۴۶۴۴۳۳
۱۶ نظر
۵۰۰۵
۱۶ نظر
۵۰۰۵
پ

منتجب‌نیا: تلاش کنیم روحانی با رأی بالا پیروز شود

قائم مقام حزب اعتماد ملی تاکید کرد: برای دوره ریاست جمهوری آینده معتقد هستیم که باید همه تلاش کنیم تا آقای روحانی با رأی بالاتر این سمت و مسئولیت را برعهده گیرد و شعارهایی که آغاز کرده به اتمام برساند.

خبرآنلاین: رسول منتجب‌نیا در نشست خبری که امروز صبح برگزار شد با اشاره به رحلت آیت‌الله هاشمی گفت: در سراسر کشور یک حادثه بسیار ناگوار به وجود آمده است و آن ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که ضایعه و خسارت بزرگ و جبران‌ناپذیری است.

بخش هایی از اظهارات منتجب نیا را در این نشست خبری به نقل از خبرگزاری ها در زیر می خوانید:

*چه بخواهیم و چه نخواهیم آیت‌الله هاشمی وجود تاثیرگذاری در نهضت جمهوری اسلامی و نهادینه کردن امور مربوط به نظام را شاهد بودیم و همچنین مهم‌تر از همه آرامش و اعتدالی که در جامعه برقرار بود ایشان نقش بسیار موثری در این زمینه ایفا کردند.

*در غیاب آیت‌الله هاشمی کسی نیست که جایگزین این نقش‌آفرین بزرگ باشد، باید همه تلاش کنیم این خط مشی‌ای که آقای هاشمی برای انقلاب ارائه کرد، باقی بماند.

*اعتدال و دوری از افراط و لاابالی‌گری خط مشی هاشمی بزرگ بود و باید این مسیر باقی بماند و همه دست به دست هم دهیم تا اعتدال در کشور حاکم شود لذا افراطی‌گری برای جامعه مضر است و باید اعتدال‌ تقویت شود.

*برای دوره ریاست جمهوری آینده معتقد هستیم که باید همه تلاش کنیم تا آقای روحانی با رأی بالاتر این سمت و مسئولیت را بر عهده گیرد و شعارهایی که آغاز کرده به اتمام برساند.

*اگر حمایتی از دولت آقای روحانی داریم به این معنی نیست که این دولت مطلق است اما با توجه به شرایط کشور و شخصیت‌هایی که در معرض انتخابات ۹۲ و ۹۴ بودند این گزینه را روحانی دانسته و می‌دانیم.

*طرفداران و منتقدان دولت باید با سعه صدر نسبت به انتقادها توجه داشته و بپذیرند و اصلاح کنند و همچنین تا میان دولت هم نباید دست از نقادی بردارند تا دولت آینده جامع‌تر باشد و از نظر گزینش اعضا و هم در سیاست‌ها به سمت کمال پیش رود و درصدد تخریب برنیاییم و به دنبال تکمیل موارد باشیم.

*حزب اعتماد ملی هم که امتیازات منحصر به فردی دارد و نقش موثری در کنار شخصیت‌ها و احزاب با انسجام کامل در انتخابات ۹۶ ایفا می‌کند و این راه ادامه دارد.

*{درپاسخ به یکی از خبرنگاران در باره احتمال جایگزینی حجت الاسلام ناطق‌نوری به عنوان جایگزین آیت الله هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام}: آقای هاشمی ویژگی‌هایی را داشت که کسی نمی‌تواند جایگزین آن باشد. آقای ناطق‌ نوری هم شخصیت محبوب و مورد حمایت هستند.

*در شرایط خاص باید خیرالموجودین را انتخاب کنیم؛ آقایان ناطق و خاتمی می‌توانند نقش اجتماعی خوبی داشته باشند. اما فکر نمی‌کنم بتوان کسی را انتخاب کرد که جایگزین آقای هاشمی باشد؛ جای آیت‌الله هاشمی در جامعه ما همچنان خالی خواهد ماند.

*{درباره اینکه بعد از رحلت هاشمی رفسنجانی، چقدر گفتگوی ملی ضروری است و چه راهکاری برای جذب آرای خاکستری داریم}: آنچه که به صلاح کشور است و نمی‌تواند وحدت ملی را ایجاد کند، اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط است، به دلیل آنکه ما یک اندیشه‌ای داریم، نباید حرکت‌های تند را در جامعه تقویت کنیم؛ حرکت افراطی از هر جناحی برای جامعه ضرر دارد.

* بنای ما این نیست که راه جاهلانه را طی کنیم، نباید اجازه دهیم جامعه تکه‌تکه شود، چرا که مرزبندی‌های غیراصولی، جامعه را از انسجام دور می‌کند. باید تلاش کنیم این انسجام به وجود بیاید، اما متاسفانه گاهی اختلاف‌نظر در جامعه ما به دشمنی و عداوت تبدیل می‌شود. باید این فرهنگ را به وجود آوریم که با اختلاف سلیقه می‌توان وحدت ملی داشت؛ چنانچه ملت نشان داده که در بزنگاه‌ها وحدت را شکل می‌دهد.

*گفتگوی ملی ضرورت دارد که جناح‌ها به این بهانه دور هم جمع شوند. گاهی در گذشته به خاطر بعضی سختگیری‌ها، جمعیتی از مردم در انتخابات شرکت نکردند. اگر وحدت ملی و رقابت سالم را به وجود آوریم، رأی‌ها به صندوق ریخته خواهد شد و انتخابات مطلوبی برگزار خواهد شد.

*{درپاسخ به سوالی مبنی بر حضور عارف به عنوان آلترناتیو درکنار روحانی برای انتخابات سال 96}: اتحاد نظر بر روی یک فرد به معنای نداشتن گزینه دیگر نیست. ممکن است 10 نفر را مطلوب بدانیم، اما در بین همه، یک نفر مناسب‌تر باشد. اگر روحانی مورد حمایت اصلاح‌طلبان است؛ به این معنی نیست که نیروی دیگری نداریم. با توجه به همه شرایطی که وجود دارد، تا امروز گرچه هنوز تصمیم جدی در شورای سیاستگذاری گرفته نشده است، اما مناسب‌ترین گزینه با اولویت یک، آقای روحانی است. عارف و دوستان دیگر شایستگی دارند، اما فعلا نظرها بر آقای روحانی متمرکز است.

* اصلاح‌طلبان با تجربه‌های تلخ و شیرین قبلی به این نتیجه رسیدند که باید اختلاف‌نظرها را کنار بگذارند؛ از این رو تصمیم دارند در انتخابات ۹۶ هم این وحدت را دنبال کنند. سازوکار در نظر گرفته همان شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با محوریت برخی بزرگان است تا به وحدت برسند.

*{با اشاره به اختلافات پیش آمده بین شورایعالی سیاست گذاری اصلاح طلبان و جبهه هماهنگی اصلاحات}: شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب، ترکیبی از دبیران احزاب اصلاح‌طلب است. در سال 94 دوستان به این نتیجه رسیدند که افراد اثرگذاری هستند که در قالب احزاب نمی‌گنجند؛ پس کاری کنیم که همه اینها جذب شوند که شورای سیاستگذاری در آن سال شکل گرفت، البته بنا بود محوریت احزاب حفظ شود. اما گلایه‌ای که وجود دارد، این است که به احزاب بهای کمتری داده شد. الان درصد حضور احزاب در شورا بیشتر شده اما همچنان گلایه‌ها وجود دارد. کمیته‌ای به نام «کمیته تعامل» تشکیل دادیم. شب گذشته تصمیم گرفته شد که حضور ما در آن پررنگ بوده و از موضع حزب دفاع کنیم.

*{در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره گزینه مورد نظر اصلاح طلبان برای جایگزینی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان رهبری} اصلاح‌طلبان در زمان مناسب گزینه مناسب را معرفی خواهند کرد، اما هنوز مشخص نشده که انتخابات میان دوره‌ای خبرگان چه زمانی برگزار خواهد شد.

*{ در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره علت انصراف از قائم مقامی حزب اعتماد ملی}: در این باره انتقاداتی مطرح بود، دوستان ما تأکید داشتند که جایگاه احزاب باید مشخص بوده و بیشترین تأثیر را احزاب داشته باشند؛ این اختلاف نظرها طبیعی است. بین تعدادی اندیشمند و صاحب‌نظر، اختلاف‌نظر به وجود آمد، ولی نمی‌دانم این اختلاف‌نظرهای خانوادگی چطور به رسانه‌ها کشیده شد. نباید اختلاف‌نظرهای داخلی به رسانه‌ها کشیده می‌شد. من احساس نگرانی کردم و از دبیرکل که در حصر است، خواستم مشکل را حل کنند. دبیرکل حزب اعتماد ملی نامه‌ای داد و گفت استعفا می‌دهد، تا خود ما مشکل را حل کنیم. استعفای دبیرکل حزب منتشر شد و نامه پرمحتوای وی را همه دیدند. چند روز بعد از آن نامه با اعضای شورای مرکزی جلسه تشکیل دادیم که به اتفاق‌نظر، هیچ‌کس استعفا را نپذیرفت و استعفای بنده هم مورد قبول واقع نشد؛ امروز مشکلات حل شده و نگرانی‌ها برطرف شده است.

*{درباره ریزش آرای روحانی در نبود آیات الله هاشمی}: این امر به مدیریت کشور بخصوص اصلاح‌طلبان برمی‌گردد. اگر این فوت را خوب مدیریت کنیم، می‌توان برای افزایش رأی آقای روحانی، آن را به کار گرفت.

*{درباره حمایت از مسعود پزشکیان در انتخابات آتی ریاست جمهوری}: آقای پزشکیان جزو نیروهای خوب هستند. اینها گمانه‌زنی رسانه‌ها یا برخی گروه‌هاست. تا این لحظه مجامع تصمیم‌گیر هنوز درباره آقای روحانی هم بحث نکردند که حمایت از وی مصوب شود. هنوز کاندیدای اصلاح‌طلبان مشخص نیست. اولویت یک ما، روحانی است اما به این معنا نیست که شخصیت‌های دیگر وجود نداشته باشد.

* بخشی از انتخابات شوراها سیاسی است؛ بخصوص در کلان‌شهرها، اما در شهرهای کوچک مسائل قومیتی مطرح است که باید این دو عامل را مورد بررسی قرار داد.

*{ درباره اینکه آمادگی پذیرش دبیرکلی حزب اعتماد ملی را دارد یا نه}: شناسنامه این حزب به نام دبیرکل حزب خورده است که سرمایه مادی و معنوی برای تشکیل آن خرج کردند و ماهم از ایشان حمایت می‌کنیم. 11 سال است که بنده قائم مقام حزب هستم. زمانی که دبیرکل حزب در حصر نبودند، تبادل نظر می‌کردیم و در حصر که قرار گرفتند، با واسطه پیام می‌دهیم. اخیراً هم در نامه‌هایی که نوشتند، نقطه نظرات بنده را تأیید کردند. ما هیچ‌گاه اختلاف‌نظر نداشتیم و نداریم و همواره تأکید کردند که همه سلایق را در نظر بگیریم.

*{ درباره احتمال معرفی کاندیدای زن از سوی اصولگرایان در انتخابات آتی ریاست جمهوری}: ما همواره اعتقاد داریم به موازات معرفی کاندیدای مرد، باید کاندیدای زن هم معرفی کنیم. همیشه درباره ریاست جمهوری این است که رجال سیاسی، منظور جنسیت نیست، ولی نه اصولگراها و نه شورای نگهبان نمی‌پذیرفتند، اما اخیراً سخنگوی شورای نگهبان در این باره صحبت کردند. به نظر می‌رسد تجدیدنظری در تفسیر قانون صورت گرفته که ما آن را به فال نیک می‌گیریم.

*حزب ما با سایر احزاب تفاوت‌هایی دارد؛ البته همه احزاب برای ما مورد احترام هستند. از سال 88 تا 92 ما مشکلات زیادی داشتیم؛ به دفتر مرکزی حزب حمله کردند و اموال ما را بردند. با وجود آنکه به وزیر اطلاعات نامه دادیم و گفتند اموال شما را برمی‌گردانیم، این اتفاق نیفتاد. در سال 92 بیشترین حضور تشکیلاتی را داشت و بعد از انتخاب آقای روحانی فعالیت احزاب آزاد شد. چند مورد مزاحمت داشتیم، اما در مجموع فعلاً مشکلی نداریم.

*{درباره ارتباط با دبیرکل حزب}: ارتباط از طریق خانواده داریم و پیام‌های ما منتقل می‌شود. اما این اساسنامه، مسئولیت را به قائم مقام تفویض کرده است و من در خدمت شورای مرکزی هستم، اما اگر موردی باشد حاج آقا را در جریان خواهیم گذاشت.

* اگر آمریکا بدعهدی کرده، ما کاری نکنیم که زحمت نظام و تیم مذاکره‌کننده زیر سؤال برود. تلاشمان این باشد که مشکل حل شود؛ تکثیر مشکلات کار را درست نمی‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای شما که بد نیست.

    • بدون نام

      گند زد 4 سال دیگه کافیه

    • علی

      برو بابا انشاالله که پیروز نشه

    • شعار

      که چی بشه خودت به مقام و منصب برسی؟

    • بدون نام

      شما برای خودت و حزب ورشکسته ات تلاش کن!

    • بدون نام

      ب همین خیال باش

    • بدون نام

      برو عامو مزه ننداز

    • کمال

      حتما تلاش میکنیم با اختلاف رای بالا از دور رقابت حذف بشه . ..!!!
      نگران نباش

    • بدون نام

      آقای منتجب نیا خب تو سود میکنی ولی من و امثال من که هم ببکاریم و هم بی پول هستیم چطور.
      کاربران عزیز دیروز مناظره آقای روحانی رو دیدم میگفت در دوره من چنان وضعیت معیشت مردم خوب بشه که با پای خودشون بیایند از یارانشون انصراف بدن، خیلی دروغ جالبی بود.

    • hamed

      تلاش شما آب تو هاونگ کوبیدنه

    • علی

      شتر در خواب بیند پنبه دانه
      همین 4 سال هم زورکی به پایان میرسونه

    • بدون نام

      تلاش کن کم نیاری قبول شود تو به جای میرسید ما دعا می کنیم کی این چند ماه تمام شود شما مگر تو خواب ببینید روحانی ریس جمهور شود

    • مصطفی

      چطور شد ایشون که گفته بودن صد روزه شعاراشون رو به حقیقت تبدیل میکنن حالا چهارسال دیگه زمان خواستن،عجب،خوب از فوت آیت الله هاشمی دارین واسه ی جلب نظر ملت به سمت روحانی استفاده میکنین،ملت رو انقد ساده فرض نکنین لطفا

    • ناقوس

      روحانی خیلی کارهای خوبی نکردند.حتمامن به ایشان رای نمیدهم وحتما خواهم نداد.

    • بدون نام

      چرا؟؟؟

    • بدون نام

      اقای روحانی. برای شما. ودارودسته خودش رای میا.رد ولی قفل محکمی. به در ایران زد لحظه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج