جاباما
۴۵۷۴۷۴
۸ نظر
۵۰۰۸
۸ نظر
۵۰۰۸
پ

وقوع فاجعه اقتصادی در عربستان؟!

وزیر دارایی عربستان با اشاره به کسری بودجه کل کشورش و کندی روند رشد اقتصادی گفت: اگر واقعیت را نبینیم فاجعه اقتصادی ممکن است در عربستان رخ دهد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر دارایی عربستان با اشاره به کسری بودجه کل کشورش و کندی روند رشد اقتصادی گفت: اگر واقعیت را نبینیم فاجعه اقتصادی ممکن است در عربستان رخ دهد.

محمد الجدعان، وزیر دارایی عربستان در کنفرانس خبری گفت: اگر واقعیت را نبینیم و اوضاع را حل نکنیم، ممکن است فاجعه اقتصادی رخ دهد.

وی خواهان سیاست ریاضتی شدید شده و به کسری بودجه، کندی رشد اقتصادی، لغو یارانه‌ها و اعمال هزینه‌های جدید اشاره کرد.

وزیر دارایی گفت: گمان می‌کنید درآمد ما از نفت در سال گذشته میلادی چقدر بود؟ درآمد ما از نفت در این سال فقط ۳۲۹ میلیارد ریال بود در حالی که حقوق‌ها برای دولت ۴۸۰ میلیارد ریال در سال هزینه دارد، این یعنی نفت حتی برای پرداخت حقوق‌ها نیز کفایت نمی‌کند. با در نظر گرفتن درآمدهای دیگر که حدود ۲۰۰ میلیارد است مجموع درآمدهای دولت طی سال جاری میلادی ۵۳۰ میلیارد ریال خواهد بود. این مبلغ تنها برای پرداخت حقوق‌ها کافی است.

وی افزود: متاسفانه من بر این باورم که گزینه دیگری جز این وجود ندارد که عملکردمان را تغییر دهیم تصمیمات برای برداشتن یارانه و برخی از هزینه‌ها بسیار دردناک خواهد بود اما عدم اتخاذ این تصمیم‌ها به معنای این است که ما پنج یا شش سال بعد با دردسر بسیار شدیدتری مواجه خواهیم شد. پنج سال آینده سخت خواهد بود. برای همه سخت خواهد بود برای شهروندان، سازمان‌ها و شرکت‌ها و همچنین برای کسانی که در این کشور اقامت دارند. درست است که برنامه دولتی برای کاهش فشارها برای اقشار کم درآمد وجود دارد اما اکثرا شاید متاثر این بحران شوند. پوشش اقتصادی بسیار اندک خواهد شد، رشد اقتصادی نیز بسیار کند خواهد بود و شرکت‌های بسیاری بسته خواهند شد به ویژه با لغو یارانه‌ها و بستن مالیات‌های سنگین برای کارگران سطح معیشتی مردم کاهش خواهد یافت و قدرت خرید مردم نیز پایین خواهد آمد. قدرت خرید مردم طی چهار یا پنج سال آینده ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت. بخش خصوص نیز کم رونق خواهد شد که متاثر از کاهش قدرت خرید مردم است. به این ترتیب بسیاری از کسانی که از خارج آمده و در کشور ما اقامت دارند کشور را ترک خواهند کرد یعنی احتمالا دو میلیون یا سه میلیون تن از کشور خارج خواهند شد.

وی افزود: به نظر من بزرگترین خسارت، کاهش تعداد مشاغل است که در اقتصاد کشور ایجاد خواهد شد. به این ترتیب بسیاری از فارغ التحصیلان با مشکل بیکاری روبه‌رو خواهند شد.

وزیر دارایی عربستان خطاب به عربستانی‌ها نیز گفت: اگر در بخش خصوصی کار می‌کنید فکر ترک کار نباشید بلکه به فکر حفظ کار خود باشید تا آن را از دست ندهید. اگر بیکارید یا تحت تکفل هستید به دنبال کار حتی با حقوق سه هزار ریال باشید.

می‌توان سخنان وزیر دارایی عربستان را از خطرناک‌ترین اظهارات مقامات سعودی در مورد اوضاع اقتصادی عربستان تلقی کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی میمیرن !!!

    • قاسم یزدانی

      به درک واصل میشوند انشاالله

    • بدون نام

      وضع ایران خوبه،کمکشون میکنیم

    • فضولباشی

      بی خیال عربستان وامریگا ماخودمون سوژه کم نداریم عربستان باتمامذمشگلاتش ارزش پولش راچنددهه ثابت نگهداشته ماچندهزاردرصدارزش پولمان کم شده پس لطفا عوام فریبی نفرمایید

    • بدون نام

      به امید روزی که نفت از آب هم ارزانتر شود تا این خاورمیانه روی آرامش را ببیند

    • بدون نام

      اینا همش الکی و دروغه
      اگه نداره چرا داره این همه هزینه جنگها میده
      چرا داره همه کشورها باپول میخره
      هرجا ایران پا بذاره اون باپول میخره چه درعرصه ورزش چه نظامی و چه بین المللی
      راستی سازمان ملل هم مال خوشه یادتون باشه

    • بدون نام

      نه اینکه ما بدهی نداریم
      ما که اقتصادمون خوبه الحمدلله
      برس به مملکت خودت با این اقتصاد زپرتیش
      اول اقتصاد مملکت درست کن بعد برای دیگران نظربده

    • بدون نام

      ایران خودش کم مشکل نداره واسه چی باید به عربستان و عراق و... کمک کنه بابا یکم از مشکلات کوچیکم حل کنن ما رازی هستیم. یکمم به فکر مردم خودمون باشن .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج