۴۵۹۷۹۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

امارات کاهش تولید نفت را زیر سوال برد

پایگاه خبری پلاتس انگلیس اعلام کرد، همزمان با شروع کاهش تولید اوپک، تولیدکنندگان متعهد شده اند کاهش موردنیاز را انجام دهند اما هنوز زود است این مساله مطرح شود که آیا این توافق پس از اتمام دوره ۶ ماهه خود تمدید خواهد شد؟

خبرگزاری ایرنا: پایگاه خبری پلاتس انگلیس اعلام کرد، همزمان با شروع کاهش تولید اوپک، تولیدکنندگان متعهد شده اند کاهش موردنیاز را انجام دهند اما هنوز زود است این مساله مطرح شود که آیا این توافق پس از اتمام دوره ۶ ماهه خود تمدید خواهد شد؟

این پایگاه خبری انگلیسی همزمان با شروع کاهش تولید اوپک به نقل از سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات متحده عربی در ابوظبی آورده است : کشورهای تولیدکننده نفت عضو شورای همکاری خلیج فارس(GNN) - شامل بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی- باید همگی شروع به صحبت با مشتریان خود در مورد کاهش حجم تولید شروع کنند.

وی با اشاره به اینکه مشتریان انتظار کاهش تولید را دارند، اضافه کرد: گفت وگو با آنان در این زمینه این اطمینان را می دهد که کاهش تولید بی تردید اجرا می شود.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست رسمی سی ام نوامبر (دهم آذرماه) در وین برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کم کردن از مازاد عرضه نفت در بازارها به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.

جمهوری اسلامی ایران تا رسیدن سطح تولید به میزان پیش از تحریم، از اجرای این توافق مستثنی شد.

براساس این توافق، قرار است اوپک یک میلیون و ٢۰۰ هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد. این قرارداد از آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی (دوازدهم دی ماه) به مدت ۶ ماه اجرا می شود.

اوپک همچنین موفق شد دهم دسامبر (بیستم آذرماه)، تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، سودان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد.

این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش ۶۰۰ هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند. این نخستین توافق اوپک و غیراوپک از سال ۲۰۰۱ میلادی تاکنون بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج