۴۵۹۵۴۸
۱۲ نظر
۵۰۰۷
۱۲ نظر
۵۰۰۷
پ

سقف حقوق مدیران و کارکنان مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که مجموع ناخالص دریافتی حقوق ماهانه مقامات، مدیران و کارکنان دستگاه‌ها حداکثر ۲برابر حداکثر حقوق و مزایای مستمر قابل پرداخت به کارکنان مشمول قانون مدیریت است.

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان در نشست علنی امشب (۲۲ دی) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی مواد ارجاعی لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور از کمیسیون تلفیق با ماده ۳۸ با ۱۶۳ رأی موافق، ۱۸ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر موافقت کردند.

براساس مصوبه مجلس، مجموع ناخالص دریافتی ماهانه مقامات و مدیران و کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده ۵ و ۳۵ قانون مدیریت خدمات کشوری از همه دستگاه‌های موضوع ماده ۳۵ مذکور، حداکثر ۲ برابر حداکثر حقوق و مزایای مستمر قابل پرداخت به کارکنان موضوع تبصره ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری می‌باشد.

طبق تبصره یک این ماده، شورای حقوق و دستمزد می‌تواند با پیشنهاد رؤسای قوا، وزرا یا معاونان رئیس‌جمهور که ریاست دستگاه‌های اجرایی را به‌عهده دارند، برای مشاغل تخصصی در واحدهای عملیاتی و مناطق مرزی و محروم حداکثر ۳۰ درصد علاوه بر سقف مقرر در این ماده منظور نماید.

در تبصره ۲ مصوب شد که فوق‌العاده اشتغال کارکنان و مدیران مشاغل در خارج از کشور نیز مأموریت‌های خارج از کشور از حکم مندرج در این ماده مستثنی بوده و تابع قوانین مربوطه باشد.

همچنین طبق تبصره ۳ مقرر شد علاوه بر پرداخت‌های فوق، پرداخت عیدی موضوع قانون نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت مصوب ۱۳۷۴.۱۰.۲۰، پرداخت‌های قانونی در زمان فوت، از کار افتادگی، بازنشستگی یا ازدواج طبق قوانین و مقررات مورد عمل در مورد کارکنان تابع قانون مدیریت خدمات کشوری و اعطای نشان‌های دولتی بر طبق قوانین و مقررات مصوب، درباره مشمولین این قانون امکان‌پذیر است.

در تبصره ۴ مقرر شد هرگونه پرداخت مازاد بر وجوه موضوع این ماده تحت هر عنوان و از هر منبع اعتباری از جمله اعتبارات خارج از شمول قانون دیوان محاسبات عمومی درآمدهای اختصاصی، اعتبارات متفرقه و اعتبارات در اختیار و اعتبارات موضوع ماده ۲۱۷ قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره یک ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده و اعتبارات مربوط به کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی و اعتبارات مربوط به بیمه و گمرک جرم محسوب و پرداخت‌کننده به جزای نقدی معادل ۲ تا ۴ برابر وجوه پرداخت شده یا انفصال از خدمات دولتی و عمومی به‌مدت ۶ ماه تا ۲ سال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود. دریافت‌کننده نیز علاوه بر ردّ وجوه مازاد در صورت اطلاع از غیرقانونی بودن مبالغ دریافتی به جزای نقدی حداکثر ۲ برابر وجوه مازاد دریافتی محکوم می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب حقوقهای نجومی به خزانه مسترد شد یا نه

    • بدون نام

      چرا انقدر به مدیر و وزیر ناکارآمد حال میدین حقوقش رو مثل بقیه کنید حالش جا بیاد معنی بازنشستگی و بیکاری نداری و مستاجری رو بفهمه

    • محمدی

      حقوق خد متگزارها اموزش وپرورش وضع بدی از نظر حقوق دارند لطفا برسی

      کنید

    • بدون نام

      دروغه

    • بدون نام

      الحمدلله. این از مدیران. یک فکری هم برای وحدت رویه در پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان دفاتر مختلف دولتی و خصوصا بانکها بفرمایید.

    • احمد

      خوبه البته اگه راه تازه ای برای دورزدن قانون کشف نشه چون کلا اکتشافات خلاف قانون ما بینظیره

    • عدالت

      بیچاره کارگران واقعا به گدایی افتادم سال نو رو باید با دعوا وبحث با خانواده شروع کنم واقعا موندم امیوارم کارگران توانتخابات بعدی به روحانی رای ندند

    • بی نام

      حقوق کارکنان قراردادی هواشناسی با مدرک فوق لیسانس به یک تومان نمیرسه، یک درصد از این نجومیها کم کنید به این قراردادیهای فلک زده بدید تا شرمنده زن وبچهاشون نشن

    • بدون نام

      حداکثر حقوق و مزایای مستمر قابل پرداخت به کارکنان موضوع تبصره ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری چقدره ؟

    • بدون نام

      خیلی از سازمانهای دولتی هستند که حقوق شان مستقل و تابع نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت نیست.
      کارمندان شرکتهای زیر مجموعه وزارت نفت و وزارت صنعت مثل سازمان ایدرو و و ایمیدرو 3 تا 4 برابر کارکنان نظام هماهنگ میگیرن

    • رحیمی

      واقعآ حقوق خدمتگزارهای آموزش وپرورش افتضاحه دولت داری ظلم میکنه بخدا. حقوق تمام خدمتگزاره تمام شیفت هم اینقدرکمه که من چند بار به شوهرم پیشنهاد دادم استعفا بده وب ره کارگری بکنه بهتر زندگیمان واقعآ بدم بگذره.

    • گم نام

      خدایا ما که بی کار هستیم و جایی به ما کار نمیدند چه خاکی تو سرمون بریزیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج