۴۶۰۵۹۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

از تورج منصوری و فرهاد توحیدی تقدیر می‌شود

بزرگداشت دو سینماگر در افتتاحیه جشنواره فجر

در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از فرهاد توحیدی فیلمنامه نویس و تورج منصوری فیلمبردار سینمای ایران به پاس یک عمر فعالیت هنری تجلیل به عمل خواهد آمد

وب سایت آی سینما: در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از فرهاد توحیدی فیلمنامه نویس و تورج منصوری فیلمبردار سینمای ایران به پاس یک عمر فعالیت هنری تجلیل به عمل خواهد آمد. به جز منصوری و توحیدی در افتتاحیه جشنواره امسال برای دو سینماگر دیگر بزرگداشت برگزار خواهد شد که نام آنها هنوز اعلام نشده است.
بزرگداشت دو سینماگر در افتتاحیه جشنواره فجر

همچون سال‌های گذشته در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر امسال هم قرار است از برخی سینماگران با سابقه تجلیل به عمل آید. روابط عمومی جشنواره فجر، نام دو سینماگری را که امسال برای آنها بزرگداشت برگزار خواهد شد را اعلام کرد. فرهاد توحیدی و تورج منصوری که سال‌ها در زمینه‌های فیلمنامه نویسی و فیلمبرداری آثار سینمایی فعالیت داشته‌اند دو تن از چهار سینماگری هستند که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برای آنها مراسم بزرگذاشت برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی جشنواره فجر، اسامی دو هنرمند دیگر که در این بخش مورد تجلیل قرار می‌گیرند، در آینده اعلام خواهد شد.

فرهاد توحیدی، متولد ۱۳۳۵، دانش‌آموخته رشته ادبیات دراماتیک است. او فعالیت هنری را در تئاتر و سینما سال ۱۳۵۵ آغاز و اوایل دهه ۶۰ به طور حرفه‌ای نگارش فیلمنامه را در سینما و تلویزیون ادامه داد. نگارش فیلمنامه‌های سینمایی همچون «مرد عوضی»،« مربای شیرین»، «دنیا»، «گاهی به آسمان نگاه کن»، «پاداش سکوت»، «توکیو بدون توقف»، «شهر موش‌ها۲»، «۵۰ کیلو آلبالو»، «امکان مینا» و... را در کارنامه دارد . این فیلمنامه نویس با سابقه دو مرتبه برای فیلم‌های «گاهی به آسمان نگاه کن» و «امکان مینا» نامزد سیمرغ بلورین شده است. از مسئولیت‌های توحیدی طی دهه‌های اخیر می‌‌توان به ریاست هیات مدیره خانه سینما و دبیری سیزدهمین و چهاردهمین جشن سینمای ایران اشاره کرد.

تورج منصوری، متولد: ۱۳۳۵، دانش‌آموخته سینما از دانشگاه اشلند ایالت اورگان آمریکاست. او فعالیت هنری را از سال ۱۳۵۰ با عكاسی شروع كرد و سپس در چند فیلم كوتاه تلویزیونی به عنوان دستیار كار كرد و چند فیلم كوتاه برای تلویزیون مشهد ساخت. منصوری از سال ۵۹ فیلمبرداری در سینمای کوتاه را آغاز کرد. از آثار شاخص او به عنوان مدیر فیلمبرداری می‌توان به «جاده‌های سرد»، «درمسیرتندباد»، «هامون»، «ابلیس»، «بانو»، «جنگ نفتكش‌ها»، «بلندی‌های صفر»، «چهره»، «نان وعشق و موتور۱۰۰۰»، «قارچ سمی»، «مهمان مامان»، «دست‌های خالی»، «آواز گنجشك‌ها»، «محاكمه در خیابان»، «دعوت»، «آینه‌های روبرو»، «جرم»، «گشت ارشاد»، «پل چوبی» و... اشاره کرد.

منصوری همچنین کارگردانی فیلم‌های سینمایی از جمله «هوای تازه»، «بازیچه»، «فرارمرگبار» و «انتخاب» را بر عهده داشته و از مسئولیت‌های مدیریتی‌اش در دهه‌های گذشته می‌توان به ریاست هیات مدیره و مدیرعاملی خانه سینما و ریاست انجمن فیلمبرداران سینمای ایران اشاره کرد. او در زمینه تهیه‌کنندگی و بازیگری نیز فعالیت داشته است. از آخرین کارهای او می‌توان به «ایران برگر»، «فصل نرگس»، «سینمانیمکت» اشاره کرد. منصوری برای «جاده‌های سرد» و «هامون» سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری را از جشنواره فجر دریافت کرده و بارها هم نامزد این جایزه شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج