۴۵۷۹۶۸
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

تنها نشاني پسری که در مترو خودکشی کرد، يك شماره ناشناس بود

اتاق مسوول ايستگاه دانشگاه شريف پر از خون است. دو مامورسبز و سورمه‌اي پوش مترو، تي‌هاي خون آلودي كه با آن زمين را تميز كرده‌اند يكي بعد از ديگري از اتاق رييس بيرون مي‌آورند و به دستشويي مي‌برند. تي‌ها شسته مي‌شود و دوباره خون آلود به دستشويي برمي‌گردد. در شيشه‌اي اتاق رييس كه با اندكي روزنامه براي از بين بردن ديد مسافران پوشيده شده، باز است

اعتماد نوشت: اتاق مسوول ايستگاه دانشگاه شريف پر از خون است. دو مامورسبز و سورمه‌اي پوش مترو، تي‌هاي خون آلودي كه با آن زمين را تميز كرده‌اند يكي بعد از ديگري از اتاق رييس بيرون مي‌آورند و به دستشويي مي‌برند. تي‌ها شسته مي‌شود و دوباره خون آلود به دستشويي برمي‌گردد. در شيشه‌اي اتاق رييس كه با اندكي روزنامه براي از بين بردن ديد مسافران پوشيده شده، باز است.
كاپشن كرم رنگ پسر ٣٠ساله‌اي كه جنازه‌اش را يك ساعت پيش از روي ريل‌ها برداشتند گوشه اتاق افتاده. ماموران جنازه متلاشي شده را به پزشكي قانوني برده‌اند اما هنوز روي زمين ايستگاه پر از لكه‌هاي خوني است كه هم نقش با كف كفش مسافران به اين طرف و آن طرف جابه‌جا مي‌شود. دست‌هاي رييس ايستگاه در شوك خودكشي مرد هنوز مي‌لرزد و صدايش وقتي با بقيه صحبت مي‌كند رعشه دارد. ماموران نظافت مترو با بهت همديگر را تماشا مي‌كنند و گاهي سرشان را به نشانه تاسف براي هم تكان مي‌دهند. در اتاقك نگهباني ماموران امنيتي جمع شده‌اند و با چندنفر از مسافران صحبت مي‌كنند. بخشي از خون‌هاي روي زمين نيز با همين روزنامه‌ها تميز مي‌شود و راهي سطل زباله بزرگ و زرد رنگي مي‌شود كه كنار در اتاقك مسوول ايستگاه گذاشته‌اند. عده‌اي از مسافران تازه وارد ايستگاه متروي دانشگاه شريف خبر را در تلگرام ديده‌اند و سريع از مامورها مي‌پرسند، زن بود يا مرد؟ مامورها بي‌آنكه پاسخي بدهند با دست اشاره مي‌كنند كه مسافرها به راه‌شان ادامه بدهند و صحبت نكنند.
قطار از راه رسيد و او را با خود برد
ساعت ٨:٣٠ دقيقه صبح ديروز جوان ٣٠ساله‌اي خودش را روي خطوط ريلي ايستگاه متروي دانشگاه شريف انداخت و خودكشي كرد. زن ميانسالي كه دستفروش ثابت اين خط است مي‌گويد: «پسره آمده بود جلوي دوتا واگن اول مترو ايستاده بود. لب خط، ايستگاه غلغله بود. سر صبح وقت رفت و آمد دانشجوها بود. من روي صندلي‌ها نشسته بودم. صداي قطار آمد و بعد هم زن‌ها شروع كردند به جيغ زدن. پسر با صداي بلند به قطار فلزي خورد و به هوا پرتاب شد و روي زمين افتاد. راننده قطار ترمز كرد و چند متر جلوتر ايستاد. اما جنازه هنوز زير قطار بود. قطار را روشن كردند و جنازه پيدا شد. خيلي‌ها خيال مي‌كردند زن است. چون خودش را توي قسمت زن‌ها روي ريل انداخته بود. صورتش هم پيدا نبود ولي بعد معلوم شد مرد است.» آب دهان زن خشك شده و گل سرهاي زرد و صورتي توي دست‌هايش عرق كرده. گل سرها را روي صندلي‌هاي پلاستيكي سبزرنگ ايستگاه مي‌گذارد و دستش را روي قلبش مي‌گذارد. چشم‌هايش را مي‌بندد و با اشاره دست مي‌گويد برو. ايستگاه خلوت است و هر لحظه به تعداد مسافرهايي كه از پله برقي‌ها پايين مي‌آيند و در انتظار قطار مي‌ايستند اضافه مي‌شود. هيچ ماموري در ايستگاه نيست. عده‌اي از مسافرها روي خط‌هاي زرد ايستاده‌اند تا هر چه زودتر سوار قطار شوند.
اندكي پول و يك شماره بي‌نام
بازپرس دادسراي جنايي تهران نيز بعد از حضور در محل حادثه به «اعتماد» گفت: «به نظر مي‌رسيد كه اين جوان ٣٠ سال داشته است. او چند لحظه بعد از برخورد به قطار به علت جراحت‌هايي كه به بدنش وارد شده بود جان باخت. داخل جيب‌هاي جوان، تنها چند بليت مترو و مقدار كمي پول پيدا شد. در يكي از جيب‌هاي اين پسر يك شماره تلفن بدون نام كه روي كاغذ نوشته شده بود پيدا شد كه ماموران كلانتري براي تشخيص هويت او در حال تماس با آن هستند.»
كارشناس‌ها نظر بدهندخودكشي بود يا نه
روابط عمومي اورژانس تهران درباره اين خبر گفت: «پس از حضور عوامل اورژانس در ايستگاه متروي دانشگاه شريف مشخص شد مردي ٣٠ ساله زير قطار سقوط كرده و متاسفانه به دليل شدت جراحت وارده جان خود را از دست داده است.» حسن عباسي با بيان اينكه محل حادثه به عوامل مترو انتظامي تحويل داده شد، گفت: «درباره اينكه علت اين حادثه خودكشي بوده يا خير، كارشناسان مربوطه بايد اظهارنظر كنند.» شركت بهره‌برداري مترو تهران نيز در خصوص حادثه صبح ديروز كه در خط ٢ اتفاق افتاد نيز گفت: «اين مرد به‌دليل ورود عامدانه و تجاوز به حريم ريلي در ايستگاه مترو دانشگاه شريف دچار حادثه شد و فوت كرد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جوان

      خدایا به حق فاطمه زهرا خودت نگهدار جوانان سرزمینم باش .با هزار امید وارزو بزرگ شده اند نگذار جوانیشان تباه شود .جوانان عزیزم کشورم شما تنها نیستید خانواده هم دارید لطفا به فکر خانواده هایتان هم باشید .

    • محمد داودی

      باید ریشه این خودکشی ها و بدبختی های جوانان را خشکاند ولی متاسفانه در مملکت ما فقط مسئولین خوشکل حرف میزنند.اللهم عجل لولیک الفرج

    • فرزادم

      خوش به حالش... ای کاش من جای اون بودم.

    • بدون نام

      خود کشی زیاد شده

    • بدون نام

      واقعا راحت شد

    • رضا گرجی

      آمار خودکشی بالاتر از این هم می ره، فقر و فشار های روحی و روانی خیلی زیاد شده و از طرفی هیچ چاره و راهکاری هم برایش در نظر گرفته نمی شه، مسلما آمار بالاتر خواهد رفت.

    • نیاز

      بیچاره خانواده هاشون با هزار امید و آرزو بزرگشون میکنند تا روز عروسیشو نو ببینند پسر شونو تو لباس دامادی و دخترشونو تو لباس عروس حالا بعضی ها دست به خودکشی می زنند البته اگه خانواده داشته باشند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج