۴۶۵۶۱۷
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

آمارهای ناامید کننده از تعداد دختران معتاد و زنان متاهل

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: میزان اعتیاد دختران از سال ۸۵ تا ۹۱ رو به کاهش بود، اما از این سال روند افزایشی به خود گرفته و در حال حاضر ۹ درصد معتادان زن هستند.

خبرآنلاین: معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: میزان اعتیاد دختران از سال ۸۵ تا ۹۱ رو به کاهش بود، اما از این سال روند افزایشی به خود گرفته و در حال حاضر ۹ درصد معتادان زن هستند.

شهیندخت مولاوردی در کنگره ملی مدیریت امور جوانان با اشاره به کاهش سن مصرف مواد مخدر در جامعه افزود: تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از مواد سنتی به صنعتی و روانگردان ها به ویژه در میان دختران نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه آمار آسیب‌های اجتماعی در کشور رو به افزایش است، ادامه داد: از سال ۶۵ تا ۹۰ نسبت زنان دارای همسر در کشور ۱۰.۵ درصد کاهش یافته است.

مولاوردی حاشیه نشینی را یکی دیگر از معضلات اجتماعی دانست و تاكید کرد: میزان قابل توجهی از مهاجران به حاشیه شهرها زنان و دختران هستند که در معرض آسیب قرار دارند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد: توانمندسازی و آگاهی بخشی به زنان و دختران برای مقابله با آسیب های اجتماعی و حمایت از ثمن های تخصصی همچنین برنامه ریزی برای عدالت و تعادل جنسیتی ازجمله راهکارهای معاونت امور زنان برای مقابله با آسیب های اجتماعی است.

وی حمایت از طرح ملی سیاستگذاری برای ارتقای خوابگاه های دانشجویی دختران، ارتقای سطح بهداشت و سلامت جسمی دختران دوره متوسطه و ارائه آموزش های سلامت به آنها را از دیگر برنامه‌ها برای کاهش آثار آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

مولاوردی گفت: دنیا به سمت اهداف توسعه پایدار حرکت می کند و ما باید با مدیریت مسائل دختران جوان در تغییرات اجتماعی به عنوان یک ضرورت برخورد کنیم.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه گرایش دختران به تحصیلات عالی بیش از پسران است، اظهار کرد: در حال حاضر دختران کمتر به شغل های مدیریتی دسترسی دارند و حصارهای شیشه ای مانع ورود آنها است.

وی از افزایش میزان اعتیاد دختران از سال ۹۱ به بعد خبر داد و افزود: میزان اعتیاد دختران از سال ۸۵ تا ۹۱ روبه کاهش بود، اما از این سال روند افزایشی به خود گرفته است و در حال حاضر ۹ درصد معتادان زن هستند.

مولاوردی در پایان از افزایش نرخ رشد بیکاری در میان دختران جوان انتقاد کرد و گفت: باید شرایط برای ارتقای دختران تحصیلکرده فراهم شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر دم از این باغ بری میرسد!!! دیگه سر شدیم از شنیدن و خوندن خبرهای بد. خدا خودش رحم کنه و گرنه به هیچ بنده ای امیدی نیست

    • بهروز

      یامعتادیم یا افسرده یافقیر یا بیکار همینه دیگه

    • بدون نام

      یه جوری نوشته ناامید کننده انگار بقیه آماراشون امیدوار کنندس!

    • تل تل

      به لطف دولت تدببر و امید ان شاءالله رکورد همه چیزو میشکونیم

    • بدون نام

       چهارشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۶
       دسته‌بندی: خانواده
       کد خبر: 92082918061
       خبرنگار : 90078
      چاپ





      در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد

      تعامل بنیاد شهید با ستاد نیروهای مسلح برای تعیین درصد جانبازی


      جانباز

      معاون حقوقی و پارلمانی بنیاد شهید با اشاره به مصوبه روز گذشته کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بنیاد شهید به پذیرش نظر کارشناسی در مورد درصد جانبازی ارائه شده از سوی ستاد نیروهای مسلح ملزم شد.



      سید مهدی فقیهی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در کمیسیون اجتماعی مجلس اصلاحیه‌ قانون خدمات‌رسانی جامع ایثارگران مورد بررسی قرار گرفت که براساس ماده 1 آن موضوع مسوولیت احراز مصادیق ایثارگری و تعیین درصد، بررسی شد.



      وی افزود: برای اولین‌بار تعامل بنیاد شهید با نیروهای مسلح بر آن شد که نظر کارشناسی نیروهای مسلح بدون هیچ تغییری از سوی بنیاد شهید پذیرفته شود.



      فقیهی خاطر نشان کرد: پیش از این هر کدام از کمیسیون‌های سازمان‌هایی هم‌چون سپاه، ارتش و ناجا که برای مشمولان خود درصد جانبازی یا ایثارگری تعیین می‌کرده‌اند، بنیاد شهید در نهایت بر روی این درصدها اعمال نظر می‌کرد، اما براساس توافقات انجام شده مقرر شد بنیاد مصادیق احراز ایثارگری و تعیین درصد‌های کمیسیون‌های نیروهای مسلح را بدون هیچ تغییری اجرا کند.



      معاون حقوقی و پارلمانی بنیاد شهید تاکید کرد که هدف بنیاد شهید خدمت‌گزاری به جامعه ایثارگران و جانبازان است، برهمین اساس این تعامل برای اولین‌بار از سوی بنیاد شهید مورد پذیرش قرار گرفت.



      وی افزود: این بند قانون خدمات‌رسانی جامع به ایثارگران پس از طرح در جلسه‌ علنی مجلس و به شرط تصویب صحن علنی اجرایی خواهد شد.

    • shohrehandy

      خوشحالم که کشورمون کم کم داره اول میشه تو کل دنیا از جمله بیکاری بدبختی افسردگی اعتیاد طلاق گرونی خودکشی نزاع و درگیری خیانت و هزار و یک بلا و مصیبت دیگه که همه و همه از عملکرد مسئولان بی لیاقت و ... کاش یکم از ترامپ یاد میگرفتن که نیومده گفت فقط امریکا و آمریکایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج