۴۵۹۳۳۶
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

نامه ۱۷ مقام اروپایی به ترامپ درباره روسیه

رئیس جمهوری بلغارستان و ۱۶ تن از مقامهای سابق کشورهای اروپای شرقی و مرکزی در نامه ای به دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا خواستار دفاع از &#۰۳۹;منافع و اهداف&#۰۳۹; مشترک شدند و نسبت به پیامدهای نزدیکی ترامپ با روسیه هشدار دادند.

خبرگزاری ایرنا: رئیس جمهوری بلغارستان و ۱۶ تن از مقامهای سابق کشورهای اروپای شرقی و مرکزی در نامه ای به دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا خواستار دفاع از 'منافع و اهداف' مشترک شدند و نسبت به پیامدهای نزدیکی ترامپ با روسیه هشدار دادند.

۱۷ تن از مقامات فعلی و سابق کشورهای اروپای مرکزی و شرقی روز سه شنبه در نامه ای به ترامپ نوشتند: 'پوتین بزرگی آمریکا را نمی خواهد اما ما به عنوان متحدان شما ، می خواهیم. '

در این نامه که به امضای 'روزن پلیفنلیف' (Rosen Plevneliev) رئیس جمهوری کنونی بلغارستان و ۱۶ تن از مقام های سابق اروپایی رسیده آمده است: ما به عنوان متحدان شما که الزام های معاهده ای با شما داریم ، از آمریکایی ها در دولت و کنگره جدید آمریکا می خواهیم که در دفاع از منافع و اهداف مشترک شامل صلح ، قدرت 'آتلانتیک' و آزادی ، ما ثابت قدم باشید.

ترایان باسیسکو رئیس جمهوری سابق رومانی ، توماس هندریک ایلوس رئیس جمهوری سابق استونی ، وایرا ویکه فرایبرگا رئیس جمهوری سابق لتونی و کارل بیلت وزیر امور خارجه سابق استونی از جمله دیگر امضا کنندگان نامه به ترامپ هستند.

در این نامه تاکید شده که از انتخاب ترامپ استقبال می کنند و مشتاق همکاری با دولت جدید آمریکا برای تقویت دو سوی آتلانتیک هستند.

نویسندگان نامه در عین حال هشدار دادند که چنانچه ترامپ بخواهد مسیر دیگری برود و با پوتین همدست شود، این اقدام پیامدهای منفی بسیاری برای اروپا و آمریکا خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، دورنمای روابط دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و معامله بزرگی بین دو کشور، موجب نگرانی بسیاری از متحدان سنتی آمریکا شده است اما در این میان رهبران طرفدار آمریکا در کشورهای اروپای مرکزی و شرقی بیش از دیگران زیان خواهند دید.

به نوشته واشنگتن پست ، این رهبران که در صف اول مقابله با تلاش های پوتین برای واژگون کردن نظم جهانی دموکراتیک هستند ، از ترامپ می خواهند که پیش از آنکه جانب طرف اشتباه را بگیرد ، بیشتر تامل کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینها خیلی از روسیه میترسن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج