۴۶۰۶۰۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

طنز؛ خبر ایرباسش...!

فریور خراباتی در روزنامه ایران نوشت:

خب به سلامتی و میمنت، با عرض شرمندگی و شرمساری، منت خدای را عزوجل، با اندوه فراوان، این پیوند مبارک و ورود نخستین هواپیمای به اصطلاح«ایرباس» را خدمت همه دلواپسان تسلیت و تهنیت عرض می‌کنیم.باور کنید واکنش‌ها به وارد شدن این هواپیماها طوری بوده که آدم نمی‌داند خبر آمدن آن را تبریک بگوید یا تسلیت عرض کند.از آن جهت که بالاخره همه ما قرار است سوار این هواپیماها شویم و استثنائاً با خطر سقوط از روی زمین بلند نشویم و از این منظر متأسفانه و رویم به دیوار و گلاب به روی‌تان قابل تبریک است. اما از آنجایی که دولت یازدهم در نهایت تعجب می‌آید و دستاوردی به این بزرگی را جلوی چشم ما و دلواپسان می‌آورد، بخش ناراحت‌کننده ماجراست. دولت می‌توانست به جای هواپیمای به این بزرگی، با پیچ و مهره تعامل اقتصادی و تجاری با جهان را آغاز کند.
هرچند هواپیماهایی که ما در گذشته داشتیم به این صورت بودند که اولاً برای حرکت و روشن شدن باید«ساسات» می‌کشیدیم و گاهی اوقات خلبان سرش را از پنجره بیرون می‌آورد و داد می‌زد: «مسافرای عزیز، هواپیما روشن نمیشه، بی‌زحمت یه دست بزنید، هول بدید!» بعد که مسافران هواپیما را هول می‌دادند و روشن نمی‌شد، یکی از مسافران نفس نفس زنان داد می‌زد و به خلبان ‌می‌گفت: «داداش بذار رو دنده دو!».یعنی شرایط هواپیماها به صورتی بود که در بازی کلاغ پر اگر کسی می‌گفت: «هواپیما پررر!» شما دستت را بالا می‌آوردی، می‌سوختی.
مسأله دیگر، بحث سقوط بود که استرسی که ما زمان پرواز با هواپیما داشتیم، برادران رایت در نخستین پرواز خود نداشتند؛ خب یک زمانی وزارت راه قصد داشت معاونت«سقوط آزاد» را در این وزارتخانه تأسیس کند که به عمر دولت قد نداد و دولت یازدهم سر کار آمد.به هرحال ایرباس وارد کشور شد، ما بدین وسیله این نکات را در مورد ورود شرمسارانه این هواپیما خدمت همه عزیزان گوشزد می‌کنیم؛
الف- از تولید«ایرباس وانت»، «ایرباس آر دی»، «ایرباس هاچ بک» بالاغیرتاً پرهیز کنید؛
ب- از زدن قفل فرمان، قفل پدال، روکش پشمی روی داشبورد و عکس فردین و آشواریا خودداری کنید،
ج- وزارت راه حتماً یک صافکار و نقاش را برای بررسی این ایرباس راهی کند تا خدای نکرده هواپیمای چپی و تمام رنگ به ما نفروخته باشند،
د- لطفاً همین الان آن اسفنج آبی روی درهای هواپیما را بکنید و پلاستیک روی صندلی‌ها را بردارید، همچنین از خلبان خواهش می‌کنیم که از گذاشتن روکش حصیری روی صندلی خود پرهیز کند.
در پایان لازم به ذکر است که ما تا به امروز پول سوار شدن توپولف را هم نداشتیم، خیلی تفاوت نمی‌کند که ایرباس وارد کنید یا هرچیز دیگر(این هم یک اظهارنظر دلواپس پسند!)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج