۴۵۶۸۹۵
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

پیش‌بینی ساده از یک استعفای تکراری

کی روش پیش در آمد کارش را با استعفا در فوتبال ایران آغاز کرد. زمان دقیقش همان بار نخست بود که مطرح شد به عنون سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شده است اما بعدا یک ایمیل فرستاد و گفت: ببخشید من نمی آیم.

شفقناورزشی: کی روش پیش در آمد کارش را با استعفا در فوتبال ایران آغاز کرد. زمان دقیقش همان بار نخست بود که مطرح شد به عنون سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شده است اما بعدا یک ایمیل فرستاد و گفت: ببخشید من نمی آیم. نطفه این قرارداد با همین ایمیل استعفا گونه بسته شد. او به ایران آمد. به جام جهانی ۲۰۱۴ صعود کرد و در حالی که صریحا می گفت بعد از جام جهانی از ایران می رود ماند و قراردادش را با همین مدیران وعده اما پولدار تمدید کرد. او ماند چرا که سلاح خوبی را برای خودش در دست داشت.محبوبیت بین مردم از یک سو، نتایج قابل قبول با تیم ملی از سوی دیگر موجب شده بود هر بار که مشکلی پیش می آید با سلاح استعفا به سراغ نزاع با طرف برود. البته باید منصف بود و اقرار کرد در بسیاری از موارد او محق بود. اما تکرار این استعفاها حالا فضای دیگری را خلق کرده است. کی روش بعد از اختلاف نظر با برانکو حالا مجددا گزینه استعفا را مطرح کرده تا تن هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس فدراسیون بلرزد.

او هر بار با حریفی که احساس می کند مقابلش برنده می شود حربه استعفا را پیش می کشد. با همین روش دبیرکل فدراسیون فوتبال را چنان سرکوب کرد که حالا اصلا مشخص نیست علیرضا اسدی دقیقا چه کاره فدراسیون است. اما وقتی یکی مثل علی کریمی با سطح محبوبیت بسیار بالا هر چه به او گیر می دهد، کی روش حتی یک بار هم جوابش را نمی دهد.چون می داند حریف در بازار محبوبیت اگر بیشتر از او نباشد کمتر هم نیست.
این بار هم گزینه استعفا روی میز آمده است. این خبر برای امروز و دیروز نیست. زمان دقیقش مربوط به اواخر هفته قبل است روز چهارشنبه. همان روزی که اعلام شد کادر فنی را مرخص کرده تا به تهران بیایند اما مهدی تاج از تهران برایش پیغام فرستاد حق این کار را نداری. کی روش که نمی خواست جواب منفی از تهران بشنود همان روز سراغ کیفش رفت و برگه استعفا را در آورد. تاج همه تلاشش را کرد تا مانع این کار شود و حتی شخصا به آنجا رفت.هیات رئیسه فدراسیون به زودی جلسه ای را برگزار می کند و همه اعضا متفق القول می گویند که اجازه خروج کی روش را نمی دهیم.تیم تنها چند گام تا جام جهانی روسیه فاصله دارد و کسی نمی خواهد با خروج کی روش این ریسک بزرگ را مرتکب شود.سرمربی کهنه کار پرتغالی هم دندان این طرفی ها را خوب شمرده ، حتی عصب کشی هم کرده است.

می دانید آخر داستان چیست؟ هیات رئیسه شرایط قرارداد را مطرح می کند و طبق آن اجازه خروج را نمی دهد. از آن طرف هم کی روش چند بیانیه می دهد و می گوید باید به من به صورت کتبی قول بدهید که دیگر برانکو در کارم دخالت نمی کند و یا اینکه دست کم یک بازی تدارکاتی برای بهترین تیم آسیا مهیا کنید! احتمالا فدراسیون در اجرای اولی موفق عمل می کند اما در مورد دومی بسیار بعید است که تاج و دوستانش کشور مستقلی را در جهان برای بازی با ما پیدا کنند.

کی روش تا حدودی حق دارد. منهای کار ناپسندش در مورد دیپورت 7 ملی پوش پرسپولیس که به گونه ای گل به خودی محسوب می شد، او در مورد لجستیک ضعیف تیم ملی حق دارد. فدراسیون فوتبال دست آخر نتوانست یک حریف تدارکاتی خوب برای تیم ملی در دوبی مهیا سازد و همین انفعال صبر هر مربی را لبریز می کند.

با این وجود ذهن جامعه فوتبالی ما از شنیدن یک خبر تکراری،خسته شده است. کی روش می رود؛ قسمت صدم! یک بازی کشدار و خسته کننده که شاید این بار مردم و حتی دوستداران سرمربی تیم ملی آرزو کنند کاش پایانش با دفعات قبل متفاوت باشد.

کی روش مرد ناراستی نیست.او را چوپان دروغگو دانستن کمی غیر منصفانه است . او چوپانی است که گرگ را به درستی دیده و هیچ وقت دروغ نمی گوید؛ گرگ می آید. اتفاقا گرگ پشت گله منتظر نشسته تا با ضعف این آبادی، نسخه همه را یک جا بپیچاند.
اما مسئله این است که علاوه بر چوپان، حالا همه مردم شهر هم کنار گله هستند و لازم نیست چوپان مرتب هی بگوید گرگ، گرگ.

او دروغ نمی گوید اما مسئله این است که در عصر فعلی همه گرگ را می بیند. بهتر است کی روش این بار دیگر برای گرفتن امتیاز از گرگ چیزی نگوید. اگر واقعا هم قصد ترک اینجا را دارد یک بار برای همیشه روی رفتنش مصر باشد. ما می دانیم او هم می داند سقف مدیریت فوتبال ما این است. شاید توانایی ساکت کردن مخالفان را داشته باشند اما خبری از پول به موقع و بازی تدارکاتی خوب نیست. دست کم فعلا نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با این شرایط رفتنش به نفع کشور عزیزمون ایران میباشد درصورت قبول نکردن استعفا یش مدیران فوتبال مجبور به استعفا خواهند شد

    • سیدمصطفی

      شما ها اینو هم درنظر داشته باشین که با رفتن کی روش فدراسیون‌عربستان الان چقد خوشحاله ودارن به ریشمون میخندن... کی روش مربی خوبیه سعی کنید نگهش دارین

    • بدون نام

      جریانی میخواهد همه چیز مملکت را فدای تیم بی ارزش پرسپولیس کند حتی تیم ملی که نشانه انسجام و هوویت ملی است را هم میخواهند فدای تیم پرسپولیس کنن یکی از انها همون مار در استین تیم ملی عابدینی است شرم کنید قرمزهای بی حیا

    • دکتر ایرانی

      حماقت بالاتر از این نیست که برخی توهم بزنند که فقط با این موزامبیکی میتوان به جام جهانی رفت!!!
      خیر،ذبا آدم حسابی ها هم میشود
      شده
      شدنی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج