جاباما
۴۵۹۵۰۲
۳ نظر
۵۰۱۷
۳ نظر
۵۰۱۷
پ

لبنان، پاریس آسیاست

واقعا نام «عروس خاورمیانه» برازنده لبنان و بیروت است. کشوری باریک و کشیده که یک سوی آن به کوه و کمر می رسد با بهترین محصولات سوی دیگرش مدیترانه است با نسیمی خنک و هوایی معتدل.

ماهنامه دیده بان - محمدرضا یزدان پرست: واقعا نام «عروس خاورمیانه» برازنده لبنان و بیروت است. کشوری باریک و کشیده که یک سوی آن به کوه و کمر می رسد با بهترین محصولات سوی دیگرش مدیترانه است با نسیمی خنک و هوایی معتدل. بیشتر آژانس های مسافرتی تور سفر یک هفته ای به بیروت را ارائه می کنند و تقریبا روی هتل چهار ستاره حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان این سفر برای شما خرج بر می دارد. هتل کمتر از چهار ستاره هم انتخاب نکنید چون بی شک از کیفیت آن راضی نخواهید بود. مثل تور کشورهای شرق آسیا در سفر به بیروت از بن تخفیف نهار و سیمکارت رایگان خبری نیست.

بیروت شهر گرانی نیستا ما توقع مخارج ارزان را هم نداشته باشید. اولین جایی که در منطقه مرکزی پایتخت لبنان خودنمایی می کند همین صخره الروشه است یا صخره العشاق. با قایق می توانید از زیر آن عبور کنید و قایق شما را به دهانه غاری کوچک هم خواهدبرد. ظاهرا برای اولین بار عاشقی که به محبوب خود نرسیده بوده از بالای صخره خود را به پایین پرتاب می کند و این رسم دیوانه وار را می گذارد که هر کسی از معشوق یا خانواده فرد مورد علاقه اش جواب نه شنید، بیاید سراغ پرتاب کردن خویشتن مرگ طرف «بله» بگوید. حالا داستانش به کنار. دقایق لذت بخشی روی مدیترانه خواهیدداشت.
لبنان، پاریس آسیاست

یک تکه از پاریس

اهالی منطقه مرکزی بیروت تقریبا به زبان فرانسوی مسلط هستند و از آنجایی که بیروت را پاریس آسیا هم می گویند در منطقه روشه با محله ای مواجه می شوید به نام شانزالیزه. عین خیابان همنامش در پاریس با همان فروشگاه ها و کافه ها و... و تشابه درگرانی همه چیز؛ از خوراک تا لباس و البته با یک تفاوت بزرگ؛ اینکه در شانزالیزه پاریس خبری از قلیان نیست اما در این محله از بیروت در تمام کافه ها مردم در حال به آسمان فرستادن دود هستند. یک پیشنهاد را برای رفتن به این محله از بیروت در خاطر داشته باشید: شب هنگام را انتخاب کنید و ترجیحا وقتی خورشید در آسمان است به شانزالیزه بیروت نروید. جلوه چراغ ها و گذرهای این محل در شب چیز دیگری است.
لبنان، پاریس آسیاست

مسجد حریری

طبق قانون اساسی این کشور رییس جمهور از مسیحیان انتخاب می شود، نخست وزیر از سنیان و رییس مجلس از شیعیان. رفیق حریری نخست وزیری بود که چندین سال پیش جانش را در حمله ای تروریستی از دست داد و حالا زیباترین و مرکزی ترین مسجد پایتخت لبنان به نام اوست. البته سعد حریری فرزندش امروز بعد از سال ها به جای پدر انتخاب شده. قبر رفیق حریری هم در جوار همین مسجد است و در گشت رایگان شهری شما را به این مکان خواهندبرد.
لبنان، پاریس آسیاست

متحف المشاهیر

لبنان دو موزه مهم دارد؛ موزه شمع و موزه مشاهیر. حتی اگر موزه شمع را ندیدید چیزی را از دست نداده اید هر چند مغازه های اطراف آنجا جان می دهند برای خرید سوغاتی و یادگاری اما این موزه یعنی موزه مشاهیر را ندیده برنگردید. وقتی افتتاح شد اولین در آسیا بود اما حالا نمونه های مشابهی دارد. مجسمه ها متحرک هستند و از پارافین هم ساخته نشده اند.

جنس آنها از سیلیکون است. از جلوی هر مجسمه ای که رد شوید حرکتی مربوط به زندگانی اش می کند؛ مثلا ام کلثوم ترانه عربی می خواند، ادیسون با لامپی در دست برایتان چراغ می زند و انیشتین با همان دو چرخه و موهای ژولیده معروفش سر تکان می دهد.
لبنان، پاریس آسیاست

می گویند اینقدر مشغول تحقیق و پرژوهش بوده که سالی سه بار فقط وقت می کرده حمام برود. بلیت ورودی این موزه حدود ۲۰ هزار تومان می شود.

قلعه صور

رفتن به این مکان که انگار برادر تخت جمشید است جزو گشت های روتین نیست. خودتان باید بروید و البته 80 کیلومتر هم با بیروت فاصله دارد. این مسافت را که به سمت جنوب لبنان بروید به شهر صور و این قلعه می رسید با یک بلیت ورودی 25 هزار تومانی. تاریخ تعاطی تمدن های مختلف در بنای این قلعه قابل مشاهده است. از رومیان و بیزانس ها تا یونانیان و...
لبنان، پاریس آسیاست

غار جعیتا

از مرکز بیروت که راهی جاده های کوهستانی شرق شهر شوید به منطقه جعیتا می رسید. در گشت رایگان شهری شما را به اینجا می برند منتها بلیت ورودی غار و بلیت تله کابین به عهده خودتان است. با یک سفر دو دقیقه ای تله کابین شما را به ورودی غار می رساند؛ غاری دوطبقه که در طبقه پایین آب جریان دارد و قابل تردد نیست اما از راهروهای بالایی می توانید آنجا را ببینید. راستی مجسمه مرد زمان در ابتدای غار به شما خوشامد خواهدگفت.
لبنان، پاریس آسیاست
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلطان

      ما مدعی هستیم که مهد تمدن هستیم ولی این توهمی بیش نیست! لبنانی که چندین سال است توجنگه از ایران ما زیباتر ومردمانی بافرهنگ تر دارد.

    • بدون نام

      چه جالب. از بچگی توی تلوزیون نمایی که از لبنان بهمون نشون دادن کشته و زخمی و آوار و مناطق جنگ زده بوده.
      چقدر لبنان با اون چیزی که بهمون معرفی شده متفاوته

    • بدون نام

      پس پول ملت توی آبادانی این کشور صرف میشه
      دستتون درد نکنه
      ماها که مشکلی نداریم
      همه چی امن و امان!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج