۴۶۴۶۷۱
۲۰ نظر
۵۰۰۹
۲۰ نظر
۵۰۰۹
پ

خواب جدید دولت برای یارانه بگیران

یک مقام مسئول وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح جزئیات فرایند حذف یارانه نقدی خانوارها، از امکان ثبت اعتراض خانواده‌هایی که یارانه نقدی آنها قطع شده است، خبرداد.

خبرگزاری مهر: احد رستمی در گفتگو با خبرنگار با اشاره به جزئیات طرح دولت برای اجرای هدفمند پروژه پرداخت یارانه نقدی، گفت: بر اساس تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۵ وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مکلف شده است قبل از حذف یارانه هر خانوار، نسبت به اطلاع رسانی از طریق سامانه پیامکی اقدام کند که در این زمینه از ابتدای شهریور ماه امسال به تدریج اطلاع رسانی به برخی خانوارها به منظور حذف یارانه آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۷۵ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند، افزود: قرار نیست یارانه نقدی به همه مردم پرداخت شود از همین رو از اوایل سال گذشته تاکنون ۴ میلیون نفر از شمول دریافت یارانه نقدی خارج شدند و تا پایان امسال نیز به صورت تدریجی یارانه تعدادی از خانوارها قطع می شود.

رستمی افزود: از شهریور ماه امسال شماره همراه سرپرستان خانوار شناسایی شده و طی ۱۵ تا ۲۰ روز آینده به سرپرستان خانواری که مشمول حذف یارانه نقدی می‌شوند پیامک ارسال خواهد شد.

مدیرکل رفاه و تامین اجتماعی وزارت رفاه با تاکید بر اینکه پیش از قطع یارانه هر خانوار از طریق سامانه پیامکی، به آنها اطلاع رسانی می‌شود ادامه داد: این خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت www.yaraneh۱۰.ir و وارد کردن کدملی و شماره حساب سرپرست خانوار اعتراض و دلایل خود را نسبت به حذف یارانه نقدی اعلام کنند در صورتی که اعتراض آنها مورد تایید واقع شد، پرداخت یارانه به این خانواده‌ها ادامه دارد، اما در صورتی که مستحق دریافت یارانه نقدی نباشند و دلایل آنها نیز مورد تایید قرار نگیرد، یارانه این خانواده‌ها قطع خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت رفاه در پاسخ به این سوال که یارانه بسیاری از افراد در شرایطی که مستحق دریافت هستند از سال گذشته به تدریج حذف شده است؛ آیا امکان اعتراض برای این خانوارها فراهم شده است؟ گفت: این افراد نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی مذکور دلایل حذف خود را مشاهده و اعتراض خود را نیز اعلام کنند؛ پس از حدود ۱۰ روز کارشناسان مربوطه بعد از بررسی این اعتراض ها با آنها تماس خواهند گرفت.

آیین نامه افزایش یارانه نقدی نیازمندان تهیه شد

رستمی با اشاره به سیاست‌های حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش یارانه نیازمندان خبرداد و افزود: این وزارتخانه در نظر دارد تامین اجتماعی چند لایه را برای آحاد جامعه در نظر بگیرد. در این زمینه یارانه خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی، خانوارهای دارای مستمری پایین و خانوارهایی که فرد شاغل در این خانواده ها وجود ندارد یا درآمد خانوار بسیار پایین است، افزایش پیدا می کند و تحت پوشش درمان رایگان قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در لایه بعد سیاست‌های بیمه ای برای توانمندسازی این خانواده‌ها در نظر گرفته شده است به طوری که افراد بیکار این خانواده‌ها بتوانند در جهت اشتغال توانمند شوند.

مدیرکل رفاه و تامین اجتماعی وزارت رفاه ادامه داد: آیین نامه‌های مربوط به افزایش یارانه نقدی نیازمندان و سیاست‌های چند لایه حمایتی آماده شده و در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی دولت در مرحله بررسی قرار دارد.

رستمی با بیان اینکه بر اساس این آیین نامه یارانه خانواده های نیازمند اساس نیاز و بُعد خانوار افزایش خواهد یافت و این یک رقم بین خانواده‌های مختلف متغیر است، تصریح کرد: در حال حاضر ماهانه حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه نقدی از سوی دولت پرداخت می شود.

این مقام مسئول در وزارت رفاه درباره معیارها و ملاک شناسایی و حذف یارانه نقدی گفت: در این زمینه پایگاه اطلاعاتی رفاه ایرانیان به روزرسانی شده که از طریق آن دارایی های خانواده ها مانند املاک، خودرو، مسافرت های خارجی، اطلاعات مربوط به تسهیلات و همچنین اطلاعات درآمدی با استعلام از سازمان های تامین اجتماعی و بازنشستگی با کمترین درصد خطا تخمین زده می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی زاهدان

      من لیسانس زنم لیسانس دوتا بچم داریم .مسافرکشی میکنم فقط تا حد اینکه شب گشنه نخوابیم...اخ این مملکته،؟؟بعد میگن بچه بیارید بچه بیارید ...یارانه هرماه پوشک نمیشه دلتون خوشه...2هزارمیلیارد که یک مورد دزدی های کلان هست چندتا کارخونه میشد بزنن؟نفری 10 میلیون به افراد بیکار میدادن به چند نفر میرسید؟؟؟این فقط یک مورد بقیه بماند

    • بدون نام

      کم دروغ بگید

    • بدون نام

      من به دولت روحانی رای نمیدم

    • بدون نام

      فقط دروغ و دروغ ،مگه قرار نبود مابه التفاوت گرانی سوخت و برق و ... به مردم پرداخت شود پس چی شد همه چی سربه فلک کشید و مبلغ یارانه ثابت و عرضه پرداخت اینهم را ندارند.قبض ۳۰ تا ۴۰ هزار برق خوزستانی ها شد ۲۰۰

    • بدون نام

      رفاه اجتماعی واژه پرمعنی
      اما برای مردم دست نیافتنی
      کو رفاه؟
      کو تعاون؟

    • افضل رجب پور

      با قطع یارانه بعضی از افراد که کلی پول دارو درمان اقساط زیاد دارن بسیار سخت تر می شوداز زندگی ظاهر مردم نمی شود به باطن آنها پی برد ما ایرانیها با آبروداری زندگی می کنبم حیا داریم دلیل نمی شه گفت نیاز ندارن گرانی واقعا امان زندگی کردن را از ما گرفته جوان بیکار زن بی سر پرست شما چه میدانید حتی در ک آن هم برایتان مقدور نیست .نداری یعنی چی؟بعضی از مردم را شما به سوی فقر می برید این پول حد اقل پول یه ویزیت دکتر ،یا یک کیلو گوشت و یا ........که می شود

    • ستایش

      همه چی گران شده برق ارزان کنید

    • محمد

      اي كاش اين ميراث منحوس دولت قبل به كلي از بيخ و بن كنده ميشد و وضعيت به زمان قبل بازميگشت. به خاطر ٤٠ هزار تومان يارانه بايد ٤٠٠ هزار تومان در ماه هزينه اضافي پرداخت كرد. اين انصاف نيست اميدوارم دولت هم خودش رو از اين هدفمندي خلاص كنه و كارت سوخت و كلأ تمام اين بازيهاي بي سرانجام و بدون برنامه ريزي رو با خاك انداز به سطل آشغال بريزه و مردم رو خلاص كنه.

    • علی

      جمع کنید یارانه را کل بدبختی ملت همین یارانه است هزینه گاز وبرق وارزش افزوده کارخانه ها خودتان دیده اید ازکار اشتغال زایی حرف می زند بسه شرم کنید

    • بدون نام

      شماکه میگید یارنو قطع کنیم شماببینید گرونی وبدبختی مردم من که حقوق روزی بیست وپنج تومانه اجاراب برق مدرسه شمابگید من چطور میخام زندگی کنم خداقبول میکنه که ی پیراهن برای بچم نتونم بگیرم یابعضی وقتانون چای بخورم بخابم جواب این همه بدبختی کی میخادبده خدابه مارحم کنه مردم بخاطرشکمشون دارن کار خلاف میکنن که شکم بچشون سیر کنن شمابجای فکراین چیزاباشین فکرقط کردن یارنه هستین

    • منصور

      برق وگاز واب را به نرخ ۱۲ سال پیش حساب کنید یارانه راقعطع کنید وای براین مردم بدبخت لایق ۴۰تومان ازاین همه منابع ملی نیستند وای وای

    • عزیز از بم

      این دولت بی عدالت یارانه ها قطع میکند قبض آب برق گاز گران میکند

    • shohrehandy

      دولت که نمیدونه کی داره کی نداره میگه حالا شانسی یارانه این 100هزار نفر رو قطع کنید تا بفهمن 2 یا 3 ماه طول میکشه وقتی هم که بفهمن باید به صد جا سر بزنن که آقا ما درامد دیگه ای جز یارانه نداریم تا مثلا مسئولا بخوان بررسی کنن یه 7 یا 8 ماه هم اون طول میکشه و معمولا هم آخر سرملت بیچاره این خبر رو میشنوند که شما مشمول دریافت یارانه نمیشوید اگه هم در بین هزار نفر اعتراض یه بدبخت و بیچاره ای رو هم با هزار منت قبول کنن و بدونن که واقعا این خانواده نیاز دارن حداقل یک سال دیگه طول میکشه تا یارانش وصل بشه و در کل دولت پول 2 سال یارانه یه خانواده بیچیز رو راحت بالا میکشه و معوقه هم نمیده و این میشه خلاصه عدالت اجتماعی خدایا میدونم که جز خودت کس دیگه ای مثلا از مسئولین صدای ما رو نمیشنوه ...

    • بکاروگرسنه

      وجدانن قطعش کنیداین پول صدقه برکت ندارکه هیچ ننگ هم داره بیخیال قطعش کنیدمانمیخایم برج چهاریارانه هاقطع بشه الان قطش کنیدملت راحت بشن ازاین بحث یارانه خداروشکرماتوکشورفقیرنداریم لیسانسه هامون شدن رانندتاکسی خدایاشکرت برکتت زیادبابت اینکه بارون میادبرف میادملت همه خوشحالن اشک یتیم خشک میکنن گورخواب نداریم همه دماغهاچاقه بس کنیدبابازشته وجدانن

    • ایلیا

      طرح های خانه خراب کن دولتی ها چه چپی و چه راستی تمومی نداره؟ا

    • بدون نام

      یارانه راقطع کردن خدا داره انتقام میگیره،آتش سوزی وبعد زلزله

    • ناقوس

      دولت هرروزداره خواب میبینه واین خواباش هم همیشه به ضررملت بوده است!

    • ناقوس

      ازسال89تاالان ملت دارند یارانه45تومان رو میگیرندارزش این دو این 6سال شده 10تومان!این یارانه به ضررملت وسوده دولته!جمع کنیداین یارانه تون رووقیمت ها روبه قبل یارانه برگردونید.

    • محمد

      من نمیدونم چرا انقدر این مردم ساده هستند اگه قطع بشه که هیچ موقع قیمتا ارزون نمیشه چرا همه میگن یارانه ثروتمندان قطع نشه اخه با این وضع که ثروتمندان پولدار تر میشن دولت هم که نمیاد یارانه نیازمندان رو قطع کنه.

    • بدون نام

      وای بردولت کلید با این یارانه ،قطع کنید بدید به آقازاده های دزدتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج