جاباما
۴۶۲۱۲
۱۹۵ نظر
۵۱۰۷
۱۹۵ نظر
۵۱۰۷
پ

شاسی بلند لیفان X۶۰ ؛ پرچمدار چینی

اگر نگاهی اجمالی به سیر تکامل خودروسازان کره‌ایی داشته باشیم و مسیر صعودی آن‌ها طی دو دهه گذشته را بررسی کنیم، درخواهیم یافت که خودروسازان چینی هم همان راهی را می‌روند که کره‌ای‌ها در دهه ۹۰ و قرن جدید رفته‌اند.

شاسی بلند لیفان X60 ؛ پرچمدار چینی

مجله تخت گاز : اگر نگاهی اجمالی به سیر تکامل خودروسازان کره‌ایی داشته باشیم و مسیر صعودی آن‌ها طی دو دهه گذشته را بررسی کنیم، درخواهیم یافت که خودروسازان چینی هم همان راهی را می‌روند که کره‌ای‌ها در دهه ۹۰ و قرن جدید رفته‌اند.

مونتاژ، اقتباس و حتی کپی طرح و در نهایت طراحی استراتژی است که باعث شده امروز خودرویی مانند لیفان X۶۰ به عنوان یک خودروی نسبتا مناسب چینی وارد بازار شود. تست این خودرو در مسیری به طول حدود ۸۰۰ کیلومتر بهانه‌ای شد تا کمی در نوع نگرشمان نسبت به خودروسازان چینی تجدید نظر کنیم.

شاسی بلند لیفان X60 ؛ پرچمدار چینی

پرچمدار چینی

حسن سفر طولانی با یک خودرو، پی بردن به ریزه‌کاری‌های فنی و در کل رفتار آن در مواجهه با شرایط مختلف رانندگی و جاده‌ای است. پیش از پا گذاشتن در رکاب جاده نگاهی به طراحی ظاهری این خودرو می‌اندازیم. سبک طراحی لیفان ایکس 60 آشناست. اگر کمی به خطوط گرد و نرم بدنه دقت کنید شباهت‌هایی را با سانتافه و صد البته فولکس‌واگن توآرگ و تویوتا RAV4 خواهید یافت. البته حجم پردازی‌های بدنه اغراق آمیزتر از سانتافه است. در نمای روبه‌رو چراغ‌های بزرگ و زیبایی قرار دارند که در گوشه‌ها مانند گوشه‌های دو چشم کمی کشیده شده‌اند که نشان از دقت طراحان به جزئیات و ظرافت دارد.

جلوپنجره به سبک آئودی بلند و گسترده طراحی شده و حسی توام با قدرت را به بیننده القا می‌کند. در دو طرف سپر دو ورودی هوا قرار دارد که به نظر می‌رسد بیشتر در خودروهای اسپرت کوپه مورد استفاده است تا یک کراس‌آور شهری! پروژکتورها نیز در پایین‌ترین بخش سپر یعنی، زیر ورودی‌های هوا نصب شده‌اند که به دلیل ارتفاع کم در مسیرهای خارج از جاده باید دقت داشت آسیب نبینند.

یک صفحه فلزی هم در زیر سپر قرار دارد که در زمان ورود و خروج از شیب‌ها از برخورد سپر با سطح جلوگیری می‌کند. در نمای کناری یک خط یا حجم از زیر چراغ‌های جلو و کنار جلوپنجره آغاز می‌شود و با گذر از نمای جلو یک حجم زیبا دور گلگیر جلو تشکیل می‌دهد که با گذر از روی رکاب‌ها به دور گلگیر عقب هم می‌چرخد.

شاسی بلند لیفان X60 ؛ پرچمدار چینی

آینه‌ها بزرگ طراحی شده‌اند و در پشت آن‌ها نیز یک راهنمای بزرگ به چشم می‌خورد. به عقیده نگارنده تنها نکته منفی در نمای جانبی ایکس ۶۰، قطعات همرنگ بدنه است که قبل از ستون C و بین خط شانه و شیشه کابین عقب قرار دارد. چرا که به هیچ عنوان با زمینه تیره شیشه‌ها در تناسب نیست.

رینگ‌های ۱۶ اینچی ایکس ۶۰ نیز که تا حدوی شبیه به رینگ‌های فراری ۳۶۰ مودنا به نظر می‌رسد، در نمای جانبی دلربایی می‌کنند. نمای عقب این خودرو شاید حتی پویاتر از نمای جلو به نظر برسد. طراحان در نمای عقب توانسته‌اند در کمال سادگی طرحی ایجاد کنند که همانند بسیاری از هموطنانش خسته کننده نیست و در ضمن سبکی نسبتا اروپایی دارد. بیشترین امتیاز مثبت را در نمای عقب گرافیک مناسب چراغ‌ها می‌گیرد.

شاسی بلند لیفان X60 ؛ پرچمدار چینی

نمای داخلی؛ آرامش به سبک لیفان چینی!

نمای داخلی به سبک طراحی کره‌ای‌ها بی شباهت نیست، اما شباهتش به تویوتا RAV۴ ژاپنی انکار ناپذیر است. داشبورد ایکس ۶۰ را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد. در بالاترین قسمت دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع و کنترل سیستم صوتی خودرو قرار دارد. یک پله پایین‌تر دکمه‌های دوار تنظیم سیستم تهویه به صورت سه تایی نصب شده و در پایین‌ترین بخش هم شیفتر گیرباکس جا خوش کرده است. دسته دنده نیز خوش دست و فواصل حرکتی آن کوتاه است که سبب کاهش زمان تعویض دنده و مانع از اتلاف گشتاور موتور می‌شود.

ارگونومی اتاق هر چند در حد خودروی مثل تویوتا RAV۴ نیست اما راضی کننده به نظر می‌رسد و کاملا بر هموطنش MVM X۳۳ می‌چربد. کارکرد تنظیمات سیستم تهویه خودرو به دلیل قرارگیری در محل مناسب، به سهولت انجام می‌گیرد. اما دکمه‌های تنظیم سیستم صوتی کمی دور از دسترس است و اگر روی صندلی راحت آن خوش نشسته باشید، باید برای تنظیم سیستم صوتی خودرو، کمی به سمت جلو حرکت کنید. که البته این مشکل با نصب ادوات تنظیم بر روی فرمان از سوی سازنده تا حدودی مرتفع خواهد شد و بدین ترتیب فضای بزرگ وسط فرمان هم به نحوی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما جذاب‌ترین بخش کابین نورپردازی آبی ملایمی است آرامش را بر کابین ایکس ۶۰ حکمفرمايي می‌کند. نورپردازی صفحه کیلومتر هم آبی رنگ است تا با نورپردازی کابین در تناسب باشد. دورشمار موتور بزرگ‌ترین دایره را در میان نشان دهنده‌ها به خودش اختصاص داده و این بزرگی بی دلیل نیست، چراکه این نشان‌دهنده استوانه‌ای در وسط میزبان سرعت سنج نیز هست که به سبک خودروهای اسپرت به‌صورت دیجیتال سرعت را نشان می‌دهد و هرچند مدرن است اما هنوز نپخته و خام به نظر می‌آید. صندلی‌ها نیز برای سه سرنشین کافی به نظر می‌رسند.

به دلیل اینکه این خودرو به‌صورت تک دیفرانسیل و محور محرک جلو ساخته شده است تونل عبور گاردان در وسط خودرو وجود ندارد که این نکته سبب می‌شود در سفرهای کوتاه حتی سه نفر هم در کابین عقب راحت باشند. در کل وقتی داخل خودرو قرار می‌گیرید در می‌یابید که کابین جادارتر از آن چیزیست که از بیرون به نظر می‌رسد.

شاسی بلند لیفان X60 ؛ پرچمدار چینی

X۶۰ چه در چنته دارد؟!

دیگر زمان آن رسیده بود که موتور ۱۳۳ اسب بخاری X۶۰ را وارد گود کنیم. موتور بسیار آرام روشن می‌شود. برای شنیدن صدای آن باید دور موتور را بالا برد اما ECU فقط تا دور موتور ۴۰۰۰ اجازه این کار را به شما می‌دهد! دلیلش هم این است که هیچ دنده‌ای در گیرباکس درگیر نیست و انژکتورها در حالت خلاص بودن گیرباکس در دور ۴۰۰۰ کات آف می‌کنند تا به موتور آسیب نرسد.

با حرکت دادن شیفتر، دنده یک به نرمی در دل گیرباکس جای می‌گیرد و خودرو به آرامی شروع به حرکت می‌کند. در زمان حرکت به دلیل نرمی پدال کلاچ در رها کردنش باید دقت کرد تا خودرو حرکت ناگهانی نداشته باشد اما باید گفت این نرمی در عبور از ترافیک کمی از خستگی شما می‌کاهد.

موتور این خودرو با حجم دقیق ۱۷۹۴ سی‌سی می‌تواند در دور ۶۰۰۰ هزار ۱۳۳ اسب بخار قدرت تولید کند. البته به محض رسیدن دور موتور به ۴۲۰۰ RPM، ۱۶۸ نیوتن متر گشتاور نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. این موتور دو میل سوپاپ در سرسیلندر دارد و ۱۶ سوپاپ هم که به صورت متغیر باز و بسته می شوند (VVT ) نقش مجراهای تنفسی آن‌ را ایفا می‌کنند. سیستم جرقه‌زنی هم به‌صورت چهار کوئل مجزا برای هر سیلندر است که در این سیستم دیگر نیازی به دلکو و یا کوئل دوبل نیست و برای هر سیلندر یک کوئل وجود دارد. با توجه به نسبت تراکم ۱۰ به یک موتور بهتر است از بنزین سوپر برای آن استفاده کنید. اما اگر باک ۵۵ لیتری آن را با بنزین معمولی هم پر کنید موتور دچار مشکل نمی‌شود.

با ورود به مسیرهای خارج از شهر و حرکت درون پیچ‌ها سیتم تعلیق و قوای محرکه ایکس ۶۰ بیشتر مورد آزمایش قرار گرفت. گیرباکس ۵ سرعته این چینی خوش سیما در دنده‌های ۱ و ۲ ضرایب مناسبی دارد، اما بیشترین کشش در سرعت بالای ۶۰ کیلومتر را در دنده سه با این قد بلند چینی تجربه خواهید کرد. هر چند گشتاور تولید شده توسط موتور چهار سیلندر این خودرو زیاد نیست، ولی وزن ۱۳۳۰ کیلوگرمی آن برای خودرویی در این کلاس مناسب است. این وزن کم کشش مناسبی را برای ایکس ۶۰ فراهم می‌کند. با توجه به محور جلو بودن این خودرو و ارتفاع آن تصور می‌کردیم خودرو در عبور از پیچ‌ها در محور عقب کمی دچار آشفتگی شود، ولی سیستم تعلیق فنر لول و اکسل یک تکه آن به خوبی از پس حفظ خودرو برآمد. حرکت‌های سیستم فنر بندی در عبور از ناهمواری‌ها قابل پیش‌بینی است چون میزان انعطاف پذیری آن زیاد نیست. ولی این انعطاف کم سبب وارد آمدن ضربه به کابین و سرنشینان نمی‌شود که نشانگر یک شاسی خوب است. فرمان راک‌اند‌پنیون این چینی هم خوش دست است و هم می‌توانید شرایط جاده را با دردست گرفتنش احساس کنید. در عبور از ناهمواری‌ها رفتار فرمان به گونه‌ایست که به دستان شما ضربه نمی‌زند. بر روی قابلیت‌های خارج از جاده این خودرو زیاد حساب نکنید چون برای این کار ساخته نشده است. اما ارائه گونه دودیفرانسیل با ارتفاع بیشتر از سوی کمپانی مادر می‌تواند یک گام بلند به سوی فروش بیشتر با توجه به قیمت کمتر از حریفان باشد. ترمزهای چهار چرخ دیسکی که مجهز به ABS و EBD هستند خودرو را به خوبی کنترل می‌کنند و بعد از ترمزهای متعدد هم از کارایی آنها کاسته نمی‌شود.

طول/عرض/ارتفاع خودرو به ترتیب برابر ۴۳۲۵/۱۷۹۰/۱۶۹۰ هستند که با این اندازه‌ها در ترافیک و به‌خصوص در مورد جای پارک مشکل خاصی نخواهید داشت. دید عقب با توجه به اندازه خودرو و برف پاک‌کن و گرمکن شیشه عقب بد نیست و سنسورهای پارک نیز دیگر جایی برای گله باقی نمی‌گذارند. البته آینه‌های برقی جانبی هم با سایز بزرگشان دید خوبی را پدید می‌آورند. در حرکت رو به جلو دید مناسبی دارید ولی گوشه‌های سپر در میدان دید شما قرار ندارند.

شاسی بلند لیفان X60 ؛ پرچمدار چینی

سیستم صوتی

متاسفانه سیستم صوتی لیفان ایکس ۶۰ با ۶ اسپیکر، چندان راضی کننده نیست. این خودرو تنها به دو ایربگ راننده و سرنشین کناری مجهز است که از این حیث یک نمره منفی می‌گیرد. در مقوله ایمنی CHINANCAP به این خودرو چهار ستاره ایمنی داده است که با این حال از بسیاری از خودروهای وطنی ایمن تر است!

در پایان باید گفت این خودرو نمودی از ورود چینی‌ها به گام سوم یعنی طراحی و تولید است و طولی نخواهد کشید که آن‌ها نیز صاحب سبک خواهند شد. لیفان X۶۰ به دلیل قیمت پایین و کیفیت مناسب (نسبت به قیمت) خودرویی مناسب است و یک خودروی خودروی تقلیدیست، نشان از عزم چینی‌ها برای استقلال در طراحی خودرو دارد. در خصوص استهلاک آن نیز باید پس از گذر یک یا دو سال قضاوت کرد. و با این توصیفات کم‌کم چین را نیز باید به لیست کشورهایی که مدت‌ها بعد از ما در صنعت خودرو گام نهادند، ولی از ماپیشی گرفتند افزود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Soroosh

      من از ماشين x60بدم نياد

      پاسخ ها

      • یحیی

        کسی که از آردی پیاده بشه و سوار خودرو چینی بشه باید هم تعریف کنه .

    • Soroosh

      من از ماشين x60بدم نياد

    • احمد

      ظاهروداخلش خیلی عالیه انشالله باتنش هم خوب باشه ...

    • محمد

      من دارمش عالیه حرف نداره یه suvخیلی خیلی نرم و بی صداست امکاناتش هم نسبت به قیمتش محشره من 62میلیون گرفتم کاملا راضیم

    • بدون نام

      من كلي تحقيق كردم با توجه به تفاوت قيمت ٦٠ ميليوني كه با ويتارا داره به قيمتش ميارزه.

    • نادر

      من نزدیک 20000 کیلومتر با این ماشین رانندگی کردم توی جاده های مختلف و توی شهر، در مجموع به نظرم ماشین بدی نیست.
      فنی، گیربکس، تعلیق، موتوری و کنترل خوبی داره.
      ایرادتش: سنسورهاش زود از کار میفته و ضمنا جنس قطعات پلاستیکی اتاق اصلا خوب نیست. ضمنا ترمز این ماشین در جاده های ناهموار خوب عمل نمی کنه، (مثل اکثر ماشینهای موجود در ایران) اما در جاده های صاف وضعیت ترمزش خیلی خوبه. به نظرم در مقایسه با سایر انتخابهای هم قیمت، بسیار ماشین خوب و به صرفه ای هست.

    • ali

      سلام گول ظاهر زيباشو نخورين من مدت ٤ ماه داشتم .
      شيشه هاي جلو افتادن.
      از جلو بندي خيلي ضعيفي برخورداراست

      زود هم چپ ميكنه
      چراغ سوم عقبش هر كي داره سوخته
      صندلي هاي جلو لغ ميزنن
      ظاهري شاسي بلند دارد ولي قدرتش در حد صمند بيشتر نيست
      پيشنهاد ميكنم mvm x3 بخريد هم ارزانتره هم قدرتش بيشتره

      پاسخ ها

      • یاشار

        شما تو زندگیت سوار این ماشین نشدی دوست عزیز ! یا اینو با یه ماشین دیگه اشتباه گرفتی ! جزو نکات مثبت x60 جلوبندیشه ! شیشه های جلو افتادن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فیلم تعریف میکنی ؟؟؟ سوختن چراغ جزو عیب های ماشینه ؟؟؟؟؟؟؟ سمند یا صمند ؟؟؟

      • artin

        علی جان با یاشار موافقم.شما احتمالا بازی ماشین سواری زیاد میکنی.برو داش برو عزیزم همون پیکانتو عشقه

      • حمید

        من سمند ال ایکس داشتم ، فروختم و بزودی ایکس60 رو تحویل میگیرم ، یکم نگران بودم ولی مرتفع شد ، واقعا اگه قدرتش در حد سمند باشه عالیه

      • نادر

        سلام . بنظرتون احترام میذارم اما نظر آقا یاشار و بقیه دوستان را می پسندم . کلا ماشین خوبی است و حتی خود چینی ها هم اگه مطالعه فرمایید لیفان را بر x33 ترجیح میدهند . ضمنا خیلی هم باکلاس است این ماشین

      • محمد

        شما همون صمندتو سوار شو.صمند!!!!!!!!!

      • محمد

        با سلام فکر کنم علی اقا فیلم هندی زیاد می بینند

    • ملك

      بالاخره كي راست ميگه. بگيد ديگه؟ ميرم پرايد ميخرما!!!!

      پاسخ ها

      • مهم نیس

        مهم نیس برو پیکان بخر

    • فریماه

      بیاین ارس شماره بخرین خیالتون هم راحت باشه.لیفان میفانو بیخیال

      پاسخ ها

      • سید فرهاد

        ارس بخریم داریم که چی وقتی نتونی از بستان آباد بیرون بری و خودشم ماشین خوب ارس داشته باشی نتونی تو جاده برونی چه فایده D:

      • بدون نام

        ماشین باید در اختیار آدم باشه دلش هر وقت هر کجا خواست بره نه اینکه مثل ماشین های ارس پلاک تو در اختیار ماشین باشی مثل زن صیغه ای میمونن

    • حسن

      سلام نمیدونم x33بهتره یا x60 لطفا راهنماییم کنین

      پاسخ ها

      • رضا

        x60

      • samad

        لیفانx60بهتره عزیزم

    • امیر

      لیفان x60+........ام وی امx33.._

      به نظراتتون احتیاج دارم راهنماییم کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایکس شصت هم قیافه هم قدرت سرتره

    • محمد

      ماشین چینی بدرد نمی خور گول ظاهرش نخور

      پاسخ ها

      • ممد

        اره

      • امیر

        شما که میگی ماشین چینی به درد نمیخوره خب با این پول چی بخریم خوبه.ماشین ایرانی ؟ اونم که چینی هست.ماشین خوبم اگر پولمون میرسید نمیرفتیم چینی بخریم اینو هر کسی میدونه. پس بهتره از بد و بدتر اون بد رو انتخواب کنیم.افتاد

      • امیرx60

        خب تو برو پرادو بخر

    • ممود

      به نظر من نسبت به قیمتش عالی است و اینقدر حس خوبی به ادم می ده که توی مسیر با اعتماد بنفس رانندگی می کنی تون این مدت 4ماه من ازش بدی ندیدم

    • ارش

      سلام. اقا ما یه x60 داریم یه ماه میشه خریدیم ولی خدایش ماشین از نظر ظاهری خوبه. اما کیربکس خیلی ... یه سربالای بود دنده عقب کرفتم سفش دود کرد خودشم که. سربالای رو بالا نرفت به خدا خیلی خجالت کشیدم . بوردم نمایندکی میکه سفه رو سوزوندی . کفتم خوب یه کارتون سفه سفارش بدین هر وقت سر بالای رفتیم زود عوض کنیم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته . احسنت

      • samad

        ههههههههههههههههههههههههه(00

      • بدون نام

        سفه یا صفحه..... خخخخخخخخخخخخ
        آردی سوار....

      • مرتضی

        تو سر بالایی دنده عقب گرفتی؟

      • نظامی

        سلام . من به دلیل کارم اکثرا جاده دیزین هستم و تقریبا هر هفته یک رفت و برگشت . تو این یکسال مشکلی نداشتم

      • امیرx60

        برو بابا پیکان سوار

      • بدون نام

        شما اتومات بخر یه سربالاییم بلد نیستی بری بالا یا عقب

    • علی موسوی

      من حدود یک ماه است که این ماشین را خریدم رانندگی با آن حس خوبی داره تنها مشکل ماشین من این است که احساس میکنم انژکتورها صدای اضافی دارند و جر جر میکنند البته هنوز برای سرویس اولیه نرفتم حتما مطرح میکنم شاید توقع من زیاد باشد .

    • رسول

      سلام ارش املات خیلی ضعیفه صفحه نه سفه تا حالا تو عمرت از براید بالاتر نرفتی

    • امیرحسین

      لیفان دارا پرچم بالاست،،،بخصوص مشکیها

      پاسخ ها

      • مهران

        فقط لیفان

    • رضا

      سلام توایران خدای ازلحاظ قیمت ماشینش خوبه وگرنه هیچ کسی از سانتافه بدش نمی اد ولی قیمتش درضمن پراید نه براید

      پاسخ ها

      • حامد

        آره واقعا نسبت به قیمتش ارزش داره منم بین پراید و سانتافه مونده بودم که به خاطر قیمتش پراید را انتخاب کردم.

    • مهدي

      ماشين خيلي خوبي است ومن خيلي أرش راضي ام با جيلي فرقي نداره فقط دنده اتوماتيك نيست

    • مهدی

      پنج میلیون افت قیمت داشته . شده ۵۷ تا

    • مریم

      من فکر کنم ماشین خوبی نباشه ولی بازم نمی دونم چون سوارش نشدم.من نطرات رو خوندم و50%می گن خوبه و 50% می گن بده من نمی دونم خوبه یا بد حالا بگذریم من چون بابام بین جیلی و لیفان60xگیر کرده دارم تحقیق می کنم کدوم خوبه چون قیمت هاشون یکیه ولی من از قیاوش بیشتر از جیلی خوشم اومد ولی شاید یا صد درصد جیلی بهتر باشه می گم نمی دونم پشتم حرف در نیارین

    • azar

      من مطمعنم خوبه..این هفته میرم یکیشو بخرم فقط نمودم مشوی یا سفید

    • علی

      جیلی بهتر از لیفانه - اگر دنبال شاسی بلند نیستی ، جیلی بخر.

    • ashkan

      mn hodode 3 mahe x60 daram aliiiii tar az en nemisheee

      پاسخ ها

      • ساها

        مشخصه هنوز باهاش سربالایی نرفتی. هرموقع رفتی اون موقع بگو خوبه داداش

    • بدون نام

      من موندم چرا لااقل موتورx33)2000(برا x60به کار نرفته بة نظر من اگه موتورشو ارتقا بدن عالیه

      پاسخ ها

      • امیر

        دوست عزیز شما موتور میتسوبیشی را با موتور ام وی ام مقایسه می کنی؟

    • نیما

      بدترین ماشین تو عمرم دیدم لیفان هست از جاده سرچم رفتیم تهران نور بالا رفتیم چراغ جلوش سوخت

      پاسخ ها

      • امیر

        وای وای اصلان ماشین خوبی نییییست برو همین الان بندازش دور.مسخره آخه سوختن چراغ هم شد عیب که میزاری رو ماشین مردم

      • بدون نام

        خب این باعث میشه که دفعه دیگه نور بالا نری و چشم مردم رو اذیت نکنی.........

      • امیرx60

        به درک تا تو باشی نور بالا نری

    • far

      با سلام
      من در مهر 1392 یک دستگاه لیفان x60 خریداری کردم، متاسفانه در حادثه ای نا خواسته باک بنزین صدمه دیده و سوراخ شد، من برای خرید باک جدید به نزدیک ترین نمایندگی مراجعه کردم ولی متاسفانه موجود نبود،قیمت قطعه را پرسیدم و اظهار بی اطلاعی کردند. با نمایندگی های دیگر تماس گرفتم و همان جواب را شنیدم. با نمایندگی اصلی در جاده اندیشه تماس گرفتم و همان جواب را گفتند در مورد قیمت قطعه نیز گفتند ست کامل حدود 5 میلیون تومان میشود!!! در بازار آزاد نیز قیمت را حدود 600-800 هزار تومان گفتند!!
      - جطور قطعات در بازار آزاد پیدا میشود ولی در نمایندگیهای پس از فروش نه قطعه وجود دارد و نه اطلاع از قیمت دارند
      - باک بنزین از پلاستیک ساخته شده و هیچ محافظی در زیر خودرو برای ان تعبیه نگردیده است( حتی سینی زیر موتور خودرو نبود و برای خرید آن از نمایندگی 160-180 هزار تومان پرداخم!!)

      پاسخ ها

      • آرش

        با سلام - این مشکلات بدلیل بیکفایتی مسئولین بی مسئولیت شرکت کرمان خودرو می باشد این شرکت با فروش 2 نرخی و تفاوت میلیونی نرخ رسمی و بازار آزاد بفکر غارت وچپاول مردم هستند تا بفکر خدمات پشتیبان پس از فروش

    • ممد

      ماشین خیلی بدی نیست ولی خیلی خوبم نیست

    • بدون نام

      مشکیش بهتره یا سفیدش میخام بگیرم لطفا بگین

    • بدون نام

      مشکیش بهتره یا سفیدش میخام بگیرم لطفا بگین

      پاسخ ها

      • سیروس

        سفثدش خیلی قویتره بگیر خوبه
        مشکیش قدرت و گشتاور خوبی نداره .

      • مهدی

        مشکی قدرتش بیشتر از سفیدشه؟؟؟؟؟؟؟؟
        خدایا بیا منو بخور

      • بدون نام

        رنگ چه ارتباطی به قدرت داره خخخخخ نکشی مارو

    • رضا

      X60دنده اتومات هست

    • پیمان

      هیچ کدوتون واقعیت رو نمی گید و نگفنید من از اردیبهشت 92 دارم خدائیش ماشین خوبی نیست مشکل صفحه کلاج - صدای زیاد موتور داخل اطاق - مشکل منبع اگزوز که 3 بار نمایندگی عوض کردم حل نشد (توریهای داخل منبع میریزه )-مشکل دیفرانسیل و لرزش موتور و اطاق هنگام حرکت حالا هر کی واسه این مشکلات راه حلی داره بگه

      پاسخ ها

      • ساها

        واقعا همه حرفای شما درسته . من 4 ماهه که دارم وتمام این مشکلات رو تجربه کردم . همه این ضعفها رو داره. اونایی که میگن خوبه هنوز یه سربالایی باهاش نرفتن

    • ادیب

      می خوام شاسی دار بخرم موسو خوبه یالیفان ایکس60 قیمت تقریبا دریک حدیه لطفاراهنمایی کنید

    • منصفانه

      نسبت به قيمتش ماشين خوبيه تا توقع شما چي باشه آقا چيني ها هم پيشرفت كردن واي به حال ما كه بيش از ٣٠ ساله خودرو سازي داريم هنوز وانت پيكان توليد مي كنيم وقتي خودرو هاي كره اي قيمتشون سه برابر شده اين انتخاب خوبيه

    • خسرو

      من ليفانx60سبت نام كرده ام كمك كنيد كدام رنك به تر

    • سامان

      با سلام من ایکس60 رو اردیبهشت 92 خریدم 76 میلیون تو این 1 سالی هم که داشتم هیچ مشکلی نداشته خدا شاهده... بعضی دوستان که به دروغ اطلاعات به مردم میدین.. خدا رو هم در نظر بگیرید.. یا علی

      پاسخ ها

      • ساها

        هنوز سربالایی نرفتی داداش. هرموقع رفتی اون موقع تعریف کن

      • بدون نام

        اقای عشق سربالایی مگه میشه ایشون تو یه سال سربالایی نرفته باشه یه چیزی شنیدی مثل طوطی تکرار میکنی شرط میبندم پیکان جوانان داری خودت!!!

    • عليرضا

      سلام دوستان در انتخاب رنگ كمكم كنيد
      x60

      پاسخ ها

      • اکبر

        به نظر من رنگ مشکی قشگتره من هم مشکی گرفتم باید بگم نگهداریش سخته اما با سفید مشکلی نداری

    • رضا ر

      سلام
      من میخوام یه خودرو شاسی بلند تو رنج قیمت 60 تا 65 ملیون بخرم با این توضیحاتی هم که دوستان دادن دو دل بودم دو دل تر شدم (توی خرید ایکس 60)لطفا یکی واقعا یه جواب منطقی بده ،ضمنا سال نو همه مبارک ممنون

    • محسن

      سلام-من میخوام بین لیفان ایکس 60 و سابرینا هاچ بک یکی رو بخرم لطفا تجربیات خودتون رو در اختیار من قرار بدین کدوم بهتره و چرا

    • مختاری

      سلام
      هدایش اگه اطلاع کامل دارین بهم بگین لیفانx60چجورماشینیه 09122243218

    • ساها

      ماشین بسیار سنگینیه توی رانندگی . سربالایی رو بد میره بالا. صفحش دود میکنه بوی کاربیت میاد تو اتاق ماشین. صدای موتور زیاده مثل تراکتور صدا میده . قطعاتش خیلی گرونه . یه چراغ عقبش 450هزارتومنه و..........افتضاحه

      پاسخ ها

      • امیرx60

        مطمنی پیکان نخریدی

    • مهدی

      تا حالا سوارش نشدم ولی بابام می خواهد بگیرد

    • بدون نام

      ليفان ماشين خوبي است ولي اگر ايربك هاي اون بيشتر ميشد بهتر بود
      در ضمن بنده محمود رئوفي هستم

    • بدون نام

      واقعان 6 ماه دارم راضی
      م در حد پولش

    • بدون نام

      من هم خریدم ولی نیامده به امید خدا

    • علیرضا

      من 6 ماهه گرفتم تا الان که خداروشکر مشکلی نداشته فقط سربالاییا یکم ضعیفه ولی بازم از ماشینا ایرانی بهتره در حد پولش راضی کنندست

    • بابک

      سلام من یه سمند موتور ملی دارم و یه لیفان x60 به یقین لیفان از نظر شتاب خیلی بهتر از سمنده هیچ صدایی توی اتاقش نیست ماشین خوبیه

    • آیدین

      ماشین چینی مثل هندوانه سر بستست ...

    • اریوبرزن

      من 6ماهه دارم فوق اعاده راضیم خداییش.ببینیولن بامبلغی که دادین بسنجین معلومه مانند سانتافه نمیشه ولی ازخودروهای وطنی بهتره

    • پوريا

      اين ماشينا هرچى مدل سالشون ميره بالا افتضاح تر ميشن ايکس 33 فقط مدل 90خوبه خودم هنوز دارم يکبارم تعميرگاه نرفتم فقط براى تعويض روغن ليفان ايکس 60هم م
      خلاص دادشم داره هر روز تو نمايندگيه

    • ایمان

      اصلاماشین خوبی نیست خدا شاهده
      با تاریخ امروز 30-40میلیون پول بدی روش خوبه نه 62 میلیون
      در اخر کسانی که نخریدن یا قصد خرید دارن نخریدید ماشین خوبی نیست
      کسانی هم که میگن خوبه ماشین خوب تا حالا سوار نشدن

    • حسن مبلی

      کسانی که x60دارن با من تماس بگیرند من سر دو راهی گیر کردم

    • هیمن مظفرمه هاباد

      اخیرااقدام به خریدلیفان60 نموده ام راضی هستم

    • بدون نام

      فقط پارس

    • mom

      ماشین خوبیه نسبت به پولش

    • بهی

      بهی
      سلام.درموردx60واقعیت اینکه مثل تمام اتومبیلها دارای نقاطع ضعف والبته قوتی می باشد.دررنج قیمتی ودرکلاس شاسی بلند ازلحاظ ظاهری میتوان نمره قابل قبولی رابه آن داد.ازلحاظ وجه ی اجتمایی هم نسبت به اتومبیلهای سواری شرکتهای معتبر همانند تویوتا,کیاو...(درشریط قیمت یکسان حتی کارکرده آنها)دارای جایگاه بهتر و بروزتری هست.ازجتبه کاربردی بعنوان اتومبیل خانواده وطراحی داخلی تفاوت چندانی با نمونه های اصیلترخود مانند سانتافه تدارد.مصرف بنزین کم واینکه تنها ماشین شاسی بلند دارای کارت سوخت می باشد نیز ازنکات مثبت آن تلقی میگردد.ازلحاظ فنی مهمترین اشکالی که میتوان به آن اشاره کرد حجم موتور کم وتک دیفرانسیل بودن وکیفیت پایین قطعات آن است که البته اگر مورد استفاده درشهر وجادههای هموارباشداثرات موارد ذکر شده محسوس نمی باشد.البته باید قبول کرد که کمترین ماشینی که اشکالات فوق رانداشته باشد(ویتارادستی)قیمتش بیش ازدو برابرایکس 60می باشد.

      پاسخ ها

      • نادر

        منصفانه و منطقی بود نظرتان . میفرمایید چه لوازم جانبی البته با بودجه کمتر می توان روش بست تا لیفان سفید باکلاستر بشه . ممنون

    • آرش

      چرا الكي نظر مي دين؟ تا حالا سوارش شدي ؟من 6 ماهه كه دارم استفاده مي كنم فقط روغنشو عوض كردم با اين مشكلاتي كه دارين مي دين فعلا خدارو شكر مواجه نشدم .بله هيچ ماشيني بي عيب ونقص نيست نسبت به قيمتش من خيلي راضي هستم . ّبا آرزوي موفقيت

    • ترنم

      سلام من پارس دارم میخوام ماشینو عوض کنم بین x60و زانتیا دو دلم کدومش بهتر

    • مینو

      سلام دوستان ، یه سؤال ؟ آیا این لیفان دنده اتومات داره؟

    • تارا دیدهبان

      54633دوست دارند
      0دوست نداشتند























      -

    • حسین غلامی

      ماشین خیلی خوبیه. بر اساس قیمتش عالیه.من 5 ماه میشه این ماشین رو دارم هیچ مشکلی از ش ندیدم.باهاش تو خاکی هم رفتم هیچ مشکلی پیدا نکرد.اصلا صدا داخل ماشین نمیاد واقعا یکی از بهترین ماشیایی که تا حالا سوار شدم.فقط به نظر من تنها مشکش اینکه موتورش1800.ولی ازش توقع پرادو رو داشته باشین.تو این رنج یمت ماشیمن خوبیه و از ایکس33 هم واقعا خیلی خیلی بهتره.

      پاسخ ها

      • جان من

        جان من صدا داخلش نمیاد خخخخخخخخخخخخخخخ اخه اون صدایی که اون میده عجب...مگه قرار تو خاکی مشکلی پیدا کنه ؟؟؟؟ایکس 33 خوبه میخندونی اون که ماشینه کلا چرتیه لیفان باز کمی بهتره وااااااا

    • فیروز

      من میخوام امروز برم یکی رو ثبت نام کنم لطفا راهنمایی فرمایید.

      پاسخ ها

      • امیر x60

        با سلام فیروز خان داری کار درستی می کنی

    • جواد

      دوستان من x60 ندارم ولی چند وقت پیش درب تعمیرگاهی توی کرمانشاه دیدم که یه مکانیک از دیسک وصفحه ۲۰۶ تیپ ۵ برای لیفان استفاده میکنه میگفت تا حالا برای بیش از ۱۰ ماشین اینکارو کردم وراضی بودن.
      جهت اطلاع دوستان نوشتم شاید کمکی باشه برای ضعیف بودن کشش x60 در سر بالایی.

    • حسین غلامی

      ایکس60 ماشین خوبیه به نظر من تو این رنج قیمت از این ماشین بهتر پیدا نمیشه هم موتورش طراحی انگلیس هم بدنش.ولی با اینکه چینیه ماشین عالیه هست راستی می خواستم اون حرف قبلیمو اصلاح کنم نباید ازش توقع پرادو رو داشته باشین.پرادو یه چیز دیگه ست.ویکی از بدی هایmvmنسبت lifanاینکهmvmصدا موتورش زیاد داخل ماشین میاد و زیاد تکون تکون می خوره وعایق بندی خوبی نداره ولی لیفان.اصلا صدای موتور به داخل نمیاد.تکون تکون زیاد نداره.عایق بندی عالیی داره.در ضمن موتور ری ام وی ام هم زیاد عمر نمیکنه و احتمال زود خراب شدندش زیاده.

    • حسام

      خیلی باحاله

      پاسخ ها

      • امیر x60

        حسام جان زدی وسط خال

    • شاهین

      من میخوام بخرم اما معلوم نیست خوبه یا نه هر کس یک چیزی میگه

      پاسخ ها

      • حسین غلامی

        آقای شاهین.اگه ماشین خوب توی ای رنج قیمت می خواین مطمئن باشید از این بهتر پیدا نمشه.درسته چینیه.ولی بقیه ی جنس های چینی نیست و از ام وی ام هم خیلی بهتره.ام وی ام صدای موتور خیلی داخل اتاق میاد و لیفان اصلا.لیفان بدیش اینکه موتور 1800 داره و بیشتر برای جاده های آسفالت و صاف ساخته شده و اگه تو جاده های خاکی نمیری سیاه بخر چون سیاه زود کثیف میشه ولی خوشکلتره و اگه توی خاکی میری سفید بخردیرتر کثیف میشه ولی به اندازه سیاه خوشگل نیست. اگه از پشت یه نگاه به لیفانی که رنگ سفید داره بندازی مثل این میمونکه یکی اونو مثل باد کنک باد کرده.اگه برای لیفان چه سفید چه سیاه سپر اضافی بزاری واقعا خوشگل میشه.حالا خود دانی؟من میگم لیفان بخر.چون تو مدت این5 ماه ازش بدی ندیدم.

    • وحید

      سلام

      همه درست میگن یه جورایی و آقا بزرگترین ایرادش 1800 سی سی بودنش هستش که وقتی 4 نفر توش نشستن سربالایی جون میده بره بالا . ایراد دوم جنس نامرقوبه لوازمش هستش و از همه بتر که هیچ کش بهش اشاره نکرد . موقع فروش بیچارت میکنه و حالا حالاها نمی خرنش . مثل ام و ام . من پسر خالم و 2 تا از دوستام نمایشگاه ماشین دارن میگن تو خرید و فروش سرتانه . و بسیار بد فروش میره . و تازه از قیمت واقعیش کمتر باید به فروشی . حتما توجه به این نکات داشته باشید . کسی مه می خواد 60 تومن بده بدون شک ماشین های کارکرده ژاپنی کره ای بهتره .

    • شاهین

      اره واقعا مشکش قشنگتره امروز رفتم ثبت نام شرایطش اصلا خوب نیست توی دو مرحله باید همه رو بدی کاش شرایط بهتری داشت

    • شاهین

      داخلشم نشستم اما جاش خیلی تنگه اما از بیرون رنگ مشکیش قشنگه واقعا اما مانیتور هم نداره

    • کتی

      ما که بالاخره ندونستیم بخریم یا نه من خودم اصلاااا جنس چینی رو قبول ندارم به هیچ وجه از کیفیت هیچ محصول چینی راضی نیستم دیگه فکر کن ماشینش چیه ولی اخه مگه چاره دیگه ای هم هست با انقدر بودجه ؟؟ یعنی اگر هم بگیرم از روی اجباره چون داخلی ها هم زشت تر و هم بی کیفیت هستند توکل به خدا امیدوارم لا اقل از 206 خودم بهتر باشه

      پاسخ ها

      • امیر ایکس شصت

        کتی خانم ما هم 206صندوق دار داشتیم صندوقش از لیفان ایکس 60 بزرگتره و داشبرد 206 هم از لیفان بزرگتره ولی راحتی و فرمون و امکانات لیفان ایکس60 خیلی خیلی خیلی بهتر و بیشتره تازه صندلی های عقب لیفان خیلی جادار تره

      • amir

        تو همین لپ تاپی که باهاش وصل شدی اینترنت نظر دادی رو چین ساخته بعد از جنس چینی خوشت نمیاد و استفاده نمیکنی؟
        باهات شرط میبندم همین ماشینای چینی تا سال 96 یا 97 عین هیوندا و کیا و .. میشه واسه مردم ارزو.
        فقط ارزون یه دیقه سوار شدنشو دارن.
        حالا ببین کی گفتم

    • نادر

      سلام . بنظرتون چه لوازم جانبی و آپشن روش ببندم باکلاس تر و توچش باشه . لطفا بگین

    • علي

      من خودم مدير مالي يكي از شركتهاي ايران خودرو هستم ميخوام يه x60 بخرم لطفا راهنمائيم كنيد با تشكر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خندیدممممممممممممممممممممممممم............

    • نازنين

      سلام دوستان . من دارم ليفان سفيد تحويل ميگيرم . لطفا بگيد چيكار كنم نماش خوشگلتر بشه؟؟ كجا و به چه قيمتي؟؟اپشن چي بذارم خوشگلتر بشه ؟؟؟ بخصوص ظاهرش برام مهمه ؟؟ لطفا راهنمايي كنيد منو

    • محمدعلی

      ماشین خیلی خوبیه علیه

    • علي

      تحويل مهر كسي تحويل گرفته

    • محمد

      والا کاش ما هم پول داشتیم میخریدیم چراغشم میسوخت عیبی نداشت

    • صادقی

      سلام لطفا منو راهنمایی کنید من میخوام لیفان ایکس ۶۰ بخرم میخوام ببینم خوبه یا نه؟ قطعاتش پیدا میشه؟ مصرف بنزینش چطور و اینکه برای تعمیرات نمایندگی ها خوب عمل میکنه یا نه؟؟

    • مرتضی

      من ثبت نام کردم اکثر افرادی که داشتن راضی بودن

      پاسخ ها

      • امیرx60

        ما هم همین طور خیلی راضی بودیم

    • نعيمى

      سلام ،ما در يكى از شهر هاى كردستان زندگى مى كنيم ،جاده مون خيلى پيچ وتاب وسر بالايى داره،دوست داريم ليفان x60بخريم ولى با ديدن نظرات دوستان در مورد سر بالايي به شك افتاديم لطفا كسانى كه دارن راهنمايى كنن،در ضمن جونمون به لبمون رسيده تا اين پول و در آورديم ،حالام كه ماشين خوب نمى كنه،چكار كنيم؟مرسى ممنون

      پاسخ ها

      • امیر ایکس شصت

        سلام اقا یا خانم نعیمی x60خیلی ماشین خوبی هست ما که داریم ازش خیلی راضی هستیم ولی به نظر من اگه پول شما به هفتاد و شش میرسد لند مارک از گروه بهمن واسه سرابالی های کردستان وهمدان و پیچ ها خوب است جی فایو شاسی بلند هم با هفتادوچهار میلیون هم می تونه خوب باشه ولی باز بیشتر تحقیق کنید

    • شیران

      با سلام محضر همه دوستان، مدتهاست که مطالب و نظرات این سایت و سایر سایتها را در مورد لیفان ایکس 60 و ام وی ام ایکس 33 تعقیب می کنم و با انکه اول قصدم خرید ایکس 33 بود نهایتا متقاعد شدم و اکنون لیفان ایکس 60 دارم. حالیا کاری با ایکس 33 ندارم و به انتخاب خریداران و علاقمندانش احترام می گذارم. اما در مورد ایکس 60 عرض کنم که مهر 93 زودتر از انتظارم تحویل گرفتم و تا قشنگ تو سربالایی و سرازیری و پیچ و خم جاده نیازمودمش بخود اجازه ندادم بیایم و مطلبی بنویسم. 15 سال سابقه رانندگی دارم پس جای آن ندارد که دوستان به انچه می نویسم اعتماد کنند.
      با انکه موتور هنوز آب بندی نشده در سربالایی ها هیچ مشکلی ندیدم هیچ بلکه بیش از انتظارم ظاهر شد. هر چه گاز دادم دور گرفت. گردنه ها را پیچیدم با سرعت و شتاب خوب. سبقتها گرفتم با شتاب خوب! پس انها که طالب خرید این ماشینند در مورد قدرت موتور هیچ تردیدی نکنند حجم موتور 1800 را فراموش کنید توان خروجی 131 اسب بخار را بچسبید و توان خوجی حجمی که 77 است و حتی از سوزوکی هم که 70 است بیشتر است.

    • امیر ایکس شصت

      ما که داریم ازش راضی هستیم

    • امیر ایکس شصت

      ما ایکس شصت داریم ازش خیلی راضی هستیم ولی وقتی قیمت خودروی شاسی بلند جی فایو رو دیدم سریع به بابام گفتم ایکس شصت رو بفروش جی فایو شاسی بلند بخر ولی باز هم میگم ما ایکس شصت داریم و ازش خیلی خیلی خیلی راضی هستیم

    • فاطمه

      با سلام خدمت همه دوستانی که میخواهند ایکس 60 بخرند ولی مطمئن نیستند که کارشان درست است یا نه. میخواستم بگم که من خودم حدود 10 ماه تحقیق کردم که آیا بگیرم یا نه؟ از چند نفری که این ماشینو داشتند و سوارش میشدن هرکس یه چیزی میگفت ولی این جمله تو همه نظر سنجیها وجود داشت به نسبت پولی که میدی می ارزه بالاخره دلمو زدم به دریا و خریدم و بلافاصله بعد از دو روز از خریدنش باهاش رفتم مشهد به نظر من همه چیزش خوبه نمیتونی خیلی ایراد خاصی ازش بگیری فقط تنها مورد ایراد از نظر من اینکه صدای موتور داخل کابین زیاد شنیده میشه ( البته تو سرعت بالا) که به نظر من در مقابل چیزای خوب دیگه ای که داره این عیب بزرگی نیست. سیستم صوتیش خوبه، گرمایشی که حرف نداره، ترمزش خوبه، جاداره، امکانات داخلیشم خوبه تو سربالاییها هم به اون خرابی که میگن نیست فقط تو گردنه آهوان که سربالایش معروفه و پیچاشم خطرناکه یه کمی از شتابش کم میشه ولی در کل اگه میخواهین بخرینش خوبه بخرید شک نکنید بخرید منم خودم پشیمونم که چرا زودتر نخریدم فقط حیف که اتومات نیست این ماشین که اگه بود راحت تا 100 میلیون می ارزید امیدوارم که به دردتون خورده باشه موفق باشید

    • امیرx60

      ما قبلا 206داشتیم وقتی پشتش مینشستم و باهش 115تا میرفتم احساس می کردم دیگه کنترل ماشین تو دستم نیست ولی حالا با ایکس 60 140 تا میرم و احساس میکنم اگه فرمون رو ول کنم بازم تفاوتی نداره چون که وقتی پشتش خیلی رو ماشین تسلط داری

    • عیدی

      من چهار ماهه این ماشینا دارم از اون خیلی راضیم شک نکنید

    • حسین

      ای کاش ایرانی هم ب خودش بیاد

    • فرشاد

      ماشینای چینی بعد از دو سال خودشونو نشون میدن فعلا تا صفر هستن خوبن به نظر من با این پول اگه یه ماشین دست دوم خارجی بخرین خیلی بهتره البته از برندهای معروف ( مثل رنو تویوتا هیوندا و غیره

    • یه بینوا

      سلام لیفان ایکس ۶۰ شاسی بلند بهتره یا ولکس?

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایکس شصت بهتره

    • نظر علی

      تمام ماشینای چینی در یک کلام آشغال.فقط کافیه 1 سال از عمرشون بگذره البته جای تعجب نداره یک بار مصرفه دیگه باز ماشینای خودمون بهترند.

    • بدون نام

      نسبت به قیمت عالیه

    • مری

      انصافا نظرات دوستان فوق العاده بودن من که حسابی خندیدم . دمتون گرم.
      نمیدونم ماشین خوبیه با نه ولی همسایمون که درست جلوی درمون پارک میکنه هیبتش آدمو جذب میکنه.

    • محمدرضا

      سلام بنظر من که اولا رنگش اشغاله چون اگه از نزدیک نگاه کنید.و دقت کنید خورده رنگ سفید قاطیشه و هم صدای موتورش زیاده مابقی دیگه عالیه

    • هلنا

      لیفان خیلی بده ما اول لیفان داشتیم خیلی بد بود اما بعد ام وی ام و سانتافه خریدیم امویام خیلی خوبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سانتافه رو با لیفان مقایسه میکنی؟
        بنز و با پیکان مقایسه نکن عزیز

    • هلنا

      لیفان خیلی بده ما اول لیفان داشتیم خیلی بد بود اما بعد ام وی ام و سانتافه خریدیم امویام خیلی خوبه

    • عسل

      بد نیست راستش امتحان نکردم

    • عسل

      بد نیست راستش امتحان نکردم

    • علي

      من 7 ماهه كه x60 دارم اين خودرو نسبت به قيمتش فوق العاده است و از طراحي آن لذت ميبرم فكر همه چيه رو كرده بعنوان نمونه وقتي در تاريكي ميخواي ماشينو استارت كني دور محل سويچ برات روشن ميشه خلاصه براي من كه نديد بديد هستم اين ماشين اجساس خوبي ايجاد كرده تو مسافرت هم احساس خستگي نميكنم

    • علی

      ماکه اخرنفهمیدیم چی شد من ۷ساله که ال نود دارم ۴۵۰هزار کیلومترباهاش راه رفتم تازه شهع براش عوض کردم هربلایی بگی سرش اوردم ولی اخ نگفت ایا ایکس ۶۰جواب کار منو میده

    • علی

      من که اصلا از x60 راضی نیستم چون از بهمن ماه خریداری کردم و از اردیبهشت درخواست قطعه کولر و قطعه کاتالیزور کردم هنوز بعد از یک ماه و نیم قطعه نیامده و هر چی هم که زنگ می زنیم شرکت خوب جواب نمیدن زمانی که بهار و تابستون که آدم می خواد کولر استفاده کنه نتونه پاییز و زمستون لابد باید استفاده کنه اگه این ماشینه که پاییز و زمستون هم بخاری نداره
      هرجا که میریم صدای لوله اگزوزش همه مسخره می کنن میگن پیکان سوار می شدین بهتر از این بود که 60 میلیون پول بدی هم صدا بده هم تو تابستون کولر نداشته باشی

    • عشق تویوتا

      سلام. اگه بخواین 63تومن بدین بهX60،خب یه جوری وامی چیزی جورکنین 25بذارین روش و یک هایلوکس مدل2007 و 8 بخرین یک عمر دعاگوی من هم میشید. یک هایلوکس که اصلا موتورش سوخته باشه یا هرعیب موتوری داشته باشه(بدن و شاسی و گیربکسش که عیب نمی کنه)، با لوازم اصلی و تعمیرگاه درنمایندگی اصلی میتونین مثل ماشین نو ازش استفاده کنین. واقعا حیف نیست به جز تویوتا ازماشین دیگه ای حرف بزنیم؟.

    • بدون نام

      مثل اینکه خودتون به به چه چه کردین !!!!!! اکثر نظرات واقعی رو منفی زدین!!!!!

    • یوزر

      من این ماشین را دارم و از موتور و مکانیک خیلی از خودروها سر در میاورم.
      محاسن:
      1- موتور خوب و کم مصرف
      2- شتاب عالی
      3- دارای بدنه بسیار محکم که به لحاظ ایمنی و در تصادفات آپشن خیلی مهمی است.
      4- سیستم تعلیق خوب ( البته در سرعت بالا کمی خشک می شود که به علت منفذهای داخل کمک فنر است که در سرعت بالا کوچکتر می شوند اما در عوض در سر پیچها به خودرو تعادل می دهد.)
      5- فرمان هیدرولیکی با rack مکانیکی که فوق العاده است.
      6- گیربکس خیلی نرم و خوب
      7- صندلی های عالی و فضای داخلی زیاد
      8- نمای شیک و خوب (اگر مشکی باشد)
      9- کولر عالی (آنهم در خوزستان)
      معایب:
      1- کشش ضعیف. که با اعتراضها و نامه نگاریهای زیاد مواجه شد و بنده هم متوجه شدم دیسک و صفحه استفاده شده در این خودروها ضعیف است که الان شرکت دیسک و صفحه را با نمونه دمپردار جایگزین میکند و ماشین واقعا چابک می شود.
      2- صدای کمی بالای خودرو در سرعت بالا (به خاطر پاشش انژکتور می باشد و با توجه به بنزین موجود بهتر است از بنزین سوپر استفاده شود.)
      3- شیلد جلوی خودرو ضعیف است.
      4- ریپ ماشین در سربالایی اگر دنده مناسب انتخاب نشود. (در سربالایی باید دنده متناسب را انتخاب کرد بطوریکه باید دور موتور بالای 3000 باشد. در صورت انتخاب دنده مناسب از هر خودرویی در سربالایی میتوانید سبقت بگیرید.)
      5- ترمز ضعیف ( باید از لنت خوب استفاده کرد)
      6- خراب شدن شبکه انباره کاتالیزور اگزوز

    • parsa

      با سلام خدمت دوستان راستش من نميخوام از ماشين چيني طرفداري كنم يا بكوبمش اما از نظر من ماشينا يه رده بندي دارن هيچ وقت ماشين ژاپني با كره اي قابل مقايسه نيست همون طور كه ماشين چيني با ماشين توليد داخل قابل مقايسه نيست بنده ليفان ٦٢٠. هزار و هشتصد داشتم خيلي هم ازش راضي بودم تو سربالايي ها هم به خاطر وزن كمتر نسبت به ايكس ٦٠نه بو صفحه درميومد نه كم ميورد ولي به دليل يه سري دلايل چرت فروختمش و پارس lx خريدم به خدا نه ميخوام تبليغ كنم نه كسي رو فريب بدم اما به تمام معنا محصولات ايران خودرو هم سر بالايي كم مياره هم تا بيست هزار تا دو باو ديسك و صفحه عوض كردم اصلا هم پام رو كلاچ نميمونه الان يه دونه جك اس ٥ثبت نام كردم دوستان برادرانه ميگم ليفان و ام وي ام و جيلي و جك يه سرو گردن از محصولات ايران خودرو و سايپا بهترن با احترام فراوان نسبت به دوستان

    • بدون نام

      من حدود 5 ماهه ايكس 60 گرفتم. واقعا خودرو خوبيه. راحت نرم جادار. ماكه توپيست اتومبيل راني نيستيم كه مثلا بگيم توسرعت كم مياره. نهايت سرعي كه ميريم 100 تا 120 تاست كه اين ماشين هم ميتونه همين سرعت به راحتي بره. در حد خودش خوبه. داخلش هم زيباست. تومسافرت اصلا خسته نمي شم. البته ماشين اروپايي نميشه. ولي براي يه خانواده متوسط كه مي خوان ماشين نسبتا راحتي داشته باشن خوبه. فقط كيفيت قطعاتش ميمونه كه در مدت يك يا دوسال مشخص ميشه.

    • Mehdi

      دوستان چرا قیمت این ماشین الان توی بازار اینقدر افت کرده ایا بعلت کیفیتش هست یا دلیل دیگه ای داره الان قیمت کارخونه ۶۱۱۰۰ هستش ولی تو بازار کارتکسشو میشه ۵۲۰۰۰ بخری واقعا چرا؟؟؟؟؟؟ خواهشا جواب بدید چون من میخام بخرم

    • ابکار

      سلام دوستان من لیفان x60دارم میخوام رینگ 18 جایگزین رینگ 16 اصلیش کنم میخواستم بدونم مشکلی برای ماشین ایجاد نمیشه؟

    • حسین

      سلام من میخام ایکس 60بخرم لطفا راهنمایی کنید

    • armin

      با سلام خدمت تمامی عزیزان
      در رابطه با استفاده از خودرو وطنی باید گفت که همه دوست دارن استفاده کنن ولی اگر سری به نمایندگی ها بزنید متوجه می شوید که چرا مردم به طرف ماشین های چینی می روند. در یکسال گذشته شرکت ما 2 عدد 405 و دو عدد پژو پارس خریداری کرد. که هر چهار ماشین در یک ایراد مشترک بودن و آن افتادن تسمه دینام که بارها به نمایندگی های مختلف کشور ازجمله تهران- اراک - خرم آباد -شوش و اهواز رفته مشکل حل نشد و هر 10000 تا 20000 هزار کیلومتر به تعمیرگاه میروند تا تسمه به جای خود برگردانده شود. حتی یکی از ماشینها تسمه پاره شد و تسمه تایم را هم پاره کرد و...
      ولی چندتا از همکاران همزمان ماشینهای چینی خریدن که بسیار راضی هستن. الان خود من هم یه مدت x33 داشتم الان x60 خریدم کاملا راضی هستم نه آن را با هیوندا مقابسه میکنم نه با پراید ولی در رنج قیمتی بسیار راضیم اگرهم ایرادی داشته قابل حله.
      ما عادت کردیم به همه ایراد بگیریم 5 سال آینده صنعت خودرو چین و ایران را مقایسه کنید تا همه چی روشن شود.

    • مجید

      بنده مدتیست ایکس 60 گرفتم .منصفانه قضاوت کنید اگه کسی سوار نشده لطفا نظر نده من که دارم از سواریش بسیار راضیم از نظرتجهیزات .قیافه . شتاب وقدرت بسیار عالی با کولر روشن در سربالایی اصلا کم نمیاره خیلی با پژو سمند و206 فرق داره ماشین بسیار شیک وبا کلاسیه از نظر اتاق وبدنه نیز خیلی محکمه تست تصادفش رو ببینید بعدا نظر بدید تنها ایرادی که داره دیسک وصفحه شه که با تعویض با جنس خوب مشکل حل میشه. دلیل افت قیمت در بازار هم همین تبلیغات بی پایه واساس در مورد خودروهای چینی هست

    • ابراهيم

      ليفان ماشين توپيه هركي پول نداره بخره دورازجون زر ميزنه.

    • برري

      سلام
      من قست خريد اين ماشين مدل 92 را دارم به نطر دوستان بخرم يا نخرم واسه اين ميگم ماشيني ميخوام كه واسش خرج نكنم ؟
      همش تعمير گاه نباشم !!! 206 sd صفر بگيرم يا ليفان x60 ؟؟؟؟؟؟

    • مرتضي

      سلام من پژو پارس دارم ميخوام بفروشم ليفان x60بگيرم خيلي هم تحقيق كردم ٨٠٪‏ راضي هستند ٢٠٪‏ ناراضي اونم حتما از شانسشون اينجوري در امده با اين كه خودم وصواص هستم ولي رفتم ثبت نام كنم حالا ببينيم مال من چه جوري در مياد

    • علی

      آقایون خداییش من موندم بخرم یانه چکار کنم .

    • مهدی

      باسلام.بنده قصدخریدx60دارم دوستان هرکی داشته یاداره نظردرست بده ممنون میشم

    • محمد

      دوستان موتور 1800 لیفان تقویت شدست برای شاسی بلند. اگر نگاه کنید گشتاور و توان خروجیش از موتور 2000 پژو پارس بیشتر برای اطمینان برین چک کنین ببین من درست میگم یا نه.توان خروجی پارس 2000 برابر 105
      لیفان x60 1800 برابر 131
      گشتاور پارس 2000 برابر 155
      گشتاور x60 1800 برابر 168
      یعنی موترو تقویت شده.
      اگر کسی یکم از عکاسی اطلاع داشته باشه میدونه کیفیت عکس به تعداد پیکسل نیست به چیدمان پیکسله.این نیست چون مگاپیکسل بیشتره کیفیت عکس بهتره.
      با تشکر

    • حسین

      برادرهای عزیزم به خاطر یک اسباب بازی چینی به هم توهین نکنید حرفهای دوستان نشون میده این ماشین بگیر نگیر داره یعنی شانس یعنی شانسی 60 میلیونی. هرکسی میخاد بخره خواهشا چند بار سوارش بشه

    • بدون نام

      بخرىد بعدازدوسال بندازىدبه ىک بدبخت باپولش ىک پراىدمىدن مىگىن نه برىن قىمت بگىرىن

    • سامان ایکس 60

      سلام ما که دوساله این ماشین رو خودمون داریم و با یکی از دوستام این ماشین رو خریدیم من رنگ سفید و دوستم رنگ مشکی مدتی پیش حدود یک ماه پیش یه تصادف خیلی وحشتناک با ماشین دوستم کردیم و یک سمند با سرعت 150تا زد به ماشین دوستم و واقعا میتونم بگم این ماشین جونمون رو نجات دادخیلی ماشین محکمی هست اینایی که یه عمرهست دارن پیکان و پراید سوار میشن لطفا نیان تو سایت همچین ماشین هایی نظر بدن این سایت طراحی شده تا کسایی که این ماشین رو دارن تجربه های خودشون رو در اختیار کسایی که میخوان این ماشین رو بخرن بزارن و باز هم میگم پیکان وپراید و نیسان سوار ها نیا نظر بدن همه چیز این ماشین عالیه مخصوصا ارتفاش چون که به قدرت میتونم بگم ما اگه بنز هم زیر پامون بود به دلیل شاسی کوتاه بودنش خیلی خیلی بیشتر به صدمه میزد او این ماشین خیلی ماشین نرمیه خیلی جاداره شتابش هم عالیه البته اگه این نیسان سوار ها بیان بگن نه این الکی هست و در کل خیلی ماشین خوبیه و واقعا بیش از نود میلیون تومان می ارزه

    • دریا

      تورو خدا هر کی این ماشین لیفان ایکس 60 رو داره ج بده ایا صندلی های عقب حالت خوابیده میشه یعنی صندلی هاش رو تا کرد که با صندوق عقب یکی بشه برای مسافرت
      و مصرف بنزین داخل شهر چنده؟

      پاسخ ها

      • اكبر رنجبر

        بله صند لي عقب خوابيده ميشود ولي كاملا هم سطح كف صندوق عقب نميشه مصرف بنزين داخل شهر 8.5 با بنزين سوپر هست بيرون شهر 8 هست

      • احسان

        صندلی های عقب کاملا هم سطح صندوق میشه من بارها این کار رو کردم و حتی تو مسافرت به عنوان اتاق خواب ازش استفاده کردیم فقط باید پشت سری های صندلی ها رو بکشید بیرون تا راحت صندلی بخوابه . من خیلی راضی ام ازش . مدل 94 گیربکس دنده ای . دنده آرژانتینی

    • توروخداجواب بدید

      سلام من بین پارس ولیفان60 وجن تو موندم کدوموبخرم خیلی عجله دارم یکی میگه بده یکی میگه خوبه

    • طاها

      من دوسال دارم عالیه خدایی حرف نداره،

    • ناشناس

      سلام x60بخرم یا ویتارا مدل 88

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایکس 60

    • علی

      خریدم اتوماتشو بسیار راضیم فقط چند سال نگه دارین واستفاده کنید وحرف دلال ها راگوش ندین برای افت قیمت اونها برای خرید وفروش میخان وما برای لذت در مسافرت

    • رامين

      دوستان مي خوام سه روز ديگه x60 دنده اي بخرم خواهشا راهنماي كنيد قيمت ٥١٥٠٠

    • عباس سنجری

      لطفا اینقدرنظرندید.قابل. توجه اونایی هم که می خوان بخرند فقط گیربکس جدیدبخرید به حرفا ایناهم گوش ندید

    • مهدی

      سلام به همه دوستان
      من تازه یه هفته است یه مدل ۹۲ بسیار کم کار رو گرفتم انصافا از حق نگذریم سواریش و ظاهرش نسبت به پولش عالیه اتاق بی صدا، شتاب و کشش قابل قبول
      من واقعا ازش راضیم فقط خدا کنه از نظر کیفیت و طول عمر قطعاتش هم خوب باشه

    • رضا

      سلام یکسالی میشه x60دارم سواری عالی بی صدا ترمزش اونم تو جای ناهموار چالچوله بد میگیره که همه ABSاینطوریه عادیه در کل ماشین عالی وبا اعتماد بنفس

    • شکری

      یکسال ونیم دارم .گیربکس جدید ،باشاسی بلندهای کره ای مقایسه نکنید به اندازه پولتان آش می خورید

    • بدون نام

      اقا ما یکسال بیشتره ایکس 60 داریم. همین دیروز اومدم شمال. خیلی نرم و بی دردسره. خیلی راحته. این سوار شی (شاسی بلند)دیگه ماشین سواری سوار نمیشی . من که خیلی راضیم. خالی هم نمی بندم. اولش بس که گفتن اشغاله جرات نداشتم باهاش مسافرت برم. الان می بینم ای بابا ماشین بدی هم نیست. با این پول والله خوب ساختن . چند سال دیگه چین کره ای های کلاهبردار میندازن بیرون. چرا کره ای ها ماشینشون 200 میلیون؟؟؟چه خبره؟؟مگه کره چی داره؟؟؟ماشین کره ای هم باید 100 تومن باشه. نه 200 یا 300 میلیون.کره ای هم اشغال تولید می کنه.

    • hasan

      سلام من بین چند تا ماشین موندم اولی دنا دومی لیفانx60 سومی h30cross

    • بدون نام

      عجب ماشین باحالیه این x60

    • عباس

      سلام خدمت دوستان

      آقا من تصمیم گرفته بودم این ماشین را بخرم. البته مدل 91 یا 93. اما خیلی های گفتند که زیر بندش ول هست و خیلی زود به صدا در میاد. آیا واقعا اینطور است. و به نظر دوستان کدام بهتر است، ال نود یا ایکس 60؟ ممنون می شوم کمک بکنید

    • حامد عباسي

      سلام. من نظراتتون رو از اول كه خوندم احساس كردم كه سري اولي هاي ايكس ٦٠ انگار يه سري اشكالاتي داشته ولي انگار توي سري هاي جديد حل شده. ولي باز هم نظرات خيلي متفاوته واقعا اگر كسي سري جديد اين ماشين رو خريده نظر بده من الان يكماهه دارم تحقيق ميكنم نميدونم بايد چي بخرم ، انصافا اونايي كه دارن اين ماشينو نظر بدن.ممنون

    • حسین

      عالی بخرید حرف نداره هر کی میگی بده به خدا تو عمرش پشت این ماشین نشسته اینا همون کسایی هستن که فقط پراید سوار شدن .در ضمن احتمل داره مدیران سایپا یا ایران خودرو باشن که میبینن چینی ها دارن بازارو میگیرن به خاطر همون چرت و پرت میگن

    • احسان

      سلام دوستان من میخوام یه لیفان ایکس شصت مدل برج 9نود و سه بخرم می خواستم بدونم اشکال گیربکس و صفحه که می گن در مدلهای نودو سه برطرف شده درسته؟

    • sarvin

      من دارمش عالي عالي قبلا سوزوكي گراند ويتارا داشتم اما ليفان عالي

    • حسین

      با سلام اقایون خواهشن جواب بدید من خودروی ایکس 60 نوشتم تحویل ابان 96 خبری نیس از تحویل چکار کنم هزارتا شایعت تو شهر ک نمیدن و اینا کمک کنید

    • بدون نام

      با سلام من ايگس 60مدل 94 دارم ماشین خوبی است از موقع تحویل تا کنون حتی برای سرویس اولیه به نمایندگی نبردم تا به حال هم موردی نداشته سمند ، پارس داشتم چون کارت طلایی داشت در یکسال اول هر روز عیب پیدا میکرد چون خیلی راحت وسیله را عوض میکردند اثري نداشت البته پارتی داشتم در نمايندگي

    • حسین

      x60خیلی ماشین خوبی است

      پاسخ ها

      • الیه

        ایکس ۶۰عروس جادس خیلی ماشین عالیه چون قیمتش پایینه میگن خوب نیست بعضیا

    • بدون نام

      سلام.من چند وقته که دارم.به لحاظ طراحی و ظاهر واقعا خوبه.ولی به لحاظ کیفیت قطعات نه.مشکل سربالایی هم همه میدونند داره.البته به خاطر ضعیف بودن موتور نیست به خاطر ضعف در نرم افزار ای سی یو هست که گاز نمیخوره و مجبور میشید نیم کلاچ کنید و صفحه میسوزه وگرنه موتورش ایراد نداره و ۱۸۰۰ و مثل سمنده.حالا یه کم اتاقش از سمند سنگینتره نباید که موتورش جواب نده پس عیبش فقط نرم افزاریه.البته از من که یه مشکل داره که هنوز کسی نتونسته عیبش رو پیدا کنه و خیلی اذیتم کرده.کسی میخواد بخره فقط صفر اونم چندسال اول خوبه بعدش دیگه نه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج