۴۵۶۹۳۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

یک استعفا و ۵ ابهام

سیاق مدیریت فوتبال را باید از فوتبال یاد گرفت، از هیجان و لحظه‌ای بودنش، از غافلگیرکننده بودن بی‌محابایش.

ایران ورزشی: سیاق مدیریت فوتبال را باید از فوتبال یاد گرفت، از هیجان و لحظه‌ای بودنش، از غافلگیرکننده بودن بی‌محابایش. به تصمیمات در لحظه باید اعتماد کرد و البته باید به جای بدترین تصمیمات که بحرانی را پدید می‌آورد (چنان که آورده)، بهترین تصمیمات را گرفت. در فدراسیون فوتبال و در مدیریت تیم ملی اما از این تصمیمات سریع و تدبیرهای میدانی خبری نیست. مرور آنچه در روزهای اخیر در اردوی تیم ملی رخ داده و مصاحبه‌ای از برانکو ایوانکوویچ که منجر به بازگرداندن ۷ بازیکن پرسپولیس از اردوگاه دبی شده، به وضوح نشان می‌دهد که لجبازی‌ها به هر تدبیر هوشمندانه‌ای ارجح هستند. اینکه در تیم صدرنشین گروه اول آسیا در راه جام جهانی چنین بلبشویی به پا شود و کار به استعفا و جدل برسد، از چه چیزی خبر می‌دهد جز همان چه سوال اول ما بود: فوتبال رییس ندارد؟ استعفای کی‌روش فقط یک خبر نیست، سوالات و ابهاماتی را پیرامون خود می‌سازد و تیم ملی را در راه جام جهانی با چالش‌های جدی مواجه می‌کند. درباره این استعفا چند سوال و ابهام را بشماریم:

1 - استعفا کتبی است یا شفاهی؟ امیر عابدینی از استعفای کتبی خبر می‌دهد در حالی که کی‌روش استعفاهای پیشین خود را همیشه شفاهی اعلام می‌کرد که قابل پیگیری قانونی نباشد.

۲ - چرا خبر استعفای کی‌روش را امیر عابدینی (سرپرست سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال و مرجع غیر رسمی در حوزه تیم‌های ملی) اعلام می‌کند؟ چرا این خبر توسط مراجع رسمی خبری در فدراسیون یا شخص رییس فدراسیون اعلام نمی‌شود؟ عابدینی هماهنگ با مهدی تاج خبر را اعلام کرد یا خودسرانه و به شیوه همیشگی‌اش برای خبرساز شدن خبر را در اختیار رسانه‌ها قرار داد؟

3 - دلیل استعفای کی‌روش چیست؟ انتقادات برانکو درباره اردوی امارات یا ناکارآمدی فدراسیون فوتبال در برگزاری اردو و بازی تدارکاتی؟ برای کی‌روش کدامیک گران تمام شده است؟ کی‌روش اگر به بهانه مصاحبه برانکو استعفا داده، نگاهش به ماجراهای اخیر حرفه‌ای نبوده و این تصمیمش نیز همچون تصمیم پیشین (بازگرداندن 7 بازیکن پرسپولیس) لجبازانه است. اما اگر او در انتقاد به فدراسیون فوتبال که نتوانست اردوی هدفمند و بابرنامه را برای تیم ملی تشکیل دهد از سمت خود استعفا داده، بازی عوض می‌شود و تاج را با مساله تازه‌ای مواجه می‌کند.

۴ - فدراسیون فوتبال این‌بار نیز مثل رفتارش در مقابل ماجرای بازگرداندن بازیکنان پرسپولیس، سکوت کرده و منتظر واکنش‌ رسانه‌هاست تا تصمیمی براساس رویکرد رسانه‌ها بگیرد. این بی‌عملی است، نه سکوت برای تدبیر. فدراسیون فوتبال در همین روزهای اخیر با دو تصمیم کی‌روش خود را وسط یک بحران می‌بیند و در مدیریت این بحران‌ها می‌بینیم چه حال و روزی دارد.

5 - از محمدرضا ساکت که مدیر تیم‌های ملی فوتبال ایران است و افشین پیروانی که مدیر تیم ملی است خبری دارید؟ مسوولیت‌ها و وظایف این پست‌ها چیست؟ پیروانی چرا نتوانست در اردوی امارات با تدبیر و مدیریت مانع بازگرداندن لجبازانه بازیکنان پرسپولیس شود؟ محمدرضا ساکت چرا نتوانست اردویی بابرنامه‌ریزی مطمئن را تدارک ببیند؟ لجبازی‌ها در جدل برانکو و کی‌روش و یک اردوی فشل کار را به خبر استعفای کی‌روش رسانده است.

کارلوس کی‌روش برای چندمین بار استعفا داده و هربار استعفایش نمایش بوده و نمایش. اما هیچ‌کدام از استعفاهای او به اندازه این استعفای آخرش پرابهام و محصول سوءمدیریت در فدراسیون نبوده و در هیچ‌کدام لجبازی را تا این اندازه‌ای که این‌بار نشان داده، به یاد نداریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج