۴۶۶۰۸۰
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

استفاده کشورهای دیگر از هلیکوپتر در مهار آتش

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران درباره علت استفاده نکردن از هلیکوپتر در آتش‌سوزی پلاسکو گفته است که آتش‌نشانی تهران هلیکوپتر ندارد و اگر هم داشت امکان استفاده از آن در مهار آتش‌سوزی پلاسکو وجود نداشته است. اما در کشورهای دیگر چطور از هلیکوپتر برای مهار آتش در ساختمان‌های بلند استفاده می‌شود؟

خبرآنلاین: جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران درباره علت استفاده نکردن از هلیکوپتر در آتش‌سوزی پلاسکو گفته است که آتش‌نشانی تهران هلیکوپتر ندارد و اگر هم داشت امکان استفاده از آن در مهار آتش‌سوزی پلاسکو وجود نداشته است. اما در کشورهای دیگر چطور از هلیکوپتر برای مهار آتش در ساختمان‌های بلند استفاده می‌شود؟
استفاده کشورهای دیگر از هلیکوپتر در مهار آتش

سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه در آتش سوزی پلاسکو فضای کافی برای ورود هلی کوپتر آبپاش را نداشته ایم، گفت: هلیکوپتر آبپاش برای مکان های وسیع مورد استفاده قرار می‌گیرد چرا که برای عملیات اطفا، این وسیله باید با ارتفاع زیاد آبپاشی کند که آب مانند آهن نیست که دقیقا به همان نقطه سرازیر شود بلکه به اطراف پراکنده شده و اوضاع را بدتر می کند.
وی ادامه داده است: از سوی دیگر اگر بخواهیم ارتفاع هلی کوپتر را با ساختمان کم کنیم به خاطر کوران باد، آتش شعله‌ورتر می شود. ملکی با بیان اینکه در ایران، سازمان آتش نشانی هلی کوپتر آبپاش ندارد، گفت: البته کارهای مطالباتی برای خرید هلی‌کوپتر در دستور کار قرار دارد.

تجربه استفاده از هليكوپترها آتش‌نشان در كشورهاي ديگر

بسياري از ما استفاده از هواپيما و هليكوپتر را براي خاموش كردن محيط‌هاي وسيع مانند مزارع و جنگل‌ها را ديده‌ايم. در اين شرايط به علت وسعت آتش در محيط‌هاي باز آب به صورت زياد از بالا روي آتش سرازير مي‌شود. اما در مقابل آتش‌سوزي در ساختمان‌هاي بلند علاوه بر اين از هليكوپترهاي ديگري استفاده مي‌شود كه در اصطلاح مجهز به «واترگان» هستند و مي‌توانند آب يا فوم را با فاصله مناسب به نقطه مورد نظر و كانون آتش بپاشند.
استفاده کشورهای دیگر از هلیکوپتر در مهار آتش

به عنوان نمونه ژاپن از چند سال قبل براي مقابله با آتش‌سوزي در برج‌ها از بالگردهاي یوروکوپتر ئی‌سی۲۲۵ سوپر پوما Eurocopter EC۲۲۵ Super Puma استفاده مي‌كند. سازمان آتش‌نشاني ژاپن اين هليكوپترها ساخت ايرباس را به تجهيزات آتش‌نشاني شركت هوايي و فضايي Simplex مجهز كرده است كه تائيديه سازمان‌هاي استاندارد آمريكا و اتحاديه اروپا را دارد. اين هلي‌كوپتر توانايي حمل حداقل ۷ آتش‌نشان را با تجهيزات كامل دارد و همچنين با استفاده از تجهيزات آتش‌نشاني اين شركت مي‌تواند از فاصله دور از كانون آتش و به صورت هوايي و با دقت بالا كانون آتش را هدف قرار دهد.

استفاده کشورهای دیگر از هلیکوپتر در مهار آتش
استفاده کشورهای دیگر از هلیکوپتر در مهار آتش
استفاده کشورهای دیگر از هلیکوپتر در مهار آتش
استفاده از هليكوپتر آتش‌‌نشان در مهار آتش‌سوزي برجي بلند در استانبول،جولاي سال ۲۰۱۲

بوم يا لوله 7.5 متري اين هليكوپتر كه قابليت حركت دارد مي‌تواند آب يا فوم را با فشار بالا از فاصله بيش از 50 متري در طبقات پمپاژ كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عزیزم این تجهیزات برای جاهاییه که همه چیز سرجای درستش قرار داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گیرم بهترین نوع هلیکوپتر آتش نشان رو داریم، وقتی منطقه پرواز ممنوعه چکار میشه کرد!!؟؟

    • علی کرجی

      اون وقت وی اختلاس چند میلیارد دلاری کنه؟،؟؟؟
      منطقه پرواز ممنوع را چیکار کنن؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج