۴۶۴۶۲۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

خادم: کشتی فرنگی نیازمند زمان و حوصله است

رئیس فدراسیون کشتی گفت: در بحث کشتی فرنگی باید با حوصله و صبوری حرکت کنیم تا این رشته بتواند بهترین کادر فنی و نفرات تیم ملی را تا رویدادهای مهم پیش رو پیدا و مهیا کند.

خبرگزاری مهر: رسول خادم در حاشیه رقابتهای بین المللی جام تختی در مشهد اظهار داشت: استقبال تیم ها با توجه به شرایط موجود برخی از تیم های خارجی و همچنین وضعیت اقتصادی و مالی فدراسیون های ملی راضی کننده است. ضمن اینکه بسیاری از تیم ها هم اکنون در مسابقاتی که در اروپا برگزار می شود با توجه به سهولت در رفت و آمد به کشورهای مقصد، حضور بیشتری دارند. به هر حال با تلاش و زحمت مجموعه خانواده کشتی در حوزه بین الملل شرایطی فراهم شده که در رقابتهایی همچون جام شاهد و روز کودک و جام تختی حدود ۲۶ تیم خارجی با نفرات کامل در آزاد و فرنگی شرکت می کنند.

وی به تفاوت برگزاری رقابتهای تیم به تیم در جام تختی نسبت به سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: در سه سال گذشته حدود ۱۸ کشور خارجی در جام تختی حضور داشتند که برخی از همین تیمها نیز با یک یا دو کشتی گیر وارد میدان می شدند اما هم اکنون در مسابقات تیم به تیم است باید با ترکیب کامل حضور یابند. مسابقات تیم به تیم جذابیتی بیشتری دارد که امسال هم حدود ۴۰ تیم داخلی و خارجی با همین شرایط در کشتی آزاد و فرنگی و پهلوانی در جام تختی حضور داشتند.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: به جرات می توان گفت این دوره از رقابتهای جام تختی به لحاظ تعداد کشتی گیر طی چند دهه ای بالاترین تعداد شرکت کننده را داشته است. مطمئنا این موضوع جایگاه ویژه ای به جام تختی در دنیا می بخشد. خوشبختانه امروزه جام تختی به عنوان مهمترین تورنمنت بین المللی ورزشی کشور به جایگاهی رسیده که با توجه به مشکلات اقتصادی کشورها و شرایط امنیتی خاورمیانه باز هم شاهد استقبال کشورها هستیم.

وی در پاسخ به دلیل غیبت روسها در جام تختی نیز گفت: مسئولان کشتی روسیه استراتژی فنی در برابر ایران در پیش گرفته اند که با کمترین تعامل در رده بزرگسالان مواجه هستیم. البته این مساله یک تفکر فنی است که شاید برخی مواقع منطقی باشد، اما ما هم همیشه پیگیر دعوت از روسها در تورنمنت های داخلی هستیم. در واقع روسها در رده بزرگسالان کمی محتاط تر حرکت می کنند و تعامل آنچنانی ندارند.

خادم جایگاه خود در هیات رئیسه اتحادیه جهانی را در این موضوع بی تاثیر خواند و گفت: حضور من در هیات رئیسه نمی تواند نقطه تعامل با روسها محسوب شود چراکه این مساله کاملا فنی است و تصمیم حضور آزاد و فرنگی کاران روسی در تمامی مسابقات بین المللی به نظر کادر فنی آنها مربوط می شود.

خادم در ادامه به میزبانی رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: امیدوارم این مسابقات بتواند روزهای به یادماندنی را برای مردم کرمانشاه بوجود آورد. البته تیم ملی ایران کار سختیرا پیش رو دارد و با توجه به ترکیب تیم های روسیه، آمریکا و گرجستان و .... فکر می کنم کار دشواری را پیش رو داریم.

خادم در خصوص طرح مشارکتی فدراسیون کشتی ایران برای میزبانی رقابتهای جهانی سال ۲۰۱۹ نیز گفت: با جدیت پیگیر این مساله هستیم و آنچه که برای ما اهمیت دارد این است که کدام کشور یا کشورها با ما در این موضوع مشارکت خواهند کرد. امیدواریم بتوانیم رقابتهای کشتی آزاد و فرنگی را ما میزبانی کنیم و رقابتهای کشتی زنان را کشور دیگری برگزار کند.

وی در رابطه با کشتی فرنگی و حمایت از علی اشکانی نیز گفت: به نظر من ما باید در بحث کشتی فرنگی با حوصله و زمان حرکت کنیم تا کشتی فرنگی بتواند هم کادر فنی و هم نفرات تیم ملی را رفته رفته پیدا کند. البته این حساسیت و پیگیری ها هم بسیاری مثبت است و کادر فنی کنونی متوجه می شود که کارشان از اهمیت بالایی برخوردار است و همه به آن توجه می کنند.

سرمایه های مربیگری کشتی ایران به سادگی بوجود نیامده اند و اگر ما باز هم بدنبال حضور چنین مربیانی هستیم باید به آنان فرصت تجربه اندوزی و پختگی را بدهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج