جاباما
۴۵۹۶۵۲
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

انگشتر تدبیر هاشمی در دستان روحانی

یک عکس، یک نگاه، یک نگاه نافذ، نگاهی که غم تنهایی در آن موج می‌زند. رئیس‌جمهور این روزها داغ دار است. او بیش از هر مسئول اجرایی به رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام نزدیک بود.

روزنامه آرمان - احسان اسقایی: یک عکس، یک نگاه، یک نگاه نافذ، نگاهی که غم تنهایی در آن موج می‌زند. رئیس‌جمهور این روزها داغ دار است. او بیش از هر مسئول اجرایی به رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام نزدیک بود؛ نزدیک که نه، بلکه حمایت آن مردم بزرگ و تاریخ ساز ایران بود که امروز روحانی را برکرسی ریاست قوه مجریه نشانده است، تصمیمی که موجب شد شرایط ایران تغییرکند، امید به آینده‌ای روشن در دل مردم ایران هویدا شود و سایه سیاه و نکبت جنگ از ایران زمین دور شود. اردیبهشت ۹۲ بود که خبری عجیب و غیر منتظره مردم ایران را شوکه کرد.
آیت‌ا...‌هاشمی رفسنجانی، شناسنامه انقلاب ردصلاحیت شد؛ خبری که تاثیر زیادی بر شرایط سیاسی ایران گذاشت. تمام تحولخواهان ایران زمین که دل درگرو آیت‌ا...‌هاشمی داشتند، مسخ شده بودند. هیچ فردی نمی‌دانست چه کار باید بکند و چه تصمیمی بگیرد. برخی امید به تایید صلاحیت آیت‌ا.... داشتند، امیدی که بعد از چند روز به یاس و نا امیدی تبدیل شد، اما مرد شناخته شده وتاثیرگذار در معادلات سیاسی ایران تسلیم نشد و از نزدیک ترین فرد به خود یعنی حسن روحانی«شیخ دیپلمات» حمایت کرد، حمایتی که با تاکید بزرگان اصلاحات به رویشی مردمی تبدیل شد و ۲۲خرداد۹۲ برگ جدیدی به همت آیت‌ا...‌هاشمی رفسنجانی ورق خورد؛ برگی که ورق نخوردن آن شاید موجب می‌شد که ایران وارد دوران پرتنشی با غرب شود، اما تدبیر‌هاشمی وخواست مردم ایران بازی را تغییر داد.
آینده‌ای سخت برای روحانی
درمعروف‌ترین تصویری که درحرم امام(ره) و در زمان تدفین آیت‌ا...‌هاشمی از چهره حسن روحانی منتشر شده است، او سعی دارد غم و اندوه درون خود را از این واقعه به نمایش نگذارد. اما نگاه به عمق چهره او نشان می‌دهد که روحانی نگران است. روحانی کوهی استوار در حمایت از خود از دست داده است. آیت‌ا... همیشه و همواره سپر دفاع روحانی بود. هجمه‌های روزانه تندروها به آیت‌ا... بعد از در قدرت قرار گرفتن روحانی افزوده شد. تندروها هرچند در طول مذاکرات و اجرای برجام و موارد دیگر روحانی را هدف گرفته بودند، اما هدف اصلی آنها تنها روحانی نبود. آنها از هجمه به دولت روحانی یک هدف مهم داشتند و آن تخریب بیش از گذشته شناسنامه انقلاب بود.
انقلاب ندیده‌ها چنان به دولت روحانی هجمه می‌کنند که گویا صاحبان اصلی انقلابند و انقلاب به دست آنها پایه گذاری شده است، اما به هر صورت این روزها دیگرآیت‌ا... اکبر‌هاشمی رفسنجانی نیست که سپر بلای روحانی شود. این روزها تند روها در انتظارند غبار مرگ آیت‌ا... بر زمین بنشیند تا بهانه‌ای یافته و حملات خود را به دولت روحانی افزایش دهند. بهانه‌ای که هر مقدار به پایان سال و آغاز رقابت‌های انتخاباتی نزدیک می‌شویم به مراتب بیشتر می‌شود. این روزها روحانی تنهاست، تنها‌تر از هر زمانی و خود را آماده می‌کند که از گردنه‌‌‌های صعب العبور زیادی عبور کند؛ گردنه‌ای با شیب زیاد و پراز سنگلاخ و گل و لای که هر روز هم در حال افزایش است.
انگشتر تدبیر‌هاشمی در دستان روحانی
این روزها شیخ حسن روحانی به علت اینکه پدر معنوی خود و دولتش را از دست داده، بیش از هرکسی احساس بی‌پناهی می‌کند. اما او درس آموخته مکتب آیت‌ا...‌هاشمی است و انگشتر تدبیر و سیاست‌ورزی درعالم سیاست ایران را از اکبر‌هاشمی بهرمانی به ارث برده است. او اهل تدبیر است؟ تدبیری توامان با امید. بدون شک روحانی در مقابل هرگونه هجمه صبور خواهد بود. صبر بزرگ‌ترین اندوخته مکتب آیت‌ا...‌هاشمی است؛ صبری که روحانی می‌داند باید به آن تکیه کند و وارد زمین بازی چیده شده تندروها نشود.
بعد از‌هاشمی، مخالفان آن‌قدر به دولت روحانی هجمه خواهند کرد که از کوره به در آید و وارد زمین بازی طراحی شده آنها شود تا در آن زمین بازی بتوانند روحانی را قبل از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری مجاب به کناره گیری از انتخابات کنند. درنتیجه روحانی آرام وصبور سعی خواهد کرد از هرگونه تنش در شرایط فعلی کشور به مانند سه سال گذشته دوری کند و به آرامی وارد مرحله انتخابات ریاست جمهوری شود البته روحانی یک امتیاز بزرگ به دست آورده است. روز تشییع پیکر آیت‌ا...‌هاشمی تمامی نیروهای تحولخواه در این مراسم شرکت کردند.
بنا به آمار رسمی و غیر رسمی بیش از سه میلیون نفر از اقشار مختلف در این مراسم حاضر شدند. در حرم امام(ره) جایی برای سوزن انداختن نبود. گویا آن روز بود که بنیانگذار انقلاب اسلامی را به خاک می‌سپردند. فوت ناگهانی شناسنامه انقلاب همه افرادی را که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند و تحولخواهانی که در مدت سه سال گذشته از روحانی دلسرد شده‌اند متحد خواهد کرد زیرا روحانی نماد مکتب‌هاشمی در سپهر سیاسی ایران است. اگر این یگانگی حفظ شود که به نظر می‌رسد حفظ خواهد شد آرای روحانی از دل چپ و راست در اردیبهشت۹۶ خواهد خروشید و روحانی با بالاترین رای حتی بدون حضور آیت‌ا...‌هاشمی رفسنجانی، رئیس‌جمهور ایران خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فارسی

      روحانی را قالب دیگری از هاشمی می دانیم مرد صبور لحظه های سختی که به یاد داریم کسی را چون او نمی دانیم

    • محمد

      من ازطرفداران جدی دکتر احمدی نژادهستم .این بی انصافیست که هاشمی راباروحانی تشبیه کنید هاشمی هزار برابر روحانی برای کشور خدمت کرده اما از روحانی ...

    • بی نام

      چقدر سیاه نمایی
      بگدارید خودش مظلوم نمایی کنه مشک ان است که ببوید نه انکه عطار بگوید ا ز کوزه همان برون تراود که دراوست
      مردم خودشان قضاوت میکنند خیلی دیر نیست شتاب نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج