جاباما
۴۵۸۹۵۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

خاطره محسن رضایی از اولین دیدار با آیت الله

دکتر محسن رضایی، در مراسم یادبود مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسجد صادقیه کاشان گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی الگویی از سیاست ورزی و حرکت در مسیر انقلاب و برادری بود.

پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر محسن رضایی: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سه‌شنبه شب ۲۱ دی‌ماه ۱۳۹۵ در مراسمی که به مناسبت ارتحال یار دیرین امام و رهبری، مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسجد صادقیه در میدان کمال‌الملک کاشان برگزارشده بود با تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به محضر حضرت بقیه‌الله ارواحنافداه، مقام معظم رهبری، مراجع و علما و خانواده این عالم مجاهد گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین و هم‌سنگر رهبری و یکی از شاگردان برجسته مکتب امام امت بود. از طرف خودم و همه اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بابت برگزاری این مراسم از مردم ولایتمدار کاشان و حضرت آیت‌الله نمازی تشکر می‌کنم. همچنین از عموم ملت ایران که در مراسم تشییع پیکر شاگرد مکتب امام، بر وحدت و ولایت‌پذیری و تکریم آیت‌الله هاشمی تأکید کردند، قدردانی می‌کنم.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: یکی از ارکان انقلاب اسلامی را از دست داده‌ایم. آقای هاشمی رفسنجانی از میان ما پرکشیده و به آسمان‌ها رفته است. او یک عالم مجاهد و خستگی‌ناپذیر بود. هیچ شرایط سختی را نمی‌شناسم که آیت‌الله هاشمی در آن حاضر نبوده باشد. قبل از انقلاب در دوران مبارزه با طاغوت ، زندان‌ها و شکنجه‌ها را به جان خرید. در روزهای سخت پیروزی انقلاب و در جریان حمله به تحصن یاران امام در دانشگاه تهران حاضر بود و سال‌های اول انقلاب که منافقین و گروهک‌ها آرامش را سلب کرده بودند و در همه روزهای هشت سال دفاع مقدس با انقلاب بود. در وداع آسمانی امام راحل و انتخاب جانشین صالح امام نقش کلیدی داشت. در پایان جنگ تحمیلی و تن دادن صدام به قطعنامه سازمان ملل و پذیرفتن مرزها بر اساس توافقنامه الجزایر و تا همین روزهای آخر، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حاضر بود و با انقلاب و مردم پشت سر امام و رهبری همراهی کرد.
تشییع باشکوه پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و پیام رهبر انقلاب، قدرت ملت ایران را نشان داد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ملت قدرشناس ما در این دو سه روز از تهران و شهرستان‌ها به جماران آمدند و با ایشان وداع کردند، این موج مردم قدرشناس، نشان‌دهنده وابستگی دلی و عمیق بین مردم و مسئولین است.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: در یکی از آیات قرآن آمده است که کسانی که اطاعت خدا و رسولش را می‌کند این‌ها با انبیا و صدیقین و صالحین همراه هستند و گرد هم جمع هستند و با هم رفاقت خوب دارند. کلمه رفیق در بیانیه مقام معظم رهبری، نشانگر یکی از ارزش‌های انقلاب است. که همان برادری و رفاقت در راه آرمان‌های اسلام و انقلاب است. مؤمنین همان‌طور که اشدا علی الکفار هستند و در مبارزه با استکبار و استعمار جدی هستند و همین‌طور در رحما بینهم نیز جدی هستند. این‌ها دو روی سکه زندگی مؤمنین و دو بعد از ایمان است. رحلت آیت‌الله هاشمی فرصت خوبی است که به دو بعد زندگی اجتماعی‌مان اندیشه کنیم.

تشییع باشکوه پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و پیام رهبر انقلاب، قدرت ملت ایران را نشان دادوی افزود: این نمایش ملت ایران در وداع و بدرقه یار وفادار امام و رهبری می‌تواند ما را به وحدت و مجاهدتی برگرداند که در دهه اول انقلاب تجربه کردیم. باید با همین وحدت و حضور در صحنه پشت سر رهبر انقلاب مسیرمان را ادامه بدهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رحلت آیت‌الله هاشمی حقیقتاً ناگهانی بود. ایشان هیچ بیماری خاصی نداشتند و در سلامت کامل بودند. صبح یکشنبه با ایشان در مجمع جلسه داشتیم و پیرامون کمبود انرژی برق و برای جبران نیازهای مردم در پنج سال آینده صحبت می‌کردیم. کارشناسان و ایشان روی صرفه‌جویی تأکید کردند و بحث به دوران ریاست جمهوری خودشان رسید که قوای سه‌گانه با رهبری وحدت و انسجام داشتند. می‌گفتند که در زمان ما با رهبری هماهنگ عمل می‌کردیم و ایشان هم در همه زمینه‌ها از ما حمایت می‌کرد. آن روز حس و حال ایشان خیلی خوب بود. حالشان واقعاً متفاوت بود. بر وحدت و همراهی با رهبری و انسجام قوای سه‌گانه را تأکید می‌کرد. به ما گفت که صرفه‌جویی هفت هزار مگاواتی برق وحدت مردم و مسئولین را می‌خواهد. ایشان در کمتر از دو ساعت از میان ما رفت و به معراج الهی رفتند. زندگی این مرد بزرگ نشان داد که اعتبار همه ما به ادامه راه انقلاب و دلسوزی‌ها برای این است که این انقلاب به آرمان‌هایش برسد. بدرقه باشکوه مردم و تلاش صداوسیما در نشان دادن خدمات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و بیانیه‌هایی که مراجع و علما دادند و به‌ویژه پیام رهبری، قدرت و وحدت ملت ایران را نشان داد. اگر همه با هم در راه امام و انقلاب حرکت کنیم کارهای بزرگ انجام می‌شود.

دکتر رضایی با اشاره به خاطراتی از آشنایی و همراهی با مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: اولین بار که ایشان را دیدم در سال 57 در اهواز بود. ایشان با اعضای شورای انقلاب آمده بودند تا اعتصاب کارگران شرکت نفت را تقویت کنند. آنجا همراه با دیگر دوستان مبارزم با ایشان آشنا شدیم و پیام مهم امام را خواندند. امام در آن پیام از علما خواسته بودند که نگذارید اعتصاب شکسته شود. در آن دوران ایران شش میلیون بشکه نفت تولید می‌کرد و نفت اسرائیل را تأمین می‌کرد و امام می‌خواست این روند عوض شود. برای جهانیان هم مهم بود که معلوم شود که شاه می‌تواند کشور را اداره کند یا نه؟ اگر اعتصاب شکسته می‌شد نشان می‌داد که شاه قدرت دارد. امام از علما تقاضا کرده بود که تلاش کنند تا اعتصاب ادامه پیدا کند.در حوادث بعدی پس از انقلاب و ترورهای فرقان ، ما یک گروه اطلاعاتی تشکیل دادیم و به ایشان خبر دادیم که ایشان را می‌خواهند ترور کنند. اما در فرصتی کوتاه اعضای گروهک به طرز ماهرانه‌ای به ایشان نزدیک شدند و هفت هشت گلوله به‌طرف ایشان شلیک کردند و همسر آقای هاشمی با فداکاری و شجاعت ایشان را نجات داد. آن‌وقت امام فرمودند: هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.

دکتر رضایی گفت: در مسائل آقای بنی‌صدر، سختی‌های زیادی کشیدیم و به امام مراجعه کردیم. از اهانت‌های آقای بنی‌صدر جلوی امام دوستانم گریه کردند و امام گفت دندان روی جگر بگذارید. آقای بنی‌صدر به همه نیروهای انقلاب حمله می‌کرد. آقای هاشمی و شهید بهشتی و مقام معظم رهبری هم آماج اهانت‌ها و دشمنی‌های او بودند. بعدازآن در مسئله جنگ تحمیلی و تا امروز یک زندگی پر عبرت همراه با تلاش و فداکارانه برای انقلاب داشت.آقای هاشمی آزادگی و صراحت داشت و نظرات خودش را در زمان امام و رهبری می‌گفت هاشمی اجازه نداد دشمنان انقلاب از صراحت و آزادگی او سو استفاده کنند، چون عمیقاً به راه ولایت اعتقاد داشت. موردی یادم نیست که ایشان دستور امام و رهبری را اطاعت نکرده باشد. رفتار و مواضع مرحوم هاشمی رفسنجانی یکی از الگوهای سیاست ورزی و حرکت در مسیر ولایت بود. البته الگوهای دیگری همه وجود دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: در این چند سال آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی، آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله واعظ طبسی و تعدادی از یاران مبارز حضرت امام از میان ما رفتند. امیدواریم خدا عنایت کند و مقام معظم رهبری را برای ما حفظ کند و بتوانیم پرچم این انقلاب را به صاحبش برسانیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا حالا همه دوس دارن بگن ما باهاش خاطر داریم
      عجباا از این ابم اخه ماهی میگیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج