۴۶۵۶۶۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

چگونگی جبران خسارت های بازماندگان پلاسکو

دستیار ویژه رییس جمهور در امور شهروندی گفت: با بیان اینکه باید بودجه‌های کلان برای بازسازی این ساختمان‌ها در نظر گرفته شود، گفت: متاسفانه به مالک بارها اخطار داده شده بود اما این موضوع تمکین نشد و تقصیر آتش‌نشانانی که گناه عدم تمکین عده‌ای به قانون را پس دادند چیست؟

خبرگزاری ایسنا: دستیار ویژه رییس جمهور در امور شهروندی گفت: با بیان اینکه باید بودجه‌های کلان برای بازسازی این ساختمان‌ها در نظر گرفته شود، گفت: متاسفانه به مالک بارها اخطار داده شده بود اما این موضوع تمکین نشد و تقصیر آتش‌نشانانی که گناه عدم تمکین عده‌ای به قانون را پس دادند چیست؟

امین‌زاده در حاشیه بازدید از محل آوار پلاسکو که دقایقی پیش انجام شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: ایمنی جزو حقوق شهروندان در محل کار است و شهروندانی که کار می‌کنند باید در محل کار ایمنی داشته باشند و حتی مکان مذکور نیز باید از ایمنی برخوردار باشد.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور شهروندی با بیان اینکه هم حقوق و هم مسوولیت‌های شهروندی وجود دارد، تصریح کرد: اگر اخطار و تذکرهایی داده می‌شود، باید براساس مسوولیت‌های اجتماعی که داریم به آن تمکین شود.

امین‌زاده با بیان اینکه امروز پلاسکو تخریب شد اما ساختمان‌هایی را می‌بینیم که خطرناک هستند، گفت: درست است که برای بهبود اوضاع عده‌ای بیکار می‌شوند اما نباید ناایمن‌بودن مکانی به قیمت تمام شدن جانی باشد.

بررسی چگونگی جبران خسارت های بازماندگان پلاسکو

دستیار ویژه رئیس جمهور همچنین در امور حقوق شهروندی بر ضرورت نگاهی ویژه به حادثه پلاسکو و بحث ساختمان‌های فرسوده تاکید کرد.

الهام امین زاده همچنین در گفت وگو با ایسنا ضمن ابراز تاسف از وقوع چنین حوادثی اظهار کرد: ما باید موضوع پیشگیری را جدی بگیریم؛ چرا که ایمنی، جزء حقوق شهروندی است و باید مورد توجه قرار گیرد اما در عین حال تکالیفی نیز بر آنها مترتب است و اگر اخطاری به آنها داده می‌شود که مکانی ناامن است، آن را جدی بگیرند.

وی افزود: همگی ما مقصر هستیم و این مسئولیت را داریم که الان برای ساختمان‌های دیگر اقدامات لازم را به عمل آوریم و نگذاریم شهر و کشورمان دچار آسیب شود. این واقعه ملی است وباید نگاه ویژه ای به آن داشته باشیم.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی ادامه داد: پیشگیری از این حوادث کاری جمعی است. البته بخشی از آن مربوط به دولت و بودجه‌هایی است که باید در این زمینه تزریق شود. در حال بررسی هستیم که تذکرات به مالکان داده شده یا مستاجران. بنابراین نمی‌توانیم قضاوت کنیم. همه ما باید برای ساختمان‌های خطرناک، حتی بازار تهران به فکر باشیم. اگر اتفاقی بیفتد و آتش نشانی در آنجا عملیاتی بخواهد انجام دهد چگونه این اطفاء باید صورت گیرد.

به گفته امین زاده نحوه جبران خسارت‌های بازماندگان این حادثه در حال بررسی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج