۴۵۹۷۴۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

۱۵+۱ نکته از دیدار پیکان - گسترش

دو تیم پیکان و گسترش فولاد تبریز ظهر پنج شنبه از ساعت ۱۵ در دومین دیدار هفته اول دور برگشت در ورزشگاه شهدای شهر قدس برابر هم قرار خواهند گرفت.

ورزش سه: پس از چند هفته وقفه مسابقات لیگ برتر با دیدار صنعت نفت آبادان و صبای قم پیگیری شد و در دو روز آینده نیز این مسابقات پیگری خواهد شد. در یکی از این دیدارها دو تیم گسترش فولاد تبریز و پیکان تهران برابر هم قرار خواهند گرفت. پیکان در این دیدار به دنبال ادامه روند خوب خود می باشد و تیم گسترش هم به دنبال حفظ روند صعودی خود.

۱- تیم پیکان نیم فصل اول را با کسب ۲۵ امتیاز در رتبه چهارم به پایان رساند و تیم گسترش فولاد که در هفته های آخر نیم فصل رشد خوبی را تجربه کرد، در نهایت با کسب ۲۰ امتیاز در رتبه نهم جای گرفت.

۲- تیم گسترش فولاد تبریز پس از پایان هفته دهم جلال چراغپور را به کادر فنی خود اضافه کرد. این تیم تا این هفته صاحب ۶ تساوی، ۱ پیروزی و ۳ باخت شده بود ولی پس از اضافه شدن چراغپور آن ها از ۵ دیدار باقی مانده نیم فصل اول صاحب ۳ پیروزی و ۲ تساوی شدند.

۳- تیم پیکان از ۱۵ دیدار نیم فصل اول صاحب ۶ پیروزی، ۷ تساوی و ۲ شکست شد. این تیم ۱۸ بار برابر حریفان خود گلزنی کرد و ۱۵ مرتبه دروازه خود را باز شده دید، تا با تفاضل گل ۳+ دیدارهای نیم فصل را به پایان برساند. تیم گسترش فولاد نیز در مجموع نیم فصل اول را با ۴ پیروزی، ۸ تساوی و ۳ شکست کار خود را به پایان رساند. آن ها طی ۱۵ دیداری که به میدان رفتند ۱۳ بار گلزنی کردند و ۱۱ بار گل خوردند.

۴- پیکان که در لیگ شانزدهم به مسابقات لیگ برتر صعود کرده بود، موفق شد بهترین نتایج یک تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر را طی ۷ سال اخیر تا پایان نیم فصل تجربه کند.

۵- تیم گسترش فولاد تبریز به همراه تراکتورسازی تبریز دومین خط دفاعی برتر لیگ را تشکیل داده است و تیم پیکان ۱۸ بار گلزنی کرده است که با صدرنشین جدول یعنی پرسپولیس یکی است.

۶- مجید جلالی فصل گذشته همراه با تیم سایپا فصل را با رتبه نهم و کسب ۴۰ امتیاز به پایان برد. مدیران تیم سایپا در پایان فصل تصمیم به برکناری سرمربی خود گرفتند و جلالی به پیکان وارد شد. در مقابل تیم گسترش فولاد که این فصل را هم با کمالوند ادامه می دهد در لیگ پانزدهم در فاصله یک قدمی سایپا و در رتبه دهم، فصل را با ۳۹ امتیاز در رتبه دهم به پایان رساند.

۷- فراز کمالوند و مجید جلالی فصل گذشته دو مرتبه به عنوان سرمربی تیم‌های گسترش فولاد و سایپا برابر هم قرار گرفتند که دیدار رفت در کرج بدون گل به پایان رسید و در دیدار برگشت شاگردان مجید جلالی موفق شدند با یک گل حریف خود را شکست دهند. جالب اینکه رویارویی این دو مربی در فصل پانزدهم نیز در اولین دیدار فصل بود.

۸- دیدار رفت این دو تیم در چارچوب مسابقات لیگ برتر در دوره شانزدهم نیز با تساوی بدون گل پایان یافت تا تداعی کننده دیدار این دو مربی در اولین دیدار فصل پانزدهم باشد که طی آن سایپا و گسترش به تساوی دست یافتند.

۹- در فاصله نقل و انتقالات نیم فصل، فراز کمالوند با جدایی محمدرضا خلعتبری و محسن حمیدی از جمع بازیکنان خود موافقت کرد و با اضافه کردن محمد اوسانی، محمد نصرتی و محمدرضا خرسندنیا تیم خود را تقویت کرد.

۱۰- در مقابل تیم پیکان که نتایج خوبی را در نیمه اول فصل به دست آورد، تغییر چندانی را در تیم خود تا اینجا ایجاد نکرده و تنها مهران موسوی در پست هافبک تدافعی به این تیم اضافه شده است. البته آرش برهانی از این تیم جدا شده و قرار است به زودی یک مهاجم کامرونی جایگزین او شود.

۱۱- دو تیم نفت تهران در مجموع تاکنون سه بار به مصاف هم رفته اند که دو تساوی و یک پیروزی برای گسترش فولاد سهم این دو تیم بوده است. سه گل در سه دیدار گذشته به ثمر رسیده که مگنو باتیستا و مهرداد بایرامی برای گسترش گلزنی کرده اند و احمدی جمشیدیان برای تیم پیکان.

۱۲- محمد ابراهیمی که اکنون در تیم تراکتورسازی توپ می زند در فصل ۹۴-۹۳ در ترکیب گسترش فولاد برابر پیکان قرار گرفت که در این دیدار دو کارته شد و از از زمین اخراج شد.

۱۳- تیم پیکان در اردوی تیم ملی بازیکنی را نداشت و از تیم گسترش فولاد داریوش شجاعیان و مسعود ابراهیم زاده به اردوی تیم ملی فراخوانده شدند. البته لئون هایراپتیان مدافع چپ تیم پیکان ، معمولا به اردوی تیم ملی ارمنستان دعوت می شود.

۱۴- فرهاد کاظمی چهره تاثیرگذار دو تیم در سال های گذشته بوده است. پیکان تاکنون چهار بار به لیگ برتر صعود کرده است، که ۳ مرتبه ی آن با فرهاد کاظمی بوده است و گسترش فولاد تبریز در مهم ترین اتفاق تاریخ خود با فرهاد کاظمی به فینال مسابقات جام حذفی راه یافته است. البته آن ها در فینال در مجموع دو دیدار مغلوب پرسپولیس شدند.

۱۵- یکی از نکات جالب این دو تیم پس از پایان مسابقات دور رفت این است که هر دو تیم به نوعی درگیر عدد ۷ می باشند. تیم پیکان با کسب ۲۵ امتیاز تنها ۷ امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و تیم گسترش با کسب ۲۰ امتیاز تنها ۷ امتیاز با حریم سقوط که تیم چهاردهم جدول است، فاصله پیدا کرده است.

۱۵+۱. لوسیانو پریرا برزیلی و گادوین منشا نیجریه ای دو مهاجم زهردار دو تیم به حساب می آیند. پریرا تاکنون ۷ بار برای تیم خود گلزنی کرده است و منشا ۶ بار؛ دو بازیکنی که در دیدار فردا بیشترین توجه برای گلزنی را به خود جلب خواهند کرد.

ترکیب احتمالی پیکان:

رحمان احمدی، امیرحسین صادقی، سیاوش یزدانی، علی حمودی، هاراپتیان، صادق بارانی، ماهان رحمانی، سیامک نعمتی، ابوالفضل ابراهیمی، گادوین منشا و مرتضی آقاخان.

ترکیب احتمالی گسترش فولاد:

فرناندو دخسوس، مرتضی اسدی، بابک حاتمی، سیدمحسن حسینی، مصطفی اکرامی، مگنو باتیستا، علیرضا نقی زاده، داریوش شجاعیان، مسعود ابراهیم زاده، رضا خالقی فرو لوسیانو پریرا.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج