۴۶۲۷۹۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

حاتمی: مجبورم راه بائرمن را ادامه دهم

بعد از این‌که سرمربی آلمانی تیم‌ملی بسکتبال به شکلی عجیب قراردادش را نادیده گرفته و قید بازگشت به ایران را زد، فدراسیون مجبور شد در فاصله کم تا شروع مسابقات غرب آسیا از مربیان ایرانی استفاده کند.

روزنامه شهروند: بعد از این‌که سرمربی آلمانی تیم‌ملی بسکتبال به شکلی عجیب قراردادش را نادیده گرفته و قید بازگشت به ایران را زد، فدراسیون مجبور شد در فاصله کم تا شروع مسابقات غرب آسیا از مربیان ایرانی استفاده کند. گزینه نخست فدراسیون مهران شاهین طبع بود که بعد از چند روز از حضور روی نیمکت تیم‌ملی انصراف داد و درنهایت مهران حاتمی سرمربی سابق تیم جوانان این مسئولیت را قبول کرد. سرمربی فعلی شهرداری تبریز این فرصت را مغتنم شمرده و به دنبال کسب موفقیت در رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا است، اگرچه زمان چندانی ندارد. در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» با مهران حاتمی سرمربی جدید تیم‌ملی بسکتبال را می‌خوانید:

به نظر می‌رسد خیلی زود هدایت تیم‌ملی را بعد از پیشنهاد فدراسیون قبول کردید؟

به هر حال وقتی بحث ملی وسط می‌آید، دیگر هر کسی هر کاری از دستش برمی‌آید، باید انجام دهد. فدراسیون به من لطف داشت و چنین پیشنهادی را ارایه کرد، من هم بی‌درنگ قبول کردم. درحال برنامه‌ریزی برای شروع اردو هستم و هنوز دستیارانم را هم انتخاب نکردم. باید خیلی زود کارمان را آغاز کنیم و به سرانجام برسانیم.

‌پس با این وضع روی مسائل مالی و قراردادی بحث زیادی نکرده باشید؟

ما خیلی زود به توافق رسیدیم و اصلا درباره مسائل مالی حرف هم نزدیم. همان‌طور که گفتم وقتی بحث ملی وسط است، دیگر نمی‌توان به این مسائل فکر کرد.

زمان کمی برای آماده‌سازی تیم‌ملی دارید و شاید ٢ هفته هم نتوانید تیم را تمرین دهید؟

بله، همین‌طور است. بعد از استعفای بائرمن بسکتبال ایران دچار بحران شده بود و حالا باید در همین مدت زمان کم برای رسیدن به موفقیت تلاش کنیم. من سعی می‌کنم با کمک دیگر دوستان در فدراسیون برنامه‌های کوتاه مدت را برای موفقیت تیم‌ملی اجرایی کنم.

قرارداد شما با فدراسیون فقط تا پایان مسابقات غرب آسیا است؟

فعلا برای مسابقات غرب آسیا توافق کردیم و تمرکزمان روی این رقابت‌هاست. بعد از این‌که این مسابقات به پایان برسد، فرصت خوبی داریم تا به مسابقات بعدی یعنی قهرمانی آسیا فکر کنیم. فعلا نمی‌خواهم به برنامه‌های طولانی مدت فکر کنم و هدفم موفقیت در غرب آسیا است چون سهمیه قهرمانی آسیا نیز از حضور در همین رقابت‌ها به دست می‌آید.

با باشگاه شهرداری تبریز قرارداد دارید. این موضوع مشکلی ایجاد نمی‌کند؟

خیر، مسئولان باشگاه شهرداری تبریز هم منافع ملی را مدنظر قرار دادند و حتی به من تبریک گفتند. من تا چند روز آینده به وظایف باشگاهی عمل می‌کنم و بعد از آن در خدمت تیم‌ملی هستم. فکر نمی‌کنم تداخلی در کارم وجود داشته باشد.

شاید حضور شما در رأس تیم‌ملی باعث شود تا از این پس فدراسیون به مربیان ایرانی بیشتر اعتماد کند؟

بله، سال‌هاست که از مربی ایرانی در تیم‌ملی استفاده نشده است. با این حال من مطئنم هر کدام از مربیان ازجمله خارجی یا ایرانی که در تمام این سال‌ها در تیم‌ملی حضور داشتند، تلاش خود را کرده‌اند اما مربیان ایرانی تعصب بیشتری نسبت به کشور خود دارند. مربیان خوب دیگری هم در ایران داریم که می‌توانستند در جایگاه فعلی من حضور داشته باشند و من هم به‌عنوان نماینده تمام مربیان ایرانی در تیم‌ملی حضور دارم. امیدوارم حضور من فتح بابی برای اعتماد بیشتر به مربیان ایرانی باشد.

قطعا هدف ایران در غرب آسیا کسب عنوان قهرمانی است؟

قرار است با نفراتی که اکثرا جوان هستند در مسابقات غرب آسیا حاضر شویم. هدف اول ما گرفتن سهمیه مسابقات قهرمانی آسیا است چون زمان کافی را نداریم. من قولی بابت قهرمانی در این رقابت‌ها ندادم چون از جوان‌ها در این رقابت‌ها استفاده می‌کنیم. با این حال رسیدن به قهرمانی نیز جزو اهداف ماست.

شاید بزرگترین ابهام در شرایط فعلی این باشد که شما از ستاره‌هایی مثل صمد نیکخواه و مهدی کامرانی که توسط بائرمن کنار گذاشته شده بودند، استفاده می‌کنید؟

لیست ٢٤ نفره از سوی فدراسیون برای حضور در این رقابت‌ها پیش از این بسته شده و من نمی‌توانم اعلام نظری در آن کنم. این لیست ارسال شده و با نظر بائرمن هم بوده است. درواقع در این مرحله مجبورم مسیر بائرمن را ادامه دهم اما بعد از آن شایسته سالاری در دستور کار من است. هر بازیکنی که بهتر باشد و در سطح بالاتری خودش را نشان دهد، برای من اولویت دارد. فعلا نمی‌خواهم اسمی از بازیکنی ببرم اما همان‌طور که گفتم من باید از روی لیستی که بائرمن تهیه کرده، بازیکنانم را مشخص کنم.

بسکتبال ایران بعد از عدم صعود به المپیک روند نزولی را طی کرده و علاقه‌مندان به این رشته نگران وضع فعلی هستند؟

نمی‌توانیم بگوییم که سیر نزولی داشتیم چون در مسابقه‌ای شرکت نکردیم. فقط مشکل این‌جا بود که در چند ماه اخیر یک مربی دیگر هدایت این تیم را برعهده داشته و اگر بائرمن زودتر تصمیمش را اعلام می‌کرد، فدراسیون هم زودتر تصمیم می‌گرفت. با این حال امیدوارم بتوانیم بسکتبال را به روزهای خوب خودش بازگردانیم.

پس شما وعده می‌دهید که بار دیگر بسکتبال ایران در آسیا آقایی کند؟

هنوز اول کار هستم و وعده‌ای نمی‌دهم. فقط حرفم این است که ما باید قبول کنیم با تیم‌های اروپایی و سطح اول جهان فاصله زیادی داریم. اگر این موضوع را قبول کنیم و سطح انتظارات پایین بیاید، بسکتبال می‌تواند در آسیا هم پیشرفت کند. در آسیا همواره ٦، ٥ تیم مدعی قهرمانی بودند و ایران نیز هر باری که قهرمان شده، این عنوان به راحتی به دست نیامده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج