۴۶۲۳۹۷
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

رویترز گزارش داد؛

صادرات نفت به کره‌ جنوبی ۸ برابر شد

آمارهای رسمی اداره گمرک کره‌جنوبی نشان می‌دهد که صادرات نفت ایران به این کشور، در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی با رشد ۸ برابری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، از آن روبرو شده است.

خبرگزاری مهر: آمارهای رسمی از سوی اداره گمرک کره‌جنوبی نشان می‌دهد که واردات نفت‌خام این کشور از ایران، در ماه دسامبر سال گذشته میلادی در حدود ۸ برابر نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از آن افزایش یافته است؛ در همین حال آمارهای منتشرشده حاکی از صادرات بیش از دو برابری نفت خام ایران به کره‌جنوبی در سال ۲۰۱۶ میلادی در مقایسه با سال قبل از آن، است.

واردات نفت خام کره‌جنوبی از ایران که یکی از بزرگترین مشتریان نفتی این کشور هم محسوب می‌شود، در سال ۲۰۱۶ میلادی در مجموع ۱۴ میلیون تن یا به طور میانگین ۲۸۱ هزار و ۱۸۷ بشکه در روز ثبت شده؛ این در حالی است که این رقم برای سال ۲۰۱۵ میلادی، ۵.۷ میلیون تن یا به طور میانگین ۱۱۴ هزار و ۵۹۵ بشکه در روز، گزارش شده که نشان‌دهنده رشد ۱۴۵.۴ درصدی صادرات نفت خام ایران به این کشور در سال گذشته میلادی است.

همچنین آمارها نشان می‌دهد که واردات پنچمین خریدار بزرگ نفت‌خام جهان یعنی کره‌جنوبی از ایران در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی، به ۱.۵۵ میلیون تن یا ۳۶۷ هزار و ۳۱۷ بشکه در روز رسیده که این رقم برای مدت زمان مشابه سال قبل از آن، ۲۰۷ هزار و ۶۲۹ بشکه در روز ثبت شده است.

بر همین اساس، واردت نفت‌خام کره جنوبی از ایران هم در ماه نوامبر سال۲۰۱۶ میلادی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از آن، به دلیل تقاضای نفت فوق سبک شرکت «هیوندای» این کشور از ایران با رشد بیش از ۴ برابری روبرو شد.

البته صادرات نفت خام ایران در سه ماه سوم سال ۲۰۱۶ میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، از رشد دو برابری برخوردار شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ارزش واردات نفت خام کره‌جنوبی از ایران، در سال ۲۰۱۱ میلادی یعنی قبل از اعمال تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، ۹ میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار ثبت شده است و این رقم در سال ۲۰۱۵ میلادی به ۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار کاهش یافت.

همچنین با رفع نسبی تحریم‌ها از ا یران، واردات نفت خام کره‌جنوبی از ایران افزایش یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انوقت دلواپسان هی نق بزنن بر جام هیچ نکرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج