نامیده می شود، با مشکل مواجه شوند و در نهایت آن هایی که پدران و مادران بسیار چاق دارند، توانایی حل مشکلات در آن ها ضعیف است.

دلیل این که چرا چاقی والدین روی خطر ابتلای کودکان به تاخیر در تکوین اثر می گذارد مشخص نیست هر چند مطالعات جانوری نشان داده است که چاقی طی بارداری می تواند موجب افزایش التهاب شود که می تواند روی مغز جنین اثر بگذارد.

در صورتی که ارتباط بین چاقی والدین و تاخیر تکوینی اثبات شود، پزشکان باید وزن والدین را نیز طی برنامه های غربالگری شان مونیتور کنند و آن را به فاکتورهایی که در زمان غربالگری باید به آن توجه کنند اضافه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج