جاباما
۴۶۱۲۹۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

رستمی: به مردم نمی‌گویم به من رای دهند

مطابق با انتظار، نام کیانوش رستمی، وزنه‌بردار و قهرمان المپیکی کشورمان، در فهرست برترین وزنه‌برداران سال ٢٠١٦ قرار گرفت تا دوباره نام وزنه‌برداری ایران، بر سر زبان‌ها بیفتد.

روزنامه شرق: مطابق با انتظار، نام کیانوش رستمی، وزنه‌بردار و قهرمان المپیکی کشورمان، در فهرست برترین وزنه‌برداران سال ٢٠١٦ قرار گرفت تا دوباره نام وزنه‌برداری ایران، بر سر زبان‌ها بیفتد. روز گذشته سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با معرفی برترین‌های وزنه‌برداری در دو بخش زنان و مردان، از علاقه‌مندان به این رشته خواست که برای انتخاب برترین ورزشکار سال در این دو بخش رأی‌های خود را وارد کنند.

قدرت در دست زنان شرق آسیا

در بخش زنان شش وزنه‌بردار معرفی شده که همگی در آسیای شرقی هستند؛ یعنی نه نام وزنه‌برداری از آمریکا و آفریقا دیده می‌شود و نه وزنه‌برداری از اروپا. دو وزنه‌بردار از چین، دو وزنه‌بردار از تایلند، یک وزنه‌بردار از کره ‌شمالی و یکی هم از چین تایپه در این بخش معرفی شده‌اند. البته وزنه‌برداران آسیای شرقی در بخش مردان هم یک نماینده دارند: لونگ کینگ کوان که باید در کنار کیانوش رستمی وزنه‌بردار کشورمان برای بهترین وزنه‌بردار سال ٢٠١٦ شدن مبارزه کند. به غیر از این ورزشکار چینی و کیانوش رستمی، در این بخش چهار وزنه‌بردار دیگر هم معرفی شده‌اند: اسکار آلبیرو از کلمبیا، روسلان نورالدینوف از ازبکستان، نجات رحیموف از قزاقستان و لاشا تالاخادزه از گرجستان.

کیانوش برترین وزنه‌بردار سال ٢٠١٦ می‌شود؟

نکته‌ای که درباره این نظرسنجی وجود دارد این است که رأی‌دهندگان از مردم عادی هستند و یک وزنه‌بردار می‌تواند بیش از ده‌ها میلیون رأی بیاورد. با توجه به تجربه‌ای که ایرانی‌ها در نظرسنجی‌های مشابه دارند از همین حالا می‌توان کیانوش رستمی را برترین وزنه‌بردار سال ٢٠١٦ دنیا نامید. البته همان‌طور که همه ایرانی‌ها می‌توانند به کیانوش رأی بدهند این امکان در اختیار سایر کشورهای دنیا از جمله چینی‌ها وجود دارد که آنها هم با رأی بالا وزنه‌بردار خودی را به عنوان برترین وزنه‌بردار سال ٢٠١٦ انتخاب کنند. با‌این‌حال کیانوش رستمی، قهرمان المپیک ریو ٢٠١٦ در صحبت‌هایی که ایسنا منتشر کرده گفته نمی‌خواهد به ایرانی‌ها بگوید حتما به او رأی دهند. رستمی می‌گوید: «برای انتخاب‌شدن به عنوان بهترین وزنه‌بردار سال به مردم نمی‌گویم بروند به من رأی بدهند؛ زیرا دوست دارم خودشان هرکسی را که صلاح می‌دانند انتخاب کنند». رستمی درباره انتخاب‌شدن به عنوان یکی از کاندیداهای کسب عنوان بهترین وزنه‌بردار سال ٢٠١٦ بیان کرد: «هر وزنه‌برداری که در وزن خود بهترین بوده، برای کسب این عنوان انتخاب شده است، من نیز قهرمان المپیک شدم و توانستم رکورد جهان و المپیک را هم جابه‌جا کنم. امیدوارم اگر لایق هستم، انتخاب شوم در غیر این صورت، تلاش می‌کنم تا وزنه‌برداری لایقی شوم». او درباره اینکه شانس لاشا تالاخادزه هم برای کسب عنوان بهترین وزنه‌بردار سال ٢٠١٦ بالاست، گفت: «من چهار مدال جهانی و دو مدال المپیک کسب کرده‌ام و رکورددار جهان و المپیک هم هستم. دیگر کار بیشتری از دستم بر نمی‌آید. مردم باید انتخاب کنند و آنها به هرکسی که می‌خواهند رأی می‌دهند. تالاخادزه سنگین‌وزن خوبی است و توانست رکورد جهان را تغییر دهد؛ بااین‌حال اولین المپیکش بوده است. مردم هم علم ورزشی بالایی دارند و به این مسائل توجه می‌کنند. سال گذشته ایلیا ایلین توانست این عنوان را به دست آورد و من دوم شدم که واقعا حق ایلیا بود؛ چون وزنه‌بردار بزرگی است. امسال ایلیا نیست، اما تالاخادزه هست و باید ببینیم مردم دنیا و ایران چقدر ورزشکاران خود را دوست دارند و چه کسی را انتخاب می‌کنند».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج