۴۶۲۲۱۲
۱ نظر
۵۱۰۸
۱ نظر
۵۱۰۸
پ

ورزش؛ یک بار در هفته یا هر روز؟

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که هم مشغله کاری دارند و هم به سلامت جسمی خود اهمیت می دهند، حتما موافق هستید که ورزش در انتهای یک روز کاری بسیار دشوار است. این می تواند موجب بی نظمی در ساعات خواب و تغذیه شما نیز بشود. به همین علت است که بسیاری از افراد از ورزش کردن منصرف می شوند.

وب سایت تک شات: اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که هم مشغله کاری دارند و هم به سلامت جسمی خود اهمیت می دهند، حتما موافق هستید که ورزش در انتهای یک روز کاری بسیار دشوار است. این می تواند موجب بی نظمی در ساعات خواب و تغذیه شما نیز بشود. به همین علت است که بسیاری از افراد از ورزش کردن منصرف می شوند.
ورزش؛ یک بار در هفته یا هر روز؟

با این حال، جای نگرانی نیست. چرا که اگر ورزش کردن را تنها به آخر هفته موکول کنید باز هم از مزایای آن به اندازه ورزش در طول هفته بهره مند می شوید. به استناد گزارشی که به تازگی در نشریه پزشکی داخلی چاپ شده، انجام میزان ورزش توصیه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی طی تنها دو روز در هفته نیز می تواند برای سلامت شما مفید باشد.

سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند هر فرد در طول هفته 150 دقیقه فعالیت بدنی متوسط (یا 75 دقیقه فعالیت بدنی شدید) داشته باشد. تا پیش از این گمان می شد که این مدت زمان باید الزامأ در طول هفته توزیع شود، اما حالا مشخص شده کسانی که فقط در آخر هفته ورزش می کنند هم همچنان می توانند به سلامت خود امیدوار باشند.

این پژوهش که 9 سال به طول انجامیده، نشان داده کسانی که فقط در آخر هفته ورزش کردند در مقایسه با افرادی که هیچ ورزشی نمی کردند سی درصد کمتر دچار مرگ شدند. این میزان در زمینه بیماری های قلبی تا 40 درصد و در زمینه سرطان، 18 درصد به نفع ورزشکاران بود.

در این پژوهش مشخص شده که انجام ورزش با برنامه زمانی نامنظم نیز همچنان بهتر از انجام ندادن ورزش است.

به هر حال، هنوز نمی دانیم که بهترین نتایج ورزشی را با چه برنامه ای بدست می آوریم. اما حداقل می توان دلخوش بود که انجام برخی حرکات ورزشی نامنظم در میان زندگی پرمشغله مان همچنان برای سلامت مان مفید است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • reza

      سی درصد کمتر دچار مرگ شدندا:

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج