۴۶۲۳۲۳
۹ نظر
۵۰۰۲
۹ نظر
۵۰۰۲
پ

آل اسحاق: برجام زحمت داشت ولی نتیجه نداشت

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه زحماتی برای برجام کشیده شد اما نتیجه‌ای به همراه نداشت گفت: برجام نتایج مناسبی در برداشته شدن عملی تحریم‌ها و عملیاتی شدن سوئیفت و بسیاری از مسائل دیگر برای کشور به همراه نداشت.

خبرگزاری تسنیم: یحیی آل اسحاق درباره سالگرد اجرای برجام اظهار کرد: درصورتی‌ که بخواهیم فارغ از مسائل سیاسی به برجام نگاه کنیم اصل زحمات تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای همانطور که رهبر معظم انقلاب بیان داشته‌اند، قابل تقدیر است اما نتایج مناسبی در برداشته شدن عملی تحریم‌ها و عملیاتی شدن سوئیفت و بسیاری از مسائل دیگر برای کشور به همراه نداشت.

وی افزود: اقدامات مورد توافق در برجام اگر نتیجه می‌داد و یک سری از مشکلات ما را حل می‌کرد، امروز بسیاری از مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی مرتفع شده بود اما به‌طور مثال حتی سوئیفت در مقام عمل کاربردی نیست.

مشاور اقتصاد مقاومتی رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه جریانات مبادلات پولی در کانال سوئیفت شکل نگرفته است ادامه داد: کانال سوئیفت برای ما ایجاد شد اما آب به داخل آن رفت‌وآمد نکرد و در مواقعی نیز که این کار انجام شد، جزئی و مربوط به واحدهای کوچک بود و بانک های بزرگ با ما همکاری نکردند.

وی با اشاره به اینکه امروز دیگر همه می‌دانند چرا برجام در مقام عمل، عملکرد مناسبی برای کشور نداشت تصریح کرد: بدعهدی و بدقولی‌های آمریکا و برخی کشورها مشخص است و همه مسئولان و حتی آقای ظریف بر این موضوع اذعان دارند.

آل اسحاق گفت: برای بیان منصفانه درباره برجام باید گفت، زحماتی درباره برجام کشیده شد و زمینه‌ای ایجاد شد اما این زمینه نتیجه‌ای برای ما به همراه نداشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      دقیقا نتیجه اش این بود ک پدر ملتو بیشتر در اورده همین

    • بدون نام

      چرا نتیجه نداشت حداقل دار و دسته آقای روحانی خوشحال شدن همان بچه پولدارها که دنبال عشق و حالشان هستند نه مردمی که با کمترین حقوق دارند با گرفتاری زندگی میکنند از این بهتر نتیجه ؟

    • بدون نام

      برجام حلال مشکلات نیست برجام کلیدی بود که ملت دستبند خویش را با آن باز کرد.یادتان رفت چه بودیم.
      هنوز هم شوک سه برابر شدن دلار را هضم نکرده آیم و رکود مال آن است.

    • جنتلمن

      آقای آل اسحاق اگه بخوام به روی همه ی مزایای برجام چشمامون رو ببندیم همین که یه عده که از طریق تحریما کاسبی میکردن و دستشون توی دور زدن تحریما بود الان دستشون قطع شده خدا رو شکر می کنیم... و من مطمئنم مخالفای برجام اکثرا کسایی هستند که بساط بخور بخورشون قطع شده

    • بدون نام

      اینهمه وقت و هزینه سفر و هیچی و حق ماموریت و هتل و برو و بیاو بگیر و ببند و هیچی و آخرشم هیچی به هیچی هر روز بدتر از دیروز

    • بدون نام

      آقای آل اسحاق ،آقای سیف رئیس محترم بانک مرکزی درمصاحبه باروزنامه ایران گفتنداگر تحریم ها ادامه داده می شد بایستی سیستم کوپنی برقرار می کردیم. این فرمایش شما مطمئن باش فقط به خودتان دردرجه اول ضربه می زند .بی اعتمادی مردم مهم است.

    • بدون نام

      آقای جنتلمن تو که راست میگیی اما ،،، تو خود ار دانی اگر عاقله و زیرک باشی خخخخخخخ

    • بدون نام

      دلواپسان کارشان ناامید کردن مردم

    • علی محمد

      خیلی هم نتیجه داشت البته برای دشمنان این مملکت و ملت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج