۴۶۲۶۰۷
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

«ناطق نوری» جای «هاشمی» را گرفت!

به نظر می رسد از این نظر ناطق نوری اولین میراث هاشمی رفسنجانی را به ارث برده است. میراث "حمله" و "هجمه" خطی که رسانه های رادیکال اصولگرا امروز درباره او پیگیری کردند همان خطی است که درباره آیت الله هاشمی پیش از آن پیگیری کرده بودند. اینکه او در بازی اصلاح طلبان گرفتار شده است.

فرارو: چه کسی میراث دار هاشمی رفسنجانی می شود؟ چه کسی جانشین او در مجمع و دانشگاه آزاد می شود؟ چه کسی ریش سفید میانه رو ها می شود؟ این ها سوالاتی است که بعد از مرگ آیت الله فضای رسانه ای را پر کرده است. به اعتقاد بسیاری نمی توان جای آیت الله هاشمی را پر کرد با این حال نام های مختلفی برای این نقش ها مطرح شده است. از آیت الله هاشمی شاهرودی تا علی اکبر ناطق نوری و علی اکبر ولایتی. اما در این میان بیش از همه نام ناطق نوری در رسانه ها دیده می شود.

سخنرانی احساسی روز گذشته ناطق نوری در حرم امام خمینی(ره) و در جریان مراسم هفتم آیت الله هاشمی رسانه های تندروی مخالف میانه روها و اصلاح طلبان را بر این داشته است که احتمالا این سخنرانی در راستای سناریویی برای جایگزینی حجت الاسلام ناطق نوری به جای آیت الله هاشمی است.

این رسانه ها پس از سخنرانی ناطق نوری امروز به او حمله کردند. روزنامه کیهان طبق روال همیشگی پیشتاز این حمله بود.

این روزنامه در گزارشی نوشت: "افراطیون مدعی اصلاحات مشغول عملیات فریب با ناطق نوری هستند. این طیف زمانی مقابل مجلس پنجم شعار می‌دادند «مجلس زوری نمی‌خوایم- ناطق نوری نمی‌خوایم». اما پس از فوت آقای هاشمی، چنین القا می‌کنند که مایلند وی را جای هاشمی بگذارند تا میان اعتدالیون و اصلاح‌طلبان و -جدا شده‌های اصولگرایی- شیخوخیت کند."

کیهان با اشاره به تیتر برخی روزنامه های اصلاح طلب همچون آرمان و بهار درباره نقش احتمالی ناطق نوری در آینده و برخی اظهار نظرهای اصلاح طلبان در این باره به گونه ای از یک سناریو برای "ناطق نوری سخن گفته است". کیهان سعی دارد نشان دهد که اصلاح طلبان برای ناطق نوری دام پهن کرده اند.

این روزنامه در پایان با انتقاد از رییس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری نوشته است: «آقای ناطق دیروز نیز در مراسم هفتمین روز درگذشت آقای هاشمی، از ظلم بزرگ بر هاشمی گفت بی‌آن که به ظلم بزرگ‌تر به ملت و نظام جمهوری اسلامی در فتنه و آشوب نیابتی ۸۸ و دروغ ناجوانمردانه تقلب (اسم رمز و استارت آشوب) اشاره کند.»

سایت رجانیوز نیز به تندی از ناطق نوری انتقاد کرده است. رجانیوز هم در خط کیهان حرکت کرده و از سناریو اصلاح طلبان برای ناطق سخن گفته است. این سایت نوشته است " آقای ناطق واقعا باورش شده که اصلاح طلبان می خواهند خاتمی و موسوی خوئینی ها و روحانی را وابگذارند و او را بزرگ و شیخ خود کنند! فعلا که با همین توهم، مشغول سرویس دهی است."

این سایت نزدیک به جبهه پایداری در ادامه با ادبیاتی بسیار تند "اصلاح طلبان" را "منافق خوانده" و نوشته است: «همه روزنامه های زنجیره ای به احتمال قریب به یقین ،عکس و سخنان آقای ناطق را به شکل هماهنگ تبدیل به تیتر اصلی صفحه اول می کنند این بخشی از نظام پاداش دهی در مکانیزم شرطی سازی است. آنها از چند سال پیش پروژه ای را با او شروع کرده اند که در میانه راه است. مدام تیتر و تمجید و تملق وثنا قرض می دهند و البته چند برابرش را می ستانند. امیر مومنان درباره منافقین می فرماید "یتقارضون الثناء و یتراقبون الجزاء." ستایش قرض می دهند و انتظار پاداش دارند.»

این حمله رسانه های تندرو به ناطق نوری احتمالا در روزهای آینده ادامه یابد و حتی وارد فاز تازه ای شود. شاید رادیکال های اصولگرا از احتمال نقش آفرینی جدید ناطق نوری دچار هراس شده اند. شاید هم این طیف از بازیگران سیاسی ایران به این نتیجه رسیده اند که باید به دنبال تعریف نقش جدید برای ناطق نوری شوند. نقشی که پیش از آن هاشمی رفسنجانی برای این گروه داشت.

تا زمانیکه آیت الله هاشمی در قید حیات بود رسانه های رادیکال او را مورد شدید ترین حملات قرار دادند، او و خانواده اش را عامل بسیاری از مشکلات کشور معرفی کردند. ناطق نوری در سخنرانی روز گذشته خود دراین باره گفت: «درس دیگر آیت الله هاشمی رفسنجانی درس مقاومت و صبوری است، من گاهی می ماندم که علی رغم تهمت ها ناملایمات و در حالی که کوهی از مشکلات وجود داشت صبح میامد و در جلسه مجمع تشخیص آرام و با لبخند حضور پیدا می‌کرد و این را دوستانی که در مجمع بودند نیز تصدیق می‌کنند.»

به نظر می رسد از این نظر ناطق نوری اولین میراث هاشمی رفسنجانی را به ارث برده است.

میراث "حمله" و "هجمه" خطی که رسانه های رادیکال اصولگرا امروز درباره او پیگیری کردند همان خطی است که درباره آیت الله هاشمی پیش از آن پیگیری کرده بودند. اینکه او در بازی اصلاح طلبان گرفتار شده است.

علی اکبر ناطق نوری تاکنون برخلاف گمانه زنی ها نه رییس مجمع شده است و نه ریش سفید میانه رو ها به نظر می رسد او پیش از هر چیز از سرنوشت هاشمی رفسنجانی "تخریب " و "حمله" را به ارث برده است. باید دید که آیا او به میراث های دیگر می رسد یا نه.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیرقطب

      خداوندخدمتگذران به ایران عزیزدرهرلباس ومذهب وگرایشی راطول عمرباعزت عطاکند.وصبرعلیم...چون واقعاکارکردن دراین کشورهنرمیخواهد.کارکنی بدوزیرآب میزنندومتاسفانه این خصلت روبه افزایش است ودرتمام محل کارهادیده میشود

    • خوزستان

      ............. بابا به فکر نوجوان کشور باشید همه سمت مخدارت رفتن

    • رضا

      واقعا باید کسی که خدمت کند ولایت مدار باشدتابتواند وظیفه اش رابه خوبی انجام دهد

    • خسروی

      مگر نه اینکه میگویند رئیس تشخیص مصلحت نظام را رهبری باید انتخاب بفرمایند ؟ پس آقایان این وسط چه کاره اند که وسط دعوا نرخ تعیین می کنند؟؟ضمنا عوض اینکه دعوا ‌وسرو صدا راه بیاندازید بهتر نیست هم به خودتان وهم به ملت ثابت کنید که واقعیت غیر از این است که طرف مقابل می گوید ؟؟...

    • فرشيد

      چه کسی بهتر و شایسته تر از آقای ناطق نوری!!!!!!!!!؟؟

      ایشالا و به امید خدا و به کوری چشم مخالفین و دلواپسین منافق
      هرچی که لیاقت و در شان آقای ناطق نوری هست،همون بشه


      دلواپسیپن منافق هم اینو بدونن:همونطور که ملت به رهبری امام خمینی رژیم منحوس پهلوی رو از بین بردن،سره از ناسره رو هم تشخیص میدن و زمانیکه مقام معظم رهبری هست نیازی نیست که بخان واسه مردم تعیین تکلیف کنن

    • مزگان

      حالا غیر از ی سری کی کیهان می خونه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج