جاباما
۴۵۹۰۱۰
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

اشک باراک اوباما در سخنرانی خداحافظی

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در آخرین نطق خداحافظی خود در شیکاگو، توقف برنامۀ هسته‌ای ایران از طریق برجام، برقراری رابطه با کوبا و کشتن بن لادن را مهم‌ترین دستاورد و موفقیت دولت خود در هشت سال ریاست برکاخ سفید دانست.

خبرگزاری ایرنا: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در آخرین نطق خداحافظی خود در شیکاگو، توقف برنامۀ هسته‌ای ایران از طریق برجام، برقراری رابطه با کوبا و کشتن بن لادن را مهم‌ترین دستاورد و موفقیت دولت خود در هشت سال ریاست برکاخ سفید دانست.

اوباما سخنرانی خود را امروز چهارشنبه ساعت ۸ به وقت شیکاگو در جمع مقامات و طرفداران خود آغاز کرد. او در ابتدای سخنرانی خود گفت: آنچه که روز اول به شما گفتم را با کمک یکدیگر انجام دادیم. شما باعث شدید تا هر روز از من رئیس جمهوری بهتری ساخته شود.

اوباما خطاب به مردمی که برای شنیدن سخنان وی گرد آمده بودند، گفت: به شما گفتم ما با رکوداقتصادی مواجهیم و آن را بر طرف خواهیم کرد، گفتم روابط با کوبا را بر قرار خواهیم کرد، گفتم برنامۀ هسته‌ای ایران را متوقف خواهیم کرد و گفتم عامل یازده سپتامبر را خواهیم گرفت، و ما تمامی این‌ها را انجام دادیم.

رئیس‌جمهور آمریکا در این سخنرانی تأکید کرد، اینکه از اصطلاح «آمریکای پسا نژادپرستی» صحبت می‌شود، چندان واقع‌گرایانه نیست و تلاش‌های بسیاری در این زمینه باید صورت گیرد تا این کشور به این مرحله برسد. واقعیت این است که نژادپرستی در آمریکا هنوز به عنوان یک «عامل تفرقه» مطرح است.

اوباما در این سخنرانی به روسیه نیز اشاره کرد و گفت: «بیایید هوشیار باشیم و نترسیم. کشورهایی نظیر روسیه و چین نمی‌توانند مانع از اثرگذاری و نفوذ ما در جهان شوند مگر اینکه ما به کشور دیگری تبدیل شویم و از دموکراسی خود هزینه کنیم و بر سر آن سازش کنیم و به کشور قلدری تبدیل شویم که به کشورهای کوچکتر زور می‌گوید».

وی درباره حملات تروریستی و تهدیدات تروریستی که این‌ روزها در اقصی نقاط جهان شاهد آن هستیم نیز گفت: «به خاطر شجاعت مردان و زنان نظامی آمریکا و افسران اطلاعاتی، نیروهای پلیس و دیپلمات‌های ما که از آنها حمایت می‌کنند، هیچ سازمان تروریستی خارجی نتوانسته با موفقیت حمله‌ای را در داخل آمریکا طی هشت سال گذشته طراحی و اجرا کند، اگرچه بوستون و اورلاندو برای ما یادآوری می‌کند که افراط‌گرایی چقدر‌ می‌تواند خطرناک باشد، نهادهای انتظامی و اجرای قانون ما بیش از هر زمان دیگری هوشیار و اثرگذار هستند.»

اوباما ادامه داد: «ما دها هزار تروریست از جمله اسامه بن‌لادن را نابود کردیم. ائتلاف بین‌المللی که ما علیه داعش رهبری می‌کنیم سران آن‌ها را از بین برده و بیش از نیمی از اراضی تحت اشغال آنها را آزاد کرده سات. داعش نابود خواهد شد و هر کس که آمریکا را تهدید می‌کند بداند که امنیت نخواهد داشت. تمام کسانی که در ارتش آمریکا خدمت می‌کنند بدانند که فرماندهی کل قوای آمریکا و شما برای من افتخار بسیار بزرگی در طول زندگی‌ام بود».

حاشیه‌های سخنرانی اوباما

باراک اوباما در بخش‌هایی از سخنرانی خود زمانی که متن مربوط به تشکر و قدردانی از «میشل اوباما» بانوی اول آمریکا را قرائت می‌کرد، گریه هم کرد و تلاش کرد تا اشک‌هایش را از چشمانش پاک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دکترمحمدرضا

      اشکت وخودت به قبرستان تاریخ بری که جزخیانت به مردم امریکاوایران وسایرمسلمانان کارمفیدی انجام ندادی

    • بدون نام

      اوباما برو به درک...

    • بدون نام

      آخی !

    • بدون نام

      ای کاش ان زمانی که بر سر مردم مظلوم افغا نستان و عراق و سوریه بمب می ریختند اشک می ریختند.

    • سوسنگرد

      ان شا الله بری به جهنم
      مرگ بر امریکا
      این همه انسان بی گناه را کشت الان اشک میریزه بی شعور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج