جاباما
۴۶۶۲۲۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مشتاقی: کشتی دنیا در حال پوست‌اندازی است

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی گفت: با وجود انتقادهایی که از نحوه برگزاری رقابت‌های جام تختی در مشهد می‌شود، اما این مسابقات با حضور ۱۴ تیم خارجی و کشتی‌گیران تیم‌های ایران در سطح قابل قبولی برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم: بهرام مشتاقی درخصوص رقابت‌های جام تختی اظهار داشت: با وجود انتقادهایی که از نحوه برگزاری رقابت‌های جام تختی در مشهد می‌شود، اما این مسابقات با حضور ۱۴ تیم خارجی و کشتی‌گیران تیم‌های ایران در سطح قابل قبولی برگزار شد.

وی افزود: اینکه ۱۴ کشور خارجی در این مسابقات حضور دارند، قابل تقدیر است چون در سال‌های گذشته یکی از مشکلات این جام نیامدن کشورهای خارجی در آن بود.

مشتاقی تصریح کرد: البته نفرات مطرح زیادی در این مسابقات حضور نداشتند که فکر می‌کنم چون پس از سال المپیک قرار داریم و برخی از نفرات خداحافظی کرده‌اند و برخی دیگر نیز هنوز برنامه فنی را در دستور کار ندارند در این رقابت‌ها شرکت نکردند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اگر نگاهی به دیگر تورنمنت‌های مطرح کشتی جهان از جمله یاریگین روسیه و شولتز آمریکا در سال گذشته بیاندازیم می‌بینیم که کشورهای زیادی در آن مسابقات حضور نیافتند و حضور ۱۴ کشور خارجی در جام تختی از این لحاظ بسیار مناسب بود.

مشتاقی در مورد برگزاری این مسابقات به صورت تیم به تیم اظهار داشت: این یک طرح جدیدی است که فدراسیون کشتی ایران آن را به اتحادیه جهانی ارائه کرده است و از برگزاری آن اهداف زیادی را دنبال می‌کند که یکی از آن‌ها گسترش کشتی در دنیا و جذب تماشاگران به سالن‌های کشتی است و در نهایت این کار به ورود حامیان مالی به این رشته کمک می‌کند.

سرپرست سابق تیم ملی ادامه داد: در حال حاضر اکثر فدراسیون‌های کشتی دنیا از لحاظ مالی دچار مشکل هستند و این موضوع در کشور خودمان نیز صدق می‌کند اما اگر بتوانیم به جذابیت مسابقات خود بیافزاییم می‌توانیم درآمدزایی کنیم.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی تصریح کرد: برخی نیامدن روس‌ها در این جام را یکی از ضعف‌های آن می‌دانند اما باید بگویم که آنها فقط تمایل دارند در رده‌های نوجوانان و جوانان در مسابقات ما حضور یابند و از رویارویی با بزرگسالان ما به دلایل مسائل فنی دوری می‌نمایند و دلیل آن چیزی جزء رقابت شدید فنی بین مهره‌های اصلی ما نیست.

وی ادامه داد: البته ما نیز به دلیل آنکه روس‌ها با ما همکاری نمی‌کنند نباید اجازه دهیم مهره‌های اصلی‌مان در مسابقات بین‌المللی آنها شرکت کنند ولی به نظر من نیامدن روس‌ها در جام تختی را نمی‌توان از ضعف‌های این جام دانست.

مشتاقی در پایان گفت: حضور جمع کثیری از تماشاگران مشتاق در سالن رقابت‌های جام تختی نشان می‌دهد که مردم علاقه فراوانی به این رشته ملی دارند و همین موضوع یک دستاورد بسیار مهم برای کشتی کشور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج