۴۶۰۹۳۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

رد ادعای بادامچیان درباره اسلحۀ ترور منصور

محمدمهدی عبدخدایی می‌گوید اسلحه‌ای كه حسنعلي منصور با آن به قتل رسيد، يك اسلحه روسی بود كه شهيد نواب صفوی نزد مهدی عراقی به امانت گذاشته بود و این مسأله ربطی به هاشمی رفسنجانی ندارد.

روزنامه قانون: محمدمهدی عبدخدایی می‌گوید اسلحه‌ای كه حسنعلي منصور با آن به قتل رسيد، يك اسلحه روسی بود كه شهيد نواب صفوی نزد مهدی عراقی به امانت گذاشته بود و این مسأله ربطی به هاشمی رفسنجانی ندارد.

بعد از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اسدالله بامچیان، قائم مقام حزب مؤتلفه با حضور در یک برنامه تلویزیونی به بازگو کردن موضوعی پرداخت که پیش از این تاکنون اینگونه مطرح نشده بود. بادامچیان مدعی شد: «‌بعد از قضایای ۱۵ خرداد به این نتیجه رسیدیم که به جهاد مسلح نیاز داریم و توانستیم ۷ سلاح کمری با ۷ فشنگ تهیه کنیم. یکی از این اسلحه‌ها که حسن علی منصور، نخست وزیر رژیم شاه و تصویب کننده لایحه حقارت بار «کاپیتولاسیون» را به درک واصل کرد، توسط آقای هاشمی رفسنجانی به نیروها داده شد. تا زمانی که آقای هاشمی زنده بود، قرارمان نبود که فاش کنیم ایشان این اسلحه را دادند».

رد یک ادعا

همزمان با انتشار این اظهارات بادامچیان، رسانه‌های گروهی و برخی جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی واکنش‌هایی را نشان دادند و دفتر او نیز در واکنشی سریع این ادعا را رد کرد. در توضیحات دفتر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده بود: «در پی رحلت جانسوز مجاهد نستوه و مبارز شادروان حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در این اواخر توسط برخی اشخاص در نقل فرازی از سوابق مبارزاتی آن یار سفر کرده در زمان حکومت ستمشاهی، ذکر شده است که اسلحه ترور حسنعلی منصور توسط ایشان تهیه و در اختیار جمعیت فداییان اسلام قرار گرفته است. درصورتی که براساس مستندات موجود و نقل خاطرات خود آن عالم ربانی، این موضوع مستند نبوده و صحت ندارد».

نواب،صاحب اصلی اسلحه

این دوگانگی اظهارات ما را برآن داشت تا برای روشن شدن این حواشی به سراغ محمدمهدی عبدخدایی از اعضای تشکیلات فداییان اسلام برویم. عبدخدایی در گفت‌وگو با «قانون» و در واکنش به سؤال خبرنگار ما، اظهار کرد: من در متن این ماجرا نیستم اما زمانی که من از زندان آزاد شدم، (شهید) مهدی عراقی به دیدن من آمد و به بنده پیشنهاد همکاری دادند، من در پاسخ مرحوم عراقی گفتم: آقا مهدی (عراقی)، اگر من را دو تا شلاق بزنند همه شما را معرفی می‌کنم؛ من نیستم! من هشت سال زندان کشیدم دیگر نمی‌خواهم وارد این جریانات شوم! ایشان گفتند پس می‌خواهید چه کار کنید؟ به او گفتم می‌خواهم رکوع و سجود کنم. گفت این دیگر چه صیغه‌ای است؟ پاسخ دادم می‌خواهم بروم زن بگیرم و بچه‌دار شوم و بعد از آن سجود کنم. خلاصه که من با آن‌ها نرفتم.

اما به گفته روزنامه‌های آن موقع مرحوم مهدی عراقی اعتراف کرده که اسلحه‌ای که حسنعلی منصور با آن به قتل رسیده یک اسلحه روسی است که شهید نواب صفوی نزد مهدی عراقی به امانت گذاشته بود. مهدی عراقی این موضوع را در آن زمان مطرح کرد و سند این موضوع در روزنامه‌های آن زمان موجود است. حال امروز گفت‌های آقای بادامچیان تا چه میزان سندیت دارد و اینکه ایشان تا چه میزان در متن ماجرا حضور داشته‌اند را من نمی‌دانم! اشاید مرحوم عراقی این موضوع را از این بابت مطرح کرده است که نواب صفوی شهید شده و کسی روی شهید تحقیق نمی‌کند.

نیت نامبارک یک ادعا

مشخص نیست اسد‌الله بادامچیان که حزب متبوعش در این روزهای آخر عمر آیت‌الله هاشمی با وی رابطه خوبی نداشت، چرا این اداعا را بلافاصله بعد از رحلت او بیان می‌کند و در برابر تکذیبی که مجمع‌ تشخیص ارایه می‌دهد، اظهار نظری نمی‌کند. باید منتظر ماند و دید فرایند این اقدامات تا کجا ادامه خواهد یافت و بدون شک نیت‌هایی پشت اینگونه اظهارات پنهان است که فقط گذر زمان، آن‌ها را نمایان خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج