۴۶۲۵۴۴
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

جشن تحویل هواپیما در دیگر کشورها چگونه است؟

اولین ایرباس خریداری شده وارد خطوط هواپیمایی ایران شد. خبری که بیش از مردم دولتی‌ها را خوشحال کرد تا خوشامدگویی بزرگی با حضور مقامات دولتی برای این هواپیما برگزار کنند. برگزاری مراسم هنگام تحویل گرفتن هواپیما در همه جای دنیا مرسوم است که در این مطلب به آنها اشاره شده است.

خبرگزاری مهر - عطیه همتی: ورود اولین ایرباس A۳۲۱ به عنوان نخستین هواپیمای خریداری شده بعد ازتوافق هسته‌ای موجی از شور و شعف را بین دولتی‌ها ایجاد کرد تا برای این تازه وارد آسمان ایران سنگ تمام بگذارند.
اولین ایرباس خریداری شده وارد خطوط هواپیمایی ایران شد. خبری که بیش از مردم دولتی‌ها را خوشحال کرد تا خوشامدگویی بزرگی با حضور مقامات دولتی برای این هواپیما برگزار کنند. حضور غیرمتعارف علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم تحویل هواپیمای ایرباس و در آغوش کشیدن صمیمانه «برژی فابریس» مدیرعامل اجرایی شرکت فرانسوی ایرباس از دیگر حواشی این جشن بود که در چند روز اخیر این ذوق‌زدگی‌ها تنها برای تحویل یک هواپیما، مورد انتقاد رسانه‌ها قرار گرفت. برگزاری مراسم هنگام تحویل گرفتن هواپیما در همه جای دنیا مرسوم است. اما این مراسم مرسوم در دیگر کشورها به چه شکل و با حضور چه کسانی و برگزار می‌شود؟
جشن تحویل هواپیما در دیگر کشورها چگونه است؟

شرکت هواپیمایی قطر

در ژانویه ۲۰۱۵ شرکت هواپیمایی قطری برای تحویل دو هواپیمای A۳۵۰-۹۰۰ و یک A۳۸۰ مراسم باشکوهی برگزار کرد. این مراسم با حضور «فابریس برژی» مدیرعامل اجرایی شرکت ایرباس و مدیرعامل هواپیمایی قطری و رئیس سازمان هوافضای این کشور برگزار شد.

در این مراسم از ارکستر سمفونیک ملی نیز برای اجرا دعوت شد. اما جالب است بدانید قطری ها مشتری های پروپاقرص ایرباس هستند و تا دسامبر امسال تاکنون ۸۰ سفارش داشته اند که ۱۳ تای آن را تحویل گرفته اند.
جشن تحویل هواپیما در دیگر کشورها چگونه است؟

شرکت هواپیمایی امارات

۱۰ ژانویه ۲۰۱۴ شرکت هواپیمایی امارات یکی از بزرگترین شرکتهای هواپیمایی جهان ۵۰ مین هواپیمای خود را از ایرباس تحویل گرفت. این مراسم با حضور «تیم کلارک» مدیرعامل اجرایی شرکت هواپیمایی امارات و مقامات این کشور برگزار شد.

این درحالی ست که اماراتی ها در سال ۲۰۱۲، هزارمین بوئینگ ۷۶۷ را از شرکت آمریکایی بوئینگ تحویل گرفتند. این هواپیما که تولید آن در سال ۱۹۸۲ آغاز شد بعد از ۳۰ سال به این شماره رسید و بوئینگی ها هزارمین هواپیمای محبوب خود را به این مشتری پولدار و دست به نقد خود فروختند. این مراسم با حضور کارکنان و مدیران هواپیمایی امارات برگزار شد.
جشن تحویل هواپیما در دیگر کشورها چگونه است؟

شرکت هواپیمایی تای ایرویز تایلند

شرکت هواپیمای تای-ایرویز نیز در ماه ژوئن ۲۰۱۵ در مراسمی همزمان یک بوئینگ ۷۸۷ و ایرباس A۳۸۰-۸۰۰ تحویل گرفت.

پیش از برگزاری مراسم، یکی از راهبان بزرگ معبد در تایلند در جایگاه خاصی حاضر شد و با دست کشیدن بر نوک پیکان هواپیما دعای مخصوصی خواند. این مراسم با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، مدیر منابع انسانی و گروه فنی هواپیمایی برگزار شد.
جشن تحویل هواپیما در دیگر کشورها چگونه است؟

شرکت هواپیمایی ایزی جت انگستان

در آوریل ۲۰۱۳، شرکت هواپیمایی بریتانیایی ایزی جت یکی از شرکت‌های بزرگ هواپیمایی اروپا که به سفرهای خوب و ارزان قیمت شناخته می‌شود، ۲۵۰‌مین ایرباس خود را تحویل گرفت.

ایزی جت و ایرباس این مشارکت موفق را در هامبورگ جشن گرفتند. در این مراسم مدیرعامل شرکت ساخت موتور هواپیمایی CFM و چندی از مدیران ایرباس و هواپیمایی بریتانیا حضور داشتند.
جشن تحویل هواپیما در دیگر کشورها چگونه است؟

شرکت هواپیمایی آنا ژاپن

در سال ۲۰۱۱ شرکت هواپیمایی بوئینگ اولین هواپیمای ۷۶۷ خود را به بزرگترین شرکت هوایی ژاپن، آنا فروخت. این همکاری به قدری برای بوئینگی‌ها لذت بخش بود که مدیرعامل این شرکت آن را تاریخ‌ساز خواند.

در این مراسم از طرف ژاپنی‌ها تنها مدیرعامل آنا و صدها کارمند این شرکت حضور داشتند. بوئینگی‌ها یک کلید تشریفاتی هواپیما نیز به مدیرعامل آنا به عنوان هدیه داد.
جشن تحویل هواپیما در دیگر کشورها چگونه است؟
شرکت هواپیمایی ایرلاینز سنگاپور

در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ شرکت هواپیمایی ایرلاینز سنگاپور ۱۰هزارمین هواپیمای ساخته شده ایرباس را از این شرکت خرید و وارد خطور هواپیمایی خود کرد. این مراسم با حضور مدیرعامل خطوط هواپیمایی سنگاپور برگزار شد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دقت کردین ؟؟ همه شون تا پیش از تحویل هواپیمای نو حداقل دویست تا هواپیما داشتن اونوقت ما چی؟؟؟
      مثل گدا ها برا یه هواپیما فزرتی ذوق مرگ شدیم

    • بدون نام

      ذوق مرگ نشدیم دولت چون خودش وارد کرده بچد میخواست بزرگ نمایی کنه. تازه جدیدا مشخص شده نخریدن,اجاره ایه. وقتی به جوون خودمون فرصت پیشرفت ندیم بریم وارد کنیم همینه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج