۴۶۴۸۴۸
۱۲ نظر
۵۰۰۳
۱۲ نظر
۵۰۰۳
پ

کی‌روش: مربیگری آفریقای جنوبی مایه غرور است

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان به یک رسانه آفریقای جنوبی گفت که تعهدات اخلاقی‌ به قرارداد کنونی‌اش با فدراسیون فوتبال ایران این اجازه را به وی نمی‌دهد که به تیم دیگری فکر کند.

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان به یک رسانه آفریقای جنوبی گفت که تعهدات اخلاقی‌ به قرارداد کنونی‌اش با فدراسیون فوتبال ایران این اجازه را به وی نمی‌دهد که به تیم دیگری فکر کند.

کارلوس کی‌روش که اخیراً استعفای خود را به فدراسیون فوتبال ایران تسلیم کرد و در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر جانشینی وی به جای شِیکس ماشابا در سمت سرمربیگری تیم ملی آفریقای جنوبی مطرح است، در مصاحبه‌ای با سایت «EWN» آفریقای جنوبی، در پاسخ به این پرسش که «آیا علاقه دارید دوباره سرمربی تیم ملی آفریقای جنوبی شوید؟» گفت: به طوری کلی صحبت می‌کنم. من سرمربی آفریقای جنوبی بودم و به جام جهانی ۲۰۰۲ کره جنوبی و ژاپن صعود کردیم، اما متأسفانه با اتفاقاتی که در اطراف من افتاد، قادر نبودم که روی نیمکت این تیم در جام جهانی بنشینم که بابت این موضوع عمیقاً ناامید و ناراحتم.

وی افزود: با این حال اگر آفریقای جنوبی و هر کشور دیگری نام شما را به خاطر داشته باشد و به شما به عنوان مربی تیم ملی‌اش اطمینان داشته باشد، این باعث غرور هر مربی و امری خیلی خاص است. در چنین مواردی شما پرچم یک کشور، یک ملت، انتظارات و رویای یک کشور را مربیگری می‌کنید. در حال حاضر همان‌طور که شما هم می‌توانید درکش کنید، من وظایف و تعهدات اخلاقی به قرارداد فعلی‌ام با تیم ملی ایران دارم و در جایگاهی نیستم که بخواهم در این مورد به طور علنی نظری بدهم.

سرمربی ۶۳ ساله تیم ملی در چند روز آینده تکلیفش روشن خواهد شد، اما به نظر نمی‌رسد که مسئولان فدراسیون فوتبال ایران با مجموعه‌ای از خواسته‌های او که برای ادامه کارش شرط کرده، موافقت کنند. این می‌تواند کی‌روش را مدنظر مسئولان فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی برای جانشینی ماشابا قرار دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد، این اولین باری خواهد بود که کسی از فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی با من در مورد سرمربیگری بافانا بافانا (لقب تیم ملی آفریقای جنوبی) گفت‌وگو خواهد کرد. تا کنون کسی در این خصوص با من تماسی نگرفته است. اگر من سرمربی تیمی نباشم و مرا به عنوان سرمربی تیم ملی آفریقای جنوبی در نظر داشته باشند، این نه تنها برای من بلکه برای هر مربی دیگری در جهان مایه افتخار و غرور است که کشوری شما را به چشم فردی می‌بینید که می‌تواند رویاها و انتظارات یک ملت را به جلو سوق دهد. شکی از این بابت وجود ندارد.

کی‌روش در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت: همه می‌دانند که آفریقای جنوبی همانند خانه من است. من چند کیلومتر آن طرف‌تر در مرز موزامبیک با آفریقای جنوبی متولد شده‌ام. من یک آفریقایی هستم، یک آفریقایی سفیدپوست. خانواده‌ام در آفریقا هستند، من در اینجا ریشه دارم و ارتباطات زیادی با آفریقا دارم که از این رو من را برای حضور در این پست نسبت می‌دهند. به غیر از مسائل فوتبالی، این برای من خیلی خاص است.

وی افزود: یکی از دلایلی که باعث شد تا منچستریونایتد را ترک کنم و هدایت تیم ملی فوتبال پرتغال را بپذیرم این بود که آفریقای جنوبی میزبان جام جهانی بود. پرتغال کشور من بود و سرمربی پرتغال بودن و راهیابی به جام جهانی آفریقای جنوبی، خانه من، دلیل اصلی‌ام و البته دلایل خانوادگی برای پذیرفتن سرمربیگری تیم ملی پرتغال بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فضولباشی

      اگرمسولین فوتبال طبق سوابق قبلی به فکردورزدن کیروش باشندنهایت نامردی است این چندسال باعشق برای ماکارکرده حالاکه می خواهدمحصولش رادروکندبااین روسهای ناجوانمردانه که قبلادرموردایویچ انجام شده دورش بزنید

    • ارتش سرخ

      خداکنه بروی همانجا وبگذاری اب خوش ازگلوی این ملت پایین برود

    • بدون نام

      پس برو همونجا...گیر اورده ما رو..

    • بدون نام

      الان تنها مسئله کشور قهرمانی پرسپولیسه. دیگه هیچی مهم نیست.مهم نیست که طرف مربی منچستر یونایتد-رعال مادرید- تیم ملی پرتغال-افریقای جنوبی و .. بوده. انوقت سوابق برانکو کجا بود؟مثلا یه بار بردمون جام جهانی که بدترین خاطراطمون از فوتبال رو رقم زد. همش حاشیه و پارتی بازی. برانکو افتخارش اینه ک با بهترین بازیکنا مثلا سیاه جامگان رو میبره ولی کیروش با همون بازیکنا تیم ملی کره جنوبی رو میبره

    • بدون نام

      بعداز کیروش تیم ملی راباچند باخت پی درپی خواهید دید وبه جام جهانی نمیرود خاطراتر تان جمع باشد

    • بدون نام

      کیروش با کدام تیم کارنامه خوبی داشته با رئال با پرتغال. با آفریقای جنوبی .بدترین نتایج تاریخ رئال زمان کیروش بود رفتن به جام جهانی به چه قیمتی ...ذلت و خواری . کیروش فهمیده دور برگشت سخته و وسوسه درخواست کشورهای دیگر شده هنوز یادمان نرفت قبل هر بازی جو را متشنج میکرد تا اگر باخت بهانه داشته باشه داور بازی ازبکستان وقطر..چقدر ایراد گرفت آخر هم با بی نظمی خودش و کادر مربیش نکونام آبروی ایران رو در دقایق آخر در مقابل قطر بردن برانکو تا الان توهین نکرده فقط بخاطر تمرین بی مورد شاکی شد

    • بدون نام

      دلال موزامبیکی

    • بدون نام

      کیرش نبود الان دهم آسیابودین هه امثال شماهاست که نمیزارن فوتبالمون پیشرفت کنه

    • بدون نام

      دیگه کی روش باید چکار کنه تا اخراجش کنید؟؟ الانم داره اعتراف میکنه که میخواد بره... پرتش کنید بیرون این مردک رو

    • سادی

      الان زمان رفتنش نیست کیروش مربی بزرگیه . خیلی مربی خوبیه برای ایران .فقط خودش رو خیلی بزرگتر از تیم ملی میدونه
      ولی برانکو با کرواسی سوم جهان شده . با ایران به رتبه 15 رنکینگ فیفا رسیده . توی سه کشور مختلف قهرمان شده .
      اسون ترین سعود به جام جهانی رو داشتیم با برانکو

    • بدون نام

      کارلوس کیروش زنده باد

    • بدون نام

      تو این وضعیت هر کی موافقه کیروش بره خیانتکاره و وطن فروش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج